Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått svak hudbarreiere..! Jeg har fått en rød og irritert "strek" ut fra hvert øye og etter en kort periode med C vitamin (i ny nattkrem, som nå er forkastet) fikk jeg skikkelig ildrød irritert hudreaksjon rundt øynene.

Den store reaksjonen har heldigvis roet seg og nå har jeg byttet tilbake til det gode gamle - øyekremen fra Joseon og nattkrem med litt retinol i for resten av ansiktet. En gang i uka tar bruker jeg ikke retinolprodukter, men PC Calm BHA 1% exfoliant og Eucerin Ultrasensitive over natten, men nå merker jeg at det irriterer, og det har jo aldri vært tilfelle før...

Burde jeg kutte ut all retinolen og hvor lenge i så fall? Hjelp?!

Anonymkode: 5ef18...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller kuttet ut alle de andre aktive ingrediensene og satset på å få huden vant til retinol, for deretter å gå over til Tretinoin. Dette sammen med solkrem er det viktigste du kan gjøre for å motvirke aldringstegn. Når huden tolererer Tretinoin daglig, kan du begynne å innføre feks C-vitamin. Utover dette kun en god cleanser og fukt-fukt-fukt☺️

Anonymkode: 168b2...48b

Skrevet

Jeg måtte bytte ut nesten alt og gå over til parfymefritt, så håper du slipper det. Skrev en tråd om det her tidligere og fikk masse råd, om du søker :) 

Måtte skifte ut både hudpleie og sminke, bruke kortisonkrem og smøre, smøre, smøre med fukt, flere ganger om dagen.

Kan visstnok ta måneder å få tilbake barrieren.

Byttet ut retinol med bakuchiol enn så lenge, det tåler huden min godt.

Anonymkode: fb549...2fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...