Gå til innhold

Hvirdan innhente forsikringstilbud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

ser nå i nettbanken at jeg skal godkjenne tre forskjellig forsikringsselskapers fakturaer:

* 1.900,- elektrisk bil 2019 modell

* 1.700,- bil nummer 2 som brukes minimalt 2010 modell

* 3.100,- enebolig med garasje

og synes det er litt vel dyrt? Innbo og reise er også bakt inn et sted der, men husker ikke under hvilken forsikringselskapet det går under.

Ønsker nå å samle dem, fordi det vil gi rabatt vil jeg anta og i tillegg for å få konkurransedyktige priser. Men hvordan er gangen? 

er så redd jeg ikke får like bra betingelser når jeg får diverse tilbud.
Og ringer jeg hvert forsikringselskap og forteller at jeg ønsker dem skal sende meg tilbud på xx, xx, og xx?
hva hvis jeg glemmer et selskap?

Uææ så mange ting å tenke på?

hvilke flere forsikringer anbefaler dere? Barneforsikring? Har tre unger som ikke er forsikret, ikke jeg og mannen heller.. 

DETTE BLIR DYRT 😁

Anonymkode: 43abb...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lager deg en oversikt over hva du vil ha forsikra og sånne ting som om huset har rør-i-rør-system, alarm eller vannstoppesystem. Registreringsnummer og km-stand på bilene, hvor mye bonus du har. 
innboforsikring vil de gjerne vite hvor mye du vil forsikre for, tipset her at en har mer enn en tror. 
Så finner du ut om du har avtaler gjennom fagforening, boligbyggelag eller andre organisasjoner du er medlem i. Da ringer du de forsikringsselskapene først. Jobber du eller har foreldre eller besteforeldre hatt tilknytning til NSB, kan du prøve jbf.no

Du trenger ikke å ringe alle selskap, men hvis du har tre ulike selskap per i dag kan du jo begynne med å spør hva det koster å samle forsikringene i et av selskapene. 

Anonymkode: 0178f...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei,

ser nå i nettbanken at jeg skal godkjenne tre forskjellig forsikringsselskapers fakturaer:

* 1.900,- elektrisk bil 2019 modell

* 1.700,- bil nummer 2 som brukes minimalt 2010 modell

* 3.100,- enebolig med garasje

og synes det er litt vel dyrt? Innbo og reise er også bakt inn et sted der, men husker ikke under hvilken forsikringselskapet det går under.

Ønsker nå å samle dem, fordi det vil gi rabatt vil jeg anta og i tillegg for å få konkurransedyktige priser. Men hvordan er gangen? 

er så redd jeg ikke får like bra betingelser når jeg får diverse tilbud.
Og ringer jeg hvert forsikringselskap og forteller at jeg ønsker dem skal sende meg tilbud på xx, xx, og xx?
hva hvis jeg glemmer et selskap?

Uææ så mange ting å tenke på?

hvilke flere forsikringer anbefaler dere? Barneforsikring? Har tre unger som ikke er forsikret, ikke jeg og mannen heller.. 

DETTE BLIR DYRT 😁

Anonymkode: 43abb...0bc

Letteste er nok og benytte tjenester som bytt.no for å innhente tilbud fra flere med minimal egeninnsats. Videre så har du dyr forsikring slik du har det nå ja, ikke alltid det er lurest å samle alt men ofte lønner det seg. Det lønner seg også å få et tilbud fra fagforeningen/ det selskapet de er knyttet opp til. Vite hvilken foreninger du er med i, da det ofte er gode rabatter å hente på medlemskap. 

Boligen er det viktig at du merker deg at du skal ha topp forsikring/dekning. Dette grunnet forholdet til vannskader og takskader. Mulig boligforsikring har fått seg en real prisvest de seneste årene grunnet de mange skadene man har hatt som følge av flom, ras og lignende. Men ikke gå ned på dekning der for å spare. 

Bil nr 2 ser umiddelbart dyr ut i dag. Vurder hva du trenger av dekning på en 14 år gammel bil og hvor mye den kjøres.

El bilen kan det være litt å hente på..

Anonymkode: 66e7e...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan og sjekke på Finansportalen.

Er fakturaene fra forsikringseskapene pr. måned, kvartalsvis eller år?

I fakturaene på bilene er det vel og inkludert trafikkavgift?

Anonymkode: c4e5b...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil nr. 2 : Har selv bil 2 som veteranbil som ikke brukes så mye. Da er det latterlig billig veteranbilforsikring. Husforsikring: Fikk selv litt hakeslipp da jeg sjekket posten "naturskade". Jeg bor på et sted der det er null sjanse for verken ras, flom, eller andre store risikoer. Da viste det seg at bare på denne posten var det store penger å spare på å velge et selskap som tar hensyn til risiko hvor du bor. Reise/innbo er ofte gunstig hvis du er medlem i enkelte forbund.

Anonymkode: 7ef1f...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bil nr. 2 : Har selv bil 2 som veteranbil som ikke brukes så mye. Da er det latterlig billig veteranbilforsikring. Husforsikring: Fikk selv litt hakeslipp da jeg sjekket posten "naturskade". Jeg bor på et sted der det er null sjanse for verken ras, flom, eller andre store risikoer. Da viste det seg at bare på denne posten var det store penger å spare på å velge et selskap som tar hensyn til risiko hvor du bor. Reise/innbo er ofte gunstig hvis du er medlem i enkelte forbund.

Anonymkode: 7ef1f...737

Her bommer du litt, naturskade forsikring" delen av hus forsikring er en viss promille av brannsforsikringssummen. Hvis du har fått en lavere sum så beror det på at det selskap A hadde tenkt å bruke xxx sum på å bygge opp huset ditt, mens selskap B bare hadde tenkt å bruke xxx sum ( mindre sum enn A). 

Selve promillen fastsettes 1.jan ? Hvert år. I år hvor det er lite skader øker potten hos Norsk naturskadepool og man må betale en mindre promille. År hvor det er mange skader (som nå) med høye utbetalinger så øker promillen. 

Anonymkode: 66e7e...f1b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...