Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og kun middels interessert i parfyme. Men jeg tenkte på en ting. En parfyme serie for menn inneholder ofte eau de cologne, after shave og en deo-stick. Så langt jeg har skjønt så er målet det samme for alle tre, de skal lukte det produsenten har forsket seg frem til av duft/fragrance.

En deo stick inneholder vel noe i tillegg for å holde lenge kanskje? Men hvor er egentlig forskjellen mellom disse tre variantene for påføring av parfyme duften?

Kunne jeg ikke like greit gnidd litt deo-stick i fleisen og oppnådd det samme som eau de cologne? Eller er jeg helt idiot?😱

Anonymkode: 13d23...517

Skrevet

Jo, du vi lukte omtrent det samme vil jeg tro. Men en deo-stick er jo litt "klissete" i så måte, så ikke så behagelig å ha fjeset kanskje. Ser for meg at det vil bli hvitt og flake av når det tørker. Men du kan jo prøve og se hvordan det går ? 🙂

Anonymkode: a9e6a...b88

• Liker 1
Skrevet

Hvis du skal kline en deo i trynet så vil du nok få veldig uren hud.

Samme hvis du bruker parfyme i armhulene så vil du stinke svette.

Anonymkode: 410f2...6b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du skal kline en deo i trynet så vil du nok få veldig uren hud.

Samme hvis du bruker parfyme i armhulene så vil du stinke svette.

Hvorfor det? Kan tenkes som den andre sier at det vil flakes..ja. Men uren hud?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor det? Kan tenkes som den andre sier at det vil flakes..ja. Men uren hud?

Fordi deo kan inneholde stoffer som irriterer og tetter porene.

Skrevet

Bare å se på innholdsfortegnelsen, det, og søke opp hva de forskjellige tingene er. Jeg tipper du vil få utslett av å bruke deo i ansiktet. 

Anonymkode: 5b628...ffe

Skrevet

Ikke lurt å bruke deo i ansiktet nei, hold deg til å bruke det under armene. Deo er jo tykkere og skal blokkere svetten.

After shave inneholder stort sett alkohol for å drepe bakterier for å unngå infeksjoner og slikt etter du har barbert deg. Husk at det tørker ut huden. Den gir litt parfymelukt men vil ikke vare så lenge eller merkes særlig godt.

Eau de cologne har ganske svak parfymekonsentrasjon ift til eau de toilette og eau de parfum som vil lukte mer og vare lenger. Spray det på pulsområdene; på halsen og håndleddene osv.

Skrevet

Deodorant skal stoppe svetten din. Derfor putter du den under armene og ikke i ansiktet.

Aftershave har vel en funksjon i tillegg til duften, som gjør at du skal påføre den der du har barbert deg.

Parfymen er vel egentlig overflødig, da både Aftershaven og deodoranten lukter.

Anonymkode: 0b03a...d43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...