AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 For 10 år siden hadde jeg en kort reabound med en fyr som da var 19 - jeg var 23. Det ble fort over fordi han var, rett og slett, forferdelig. Ikke voldelig eller noe slikt, men dramatisk, selvopptatt, bråhissig, klagete, sarkastisk og sosialt awkward. Nå er den samme fyren sammen med en 18-åring (han er altså 29) som jeg kjenner litt. Jeg har hørt også i ettertid, gjennom bekjente, at 29-åringen har vært en dramaqueen i årene fremover også, men ikke hørt noe om han de siste 3-4 årene. Jeg er litt bekymret for 18-åringen av denne grunn, han er sårbar av flere grunner og jeg er usikker på om dette er en fyr han bør være sammen med. At en på 28 vil være kjæreste med en på 18 tenker jeg jo også i utgangspunktet er et rødt flagg. Når de møtes bor de sammen på hotell, i en by ingen av dem bor i. På den andre siden: 29-åringen kan jo ha forandret seg, og kanskje det bare blir verre om jeg sier noe til 18-åringen på grunn av forhistorien til meg og kjæresten. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 8a48e...573
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Om du ønsker advare person A mot at person B er dramaqueen, for du møtte person B litt for ti år siden og du ellers kun baserer deg på rykter, så vil du nok kun oppnå å fremstille deg selv som dramaqueen som digger spre ondsinnede rykter. Anonymkode: 7f860...1ce 3 1
Blueberrymuffin Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Dette vil slå tilbake på deg. Det er du som kommer til å virke gal om du skal gå rundt å advare andre mot en type du datet for 10 år siden. Hører du ikke selv hvor sykt det kan høres ut? For din egen del bør du la det ligge, dessuten er de begge voksne og du har egentlig ingenting med det å gjøre. For Guds skyld kom deg videre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Hvis han var en dramaqueen da, så vil han raskt avsløre seg hvis han er det fremdeles, og kompisen din vil finne ut av det selv. Ikke bland deg, ihvertfall ikke hvis dere ikke er close. Anonymkode: af9e6...c12 1
Menchit Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 (endret) Å advare en attenåring mot en 10-11 gammel kjæreste tror jeg har lite for seg. Åtteåringer er verdensmestre, og du mest sannsynlig en eldgammel sjalu heks. Men, som forelder til en jente som var 18, med en svært usunn kjæreste var jeg veldig glad for informasjonen. Tok det ikke opp direkte, men fulgte ekstra med, og når h... Begynte var jeg forberedt og klar til å gi trøst, hjelp og råd, i den rekkefølgen. Kommer jo an på om du har en relasjon til foreldrene, eventuelt andre i samme krets Endret 27. januar 2024 av Menchit 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #6 Skrevet 30. januar 2024 Takk for svar som faktisk var hjelpsomt! Menchit skrev (På 25.1.2024 den 0.56): Å advare en attenåring mot en 10-11 gammel kjæreste tror jeg har lite for seg. Åtteåringer er verdensmestre, og du mest sannsynlig en eldgammel sjalu heks. Men, som forelder til en jente som var 18, med en svært usunn kjæreste var jeg veldig glad for informasjonen. Tok det ikke opp direkte, men fulgte ekstra med, og når h... Begynte var jeg forberedt og klar til å gi trøst, hjelp og råd, i den rekkefølgen. Kommer jo an på om du har en relasjon til foreldrene, eventuelt andre i samme krets Anonymkode: 8a48e...573
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #7 Skrevet 30. januar 2024 Jeg tror ærlig talt ikke en 18-åring vil være særlig mottakelig for råd fra "ei eldre dame". Særlig en gammel eks. Helt enig i at en 29-åring som er med en 18-åring er rart. Hun får heller finne ut av det selv. Synes forsåvidt alderforskjellen dere hadde også er litt rar. Hva skal en voksen person med en tenåring? Anonymkode: 8a7ea...640
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå