Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt kjærlighetssorg i over fem år. Vil det noen gang gå over? 

Mann, 42

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mannor skrev (1 minutt siden):

Har hatt kjærlighetssorg i over fem år. Vil det noen gang gå over? 

Mann, 42

Ja det vil det men du må velge først og innse at det har vært over lenge nå. Hvorfor piner du deg selv og lar årene gå når det er over uansett? En dag må du komme deg videre. Sånn er livet. Du taper og hun lever videre.

Anonymkode: bfdaf...9c3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det vil det men du må velge først og innse at det har vært over lenge nå. Hvorfor piner du deg selv og lar årene gå når det er over uansett? En dag må du komme deg videre. Sånn er livet. Du taper og hun lever videre.

Godt spørsmål. Jeg vet ikke. 

Skrevet

Tipper du har en enorm usikkerhet og trenger validering fra andre for å føle deg bra. I dette tilfellet har du hektet deg på henne. Du trenger å lære deg å verdsette deg selv og bli mindre avhengig av andres validering. Da får du det bedre med deg selv, blir mer attraktiv for andre og du takler avvisning, brudd og motgang bedre. Ikke minst blir du bedre til å takle konflikter fordi du ikke tar ting så personlig. Du har altså mye å vinne på å ta tak i deg selv. Mulig en terapeut bør hjelpe deg. 

Når det gjelder denne dama, har du endt med å sette henne på et pidestall og tillater deg bare å huske de positive tingene (som du sikkert glorifiserer litt også). Du må innse at hun er langt fra perfekt, slik som alle andre, og at det finnes mange kvinner som er like god, hvis ilke bedre for deg. 

Men du må mobilsere litt indre styrke nå, fokusere utover på livet og mulighetene foran deg og ikke bare sitte og pleie hjertesorg og indre tanker. 

Godt mulig en rebound hadde gjort susen. 

M48

Anonymkode: 89bae...179

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er enig med vedkommende som skrev ovenfor. Du søker kanskje validering og føler deg ikke bra nok for andre. Men i bunn og grunn så er jo alle vi ulike mennesker. Og alle mener jeg har noen de passer og kunne være med uansett hva. Syntes også du bør oppsøke en terapeut en PT også for og komme deg til hektene og forstå at du er faktisk en mann som kan gjøre slik aom alle andre har gjort. 

Ikke sitt og glorifiser et hele 5 år gammelt forhold. Hun lever livet sitt hun gjør akkurat det hun gjør mens du sitter og elder deg selv på vegne av ett annet menneske? Hvorfor? Still deg selv det spørsmålet hver eneste morgen du våkner opp. Er du her for og bare glede andre ? Tror du overhodet at noen andre bryr seg enn du selv gjør oppi eget hodet? Jeg skriver som kvinne til deg fordi jeg tror på at vi er alle her av en grunn. 

Ikke kast bort tiden på noe som.ikke varte. Hvis det var ment så tro du meg. Da hadde dere aldri blitt separerte. Gjør noe med livet. Livet ditt er her og nå. Våg og gjøre nye ting. Ta tak i de tingene du vet holder deg igjen. Når du først forstår hva poenget mitt er så vil du takke deg selv for at du kom deg ut av den hersens bobla. Ikke kast bort enda et sekund på noen som driter fullstendig i deg. Du er viktigere enn det! Ta tak. Og i små skritt.  Gresset kan bli grønnere på den andre siden. Men du må velge selv. Da  kommer alt tilbake igjen . Bare bedre. 

Lykke til !!!! Dette klarer du. 

• Hjerte 1
Skrevet

Kan det være en idé å søke profesjonell hjelp?
Jeg var hektet i nesten fem år selv, det unner jeg ingen. Jeg er ikke den samme som jeg en gang var på grunn av dette. Søkte aldri hjelp, og angrer litt på det.

Anonymkode: cd158...6bb

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...