Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min man døde i høst og jeg har begynt så vidt å tenke på dating. Men hvordan gjør jeg dette når jeg har barna 100%? Trenger erfaringer fra andre enker!

Anonymkode: 8778a...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke enke, men har du familie som kan avlaste deg med barna innimellom. Enten du skal date eller ikke, så er det jo godt med litt alenetid og helt sikkert kjekt for barna med tid sammen med andre nære relasjoner. 

Anonymkode: affbc...1ae

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en  barnevakt. Nabosønnen. Han var en favoritt, og hadde småsøsken selv. Veldig koselig kar...og en date trenger ikke ta så mange timer. Jeg kom meg litt ut. 

Anonymkode: 65163...f55

• Liker 1
Skrevet

Finn en god barnevakt, gjerne familie. Om du ikke har familie kan du ha rett på avlastningshjem

Anonymkode: 03762...ad5

• Liker 1
Skrevet

Jeg datet samboeren min når han hadde barnevakt i starten. 
møtte nok datteren hans tidligere enn om han hadde hatt henne 50/50 enn 100%. 
så vi introduserte barna tidlig. Det gikk helt fint😄 jeg har mine barn 50/50

Anonymkode: 33609...10e

Skrevet

TS her... Familie er litt komplisert, foreldrene mine er gamle og snuser veldig i hva jeg gjør. Må nok lene meg på barnevakter ja, eller at jeg får til overnatting hos venner. Helt ny tilværelse dette...

Anonymkode: 8778a...9fd

Skrevet

Kanskje få fast barnevakt til en ukentlig hobby. Og hvis du får god kontakt med noen du prater med, bruke samme tid til date istedet? 

Anonymkode: 29954...5d5

Skrevet

Det tok mange år før det var aktuelt. Viktig å prioritere barna først.

Anonymkode: bb96b...654

Skrevet

Kjæresten min er enkemann og vi har begge barn 100% 🫣😅

Jeg var litt skeptisk på hvordan dette skulle funke, men han hadde is i magen. At dette fikset vi om vi virkelig ville. Og vi var jo kjørt etter første date så vi måtte bare finne løsninger.

Han har en jobb som heldigvis gir han muligheter til å styre hverdagene litt så vi har fått til å møtes 1-3 ganger noen timer i hverdagene og noen helger. Han har også kommet hit på kvelder på datenights uten overnatting.

Nå er barna introdusert for at vi skal kunne overnatte hos hverandre på sikt. Gått en del raskere enn vi ville gjort om ikke situasjonen er som den er for det er eneste mulighet for oss å få nok tid sammen.

Med det sagt vet vi at det blir oss. Vi kjente på det bare etter første daten og første uken. Vi er begge godt voksne og har vært igjennom helvete og tilbake, men vi har begge vokst på erfaringene og da vi fant hverandre fant vi bare ro og kjærlighet.

Så det er fullt mulig, men det er selvfølgelig litt utfordringer når en har barn 100%. Ikke minst å ta hensyn og trygge barna oppi prosessen. Men med rett person vil de tingene ordne seg.

Anonymkode: 44a71...5f5

Skrevet

Jeg ville alliert meg med en venninne/venn som kan passe i ny og ne ved behov. Det kan vel uansett være greit å ha noen som kan bistå hvis noe annet uforutsett skjer og du trenger pass av barna.

Alternativet er å få barnevakt via feks en av disse Facebook gruppene for barnepass. Be da om referanser og kontakt referansene selv. La barna bli kjent med barnepasser i god tid før du faktisk skal ha «ordenlig» pass.

Barna kan kanskje være på overnatting eller besøk hos venner? Planlegg slik begge er opptatt med venner samtidig. Du kan jo invitere vennene tilbake på forhånd/etterkant så du slipper å ha samvittigheten hengende over deg fordi du spør foreldre om det passer at de er hos dem en ettermiddag eller deler av en helgedag.

Hvor gamle er barna? Er de gamle nok til å være hjemme alene et par timer? Da kan du evt ta dating ettermiddag/tidlig kveld. Kaffedate, tur e.l. Tenker også du fort finner ut hvem som er interessert og ikke. Du må vel tidlig ut med at du er alene med 2 barn. Ikke at det er negativt. Men de som skulle mene at det kommer i veien vil trolig trekke seg fort unna og da slipper du å begynne å bygge unødige relasjoner. I tillegg vil du vel fort merke om den du dater viser hensyn og kan tilpasse deg slik livet ditt er nå. En date må ikke foregå på kveldstid med middag og vin feks. Selv om det gjerne utover i datingen vil være kjekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...