AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #21 Del Skrevet 23. januar 2024 Være i barnehage, på sykehjem, med elektriker eller snekker, på Felleskjøpet eller hos bonden. Anonymkode: d5ac0...76c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. januar 2024 #22 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg tenker også hvorfor butikk? Barnehager er det mange av, også SFO. Ring rundt til alle slags firmaer og spør om man kan være der, eller man kan måke snø eller lufte hunder for naboer? Min var i IT-avdelingen til et firma i 8. klasse og fulgte en postmann i 9. klasse (nattjobbing var litt tøft, men mye læring i å prøve en jobb med ukurante arbeidstider). Det er mange muligheter hvis man bare ser seg rundt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #23 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): hva er poenget med arbeidsuke når ungdommene må gjøre apearbeid på butikk, være slave for en feit håndverker, eller underholde demente gamlinger? Det er ikke rart unge får avsmak på arbeidslivet. Nei, skolene skulle fikset det slik at de fikk følge mennesker med SKIKKELIG jobber (advokat, lege, sivilingeniør, osv.), slik at de fikk motivasjon til å sikte høyt. Anonymkode: 0a148...cd1 hvis du ikke har drive nok til å finne deg egen arbeidsplass engang men forventer skolen skal gjøre dette for deg, har du ingenting på en prestisjearbeidsplass i gjøre 😂 Anonymkode: c13a8...280 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #24 Del Skrevet 23. januar 2024 Man må da ikke være på butikk, det er jo drittkjedelig, man står og må gjøre alt drittarbeidet hvis man ikke er heldig og treffer på noen som vil vise deg alle sider av yrket. Barnehage og SFO pleier å være populært, da leker man seg jo gjennom dagene. Anonymkode: 9da85...b04 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #25 Del Skrevet 23. januar 2024 Du kan jo hjelpe ungdommen. Barnehager er alltid moro å være i. De får være helter i en uke. Vi har ofte elever hos oss. Både en gang i uka (innsats for andre) og arbeidsuker.. Er jo så moro for ungene. Anonymkode: 8ffb9...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #26 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg kostet løv og hadde andre småoppgaver på uteområdet til Nortura for mange år siden. Anonymkode: 20f57...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #27 Del Skrevet 23. januar 2024 Du må nok spørre skolen men jeg tipper det er lov å jobbe hos en nabo/bekjent. Du kan spørre. Anonymkode: 20f57...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #28 Del Skrevet 23. januar 2024 Skolen her har ikke en backup med jobber til de som ikke klarer å finne noe. Skolen kan nok komme med forslag til steder elever har pleid å være, eller steder det ikke er noen andre. Ungdommen må rundt å spørre litt andre steder. Anonymkode: 3aafe...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #29 Del Skrevet 23. januar 2024 Her tenker jeg ungen din må være kreativ og ta ansvar. Du kan komme med forslag og ev kjøre rundt for å frakte så vedkommende får spurt, men vedkommende må spørre selv. Foreldre som spør meg om ungen kan komme på arbeidsuke eller jobbskyggeuke får blankt nei. Unger som spør selv på en presentabel måte tar jeg gjerne i mot (lærer på småskoletrinnet). Hva vil barnet ditt bli som voksen? Bare der bør man jo begynne å tenke. Jeg har alltid ville blitt lærer jeg, og husker jeg spurte rektor på gamleskolen min i arbeidsuka. Det var skummelt det! Men jeg fikk lov, og fikk beskjed mer lyst til å følge drømmen. Er det sånn at alle muligheter for å utforske en drøm ikke hør, så tenk alle andre mulige steder. Lokal kino, bibliotek, museum, svømmehallen, treningssenter, kirkekontor, frivillighetssentral. Er det ikke napp, gå på de som alltid er glade for et ekstra sett armer eller litt hyggelig selskap til beboerne: barnehage, sykehjem, skoler, SFO, osv. Noen fabrikker i nærområdet? Hvis dette ikke går, snakk med skolen. Anonymkode: 1f556...371 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 23. januar 2024 #30 Del Skrevet 23. januar 2024 Tråden er ryddet for avsporing. Mvh. Leselusa, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #31 Del Skrevet 24. januar 2024 Hjelpemann hos de som henter søppel. Har noen du kjenner en jobb han kunne blitt med på? Anonymkode: e90af...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #32 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 23.52): Skolen skal være behjelpelig hvis de ikke finner noe selv. Ta kontakt med lærer. Anonymkode: a42af...6d4 Hvorfor ikke være litt proaktiv ( i forkant) ? Søke ut bedrifter som kan være aktuelle, se etter muligheter?....Så passivt..."Ta kontakt med lærer".... Anonymkode: 9ec57...6f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. januar 2024 #33 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det høres ut som en KJEMPEIDE. Neste gang jeg skalctil legen håper jeg det er en niendeklassing som skal undersøke meg. Da er jeg trygg på at selv om jeg ikke får riktig hjelp, så er det i det minste en ungdom som lærer seg hvor fantastisk fastlegeyrket er så han sikter seg inn mot medisinstudie. Hva kan gå galt, liksom?! Anonymkode: 8895c...227 Eller om du skal på operasjonsbordet for den saks skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #34 Del Skrevet 24. januar 2024 On 1/23/2024 at 4:56 AM, AnonymBruker said: hva er poenget med arbeidsuke når ungdommene må gjøre apearbeid på butikk, være slave for en feit håndverker, eller underholde demente gamlinger? Det er ikke rart unge får avsmak på arbeidslivet. Nei, skolene skulle fikset det slik at de fikk følge mennesker med SKIKKELIG jobber (advokat, lege, sivilingeniør, osv.), slik at de fikk motivasjon til å sikte høyt. Anonymkode: 0a148...cd1 Ja for vi ser jo alle hvordan det er med de som har tatt master hvor vellykkede de er på Stortinget 😂 Anonymkode: d6cc5...f17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #35 Del Skrevet 24. januar 2024 På ungdomsskolen her får de med hjem en liste over jobber og så setter de opp ønsker 1-5. De kan selvfølgelig skaffe jobb selv men da skal de snakke med rådgiver først. Jeg tenker skolen kan hjelpe om de ikke klarer å skaffe jobb. Anonymkode: 73d1c...69c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #36 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg var stuepike på hotell Det er masser av muligheter, og servicenæringen takker (nesten) alltid ja til ekstra hender. Anonymkode: 205b2...645 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #37 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor ikke være litt proaktiv ( i forkant) ? Søke ut bedrifter som kan være aktuelle, se etter muligheter?....Så passivt..."Ta kontakt med lærer".... Anonymkode: 9ec57...6f0 Enig, det finnes grenser for hva som er lærerens oppgaver. Anonymkode: 205b2...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #38 Del Skrevet 24. januar 2024 Gå gjennom gule sider på nett. Kanskje du finner bedrifter du hadde glemt. Anonymkode: e90af...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #39 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 6.15): Det høres ut som en KJEMPEIDE. Neste gang jeg skalctil legen håper jeg det er en niendeklassing som skal undersøke meg. Da er jeg trygg på at selv om jeg ikke får riktig hjelp, så er det i det minste en ungdom som lærer seg hvor fantastisk fastlegeyrket er så han sikter seg inn mot medisinstudie. Hva kan gå galt, liksom?! Anonymkode: 8895c...227 De skal observere og hjelpe til, ikke gjøre jobben for, den de er utplassert hos. Selv var jeg utplassert hos dyrlege og jeg undersøkte SELVFØLGELIG ikke dyrene, jeg hjalp til å vaske, skrive ned timeavtaler (litt klønete, må jeg innrømme...), hentet inn pasienter, og var med og bar utstyr når vi var på fjøsbesøk. Anonymkode: 37abd...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #40 Del Skrevet 24. januar 2024 Dere må være kreative, og bruke kontaktnettet deres. Selv hadde jeg arbeidsuke i en lokalavis. Kjempegøy og lærerikt. Mitt barn hadde arbeidsuke sammen med ordføreren. Fikk være med på masse spennende, og lærte helt utrolig mye. Anonymkode: 7982a...e33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå