Gå til innhold

Weekendtur alene i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med erfaring i å reise alene på for eksempel hotell eller hytte i Norge? Jeg kunne tenkt meg en tur bort for å sortere tanker, gå på ski og bare slappe av. Samtidig virker det vel nesten litt sprøtt å sitte alene på et rom i flere dager. Ikke minst det å spise på restaurant alene! Noen som reiser alene? 

Anonymkode: 57035...c49

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen med erfaring i å reise alene på for eksempel hotell eller hytte i Norge? Jeg kunne tenkt meg en tur bort for å sortere tanker, gå på ski og bare slappe av. Samtidig virker det vel nesten litt sprøtt å sitte alene på et rom i flere dager. Ikke minst det å spise på restaurant alene! Noen som reiser alene? 

Anonymkode: 57035...c49

Det er ikke sprøtt :)

Deilig å skjemme seg selv bort noen ganger med litt kvalitetstid med seg selv. Å kunne, reise,  gå på kino og restaurant uten å sløse bort en kalori på å bry seg om hva andre tenker gir så mye frihet og fleksibilitet her i livet ❤️ 

Det er faktisk mange som føler på ubehag rundt dette bare så det er sagt.  Her må man nesten eksponere seg for å bli vandt med det.

Endret av Bigote
  • Hjerte 1
Skrevet

God erfaring, ja. Turist i sitt eget land, da slapper man av. Ikke mye "annerledes" å forholde seg til. Jeg har gjort det i Oslo, Kristiansand og Tromsø. Gåturer, takeaway på hotellrommet, airbnb en gang, sove mye :)

Anonymkode: f5793...2e1

• Liker 1
Skrevet

Hopp i det, reise på tur alene er helt genialt.

Ikke noe mas fra noen, du kan bruke dagene helt som du vil selv!

Anonymkode: a0b50...59c

• Liker 2
Skrevet

Jobber på hotell og reagerer absolutt ikke på om gjester kommer alene eller hva de gjør med mindre de virker mistenkelige (som skal godt gjøres 😂). Elsker å dra alene på tur også!! 

Anonymkode: 7b812...e96

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har reist alene i hele verden. Det er ikke rart. Det er bare koselig å kunne sitte der i fred og sortere tankene uten å føle stress om å MÅTTE gjøre noe hele tiden.

Anonymkode: f7283...5e5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingenting imot å reise med venner eller partner, men de beste reisene mine er som oftest solo. Ikke så ofte jeg reiser i Norge, men det går vel egentlig for det samme hva reisemålet er.

Har reist rundt i ukevis alene, aldri følt at det har vært rart og det er uansett ingen som kjenner meg.

Anonymkode: a4575...4d2

• Liker 1
Skrevet

Har ofte reist alene i forbindelse med sportsarrangementer. Sover alene på hotell og koser meg med tur i byen alene blant annet.
Trenger ikke å bli enige om hva man skal gjøre, når man skal stå opp og hva man skal spise. Man kan ta alt i eget tempo. 

Jeg bestiller takeaway - enten av Foodora eller på en Peppes i nærheten. Spiser ikke alene ute her i Norge, men gjorde det flere ganger i utlandet når jeg var der alene. 

Anbefaler det veldig :) 

Skrevet

Vet ikke hvor du bor men tanken på å reise i Norge er glimrende.  Jeg elsker å reise i Norge selv.  Prøv innlandet, Skjåk, Bjorli for fantastiske skiturer, Sunnmøre har utrolig fine fjell.  Nord-Norge er fantastisk.  Vi glemmer litt vårt eget land i massesuggestien på å komme seg til Syden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...