AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Positive/negative? Problemer med betaling, o.l.? Anonymkode: 46abc...2d7
Daisy-love Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Trygdede er ikke en homogen gruppe. Er litt som å spørre hvordan det er å leie ut til 30 åringer. Det sier så lite. 24 1 11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Jeg ville fokusert mer på boevne og tillært hjelpeløshet enn betalingsevne. Støtter også @Daisy-love, homogen gruppe og du må, som med andre potensielle leietakere se an personen. Anonymkode: 88436...f51 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Mine huseiere vet ikke engang at jeg har en gradert uføretrygd, hvorfor skulle de det så lenge pengene kommer inn på konto? Er i 60% jobb, 40% uføretrygd. Uføretrygden min sier noe om at arbeidsevnen min er svekket pga varig sykdom. Ikke boevne, betalingsevne, tillit, punktlighet, ryddighet, pliktoppfyllelse og annet som er tiltalende ved et boforhold. Og disse kvalitetene er forskjellige hos uføretrygdede som de er hos arbeidsføre. Anonymkode: d7c91...82a 14 4 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Jeg er trygdet og har leid bolig flere ganger. Har alltid betalt depositum (ikke nav-garanti), alltid betalt leien i tide, alltid holdt boligen ren og ryddig, aldri hatt fest, aldri spilt høy musikk, aldri ødelagt noe i boligen. Trygdede kan være gode leietagere. Anonymkode: d008a...a6b 14
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 Trygda folk sliter ut boliger mer enn de fleste. Anonymkode: 07ce9...ce4 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er trygdet og har leid bolig flere ganger. Har alltid betalt depositum (ikke nav-garanti), alltid betalt leien i tide, alltid holdt boligen ren og ryddig, aldri hatt fest, aldri spilt høy musikk, aldri ødelagt noe i boligen. Trygdede kan være gode leietagere. Anonymkode: d008a...a6b Samme her. Ikke røyker, ikke alkohol, liker ikke høy musikk, alltid betalt leie til tide, og tatt godt vare på boligen. For mange trygdede så er nok stabilitet så viktig at det å være grei leietaker er en prioritet. Det finnes selvsagt alltid unntak, som det finnes blant de som er i arbeid også. Bruk magefølelsen, og se på person og betalingsevne, ikke trygdet vs i jobb. Anonymkode: 81745...774 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trygda folk sliter ut boliger mer enn de fleste. Anonymkode: 07ce9...ce4 Nei. Anonymkode: 4d2db...fc9 10 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Trygda folk sliter ut boliger mer enn de fleste. Anonymkode: 07ce9...ce4 Tull. Anonymkode: 81745...774 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 Leid ut til samme uføre mann i 12 år. Aldri vært et problem Anonymkode: ed748...7e8 11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #11 Skrevet 22. januar 2024 Jeg har ìkke noe dårligere erfaring med det enn andre leietakere. Men jeg godtar ikke NAV garanti for depositium/ husleie, så jeg sorterer litt. Jeg tenker slik at de som har ok referanser fra tidligere leieforhold, og kan stille depositum har grei styring på økonomien. Og da spiller det ingen rolle for meg om de er trygda eller jobber. Anonymkode: 3dadb...f73 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #12 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Trygda folk sliter ut boliger mer enn de fleste. Anonymkode: 07ce9...ce4 Er dette sant? Hvorfor er det slik? Anonymkode: 46abc...2d7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #13 Skrevet 22. januar 2024 Ser ikke problemet, de får jo penger til å betale for boligen Anonymkode: 6f7e3...430 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #14 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dette sant? Hvorfor er det slik? Anonymkode: 46abc...2d7 Jeg har uføretrygd og sliter mer ut boligen fordi jeg rett og slett er mere hjemme. Jeg går over gulvet, åpner skapene og sitter i sofaen mer enn de som er borte 9-10 timer hver dag. Men.. jeg har sjeldent besøk, aldri fester. Det er ingen andre enn meg og min familie som bruker boligen. Så det blir ikke ekstra slitasje av besøk. Alt i alt kan det være du hadde sett litt forksjell på en uføretrygdet og en arbeidendes bolig, men minimalt. Anonymkode: a0093...818 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #15 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har uføretrygd og sliter mer ut boligen fordi jeg rett og slett er mere hjemme. Jeg går over gulvet, åpner skapene og sitter i sofaen mer enn de som er borte 9-10 timer hver dag. Men.. jeg har sjeldent besøk, aldri fester. Det er ingen andre enn meg og min familie som bruker boligen. Så det blir ikke ekstra slitasje av besøk. Alt i alt kan det være du hadde sett litt forksjell på en uføretrygdet og en arbeidendes bolig, men minimalt. Anonymkode: a0093...818 Eg er einsleg og i samme situasjon som deg. Eg har budd her 6 år, og har slitt mykje mindre på bustaden enn paret som leigde her før meg. Og det er fortsatt bruksmerke etter barnet som budde her før dei igjen... Meg går det ikkje an å sjå at har budd her i det heile. Anonymkode: c251d...939 4 1 2
Gjest ti10 Skrevet 22. januar 2024 #16 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har uføretrygd og sliter mer ut boligen fordi jeg rett og slett er mere hjemme. Jeg går over gulvet, åpner skapene og sitter i sofaen mer enn de som er borte 9-10 timer hver dag. Men.. jeg har sjeldent besøk, aldri fester. Det er ingen andre enn meg og min familie som bruker boligen. Så det blir ikke ekstra slitasje av besøk. Alt i alt kan det være du hadde sett litt forksjell på en uføretrygdet og en arbeidendes bolig, men minimalt. Anonymkode: a0093...818 Samme slitasje (eller mer) vil man oppnås hos en yrkesaktiv person med mye besøk? For ikke å snakke om at antall personer i familien vil ha noe å si. Men ærlig talt, hvem ville leid hos en utleier som er redd for slitasje på gulvene som kommer av at en går vanlig over?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #17 Skrevet 22. januar 2024 Se ann folk og ikke døm bare etter trygd. Det blir litt for dumt. Se etter boevne, betalingsevne og sosial profil. Vi leide ut til en ufør med ME. Beste leieboer ever. Hun ville ha helt ro. Slitasje var jammen lik null. Mange i denne gruppen er rolige, ryddige og pålitelige. Det finnes de motsatte, men de burde du kunne luke ut. En erfaring jeg har gjort meg er at de yngste leietakerne er ærligere i søkerprosessen. De over 30 lyver ofte om festing og husdyr. Ikke dyr er greit helt til kontrakt er skrevet og så har de plutselig dyr likevel. Anonymkode: 40083...427 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #18 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Trygda folk sliter ut boliger mer enn de fleste. Anonymkode: 07ce9...ce4 Det vil jeg gjerne vite mer om for den teorien ser jeg mange nevne i slike tråder. Jeg sliter sofaen en del, senga også kanskje, ingen av delene tilhører boligen. Men ellers blir det ett par turer innom badet og om jeg er heldig 2-3 turer på kjøkkenet i døgnet. Er jeg helt ekstremt aktiv og frisk en dag kan jeg finne på å varme maten også, to kjeler på komfyren er for meg ekstremslitasje. Regner med de fleste normalfungerende er noe mer aktive enn majoriteten av trygdede. De har normalt mer aktive sosiale liv også. Anonymkode: 3782a...e2b 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #19 Skrevet 22. januar 2024 Det som sliter på er barn, husdyr, urenslighet og mye trafikk, dvs mye gjester. Urenslighet er verst. Anonymkode: 40083...427 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #20 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har uføretrygd og sliter mer ut boligen fordi jeg rett og slett er mere hjemme. Jeg går over gulvet, åpner skapene og sitter i sofaen mer enn de som er borte 9-10 timer hver dag. Men.. jeg har sjeldent besøk, aldri fester. Det er ingen andre enn meg og min familie som bruker boligen. Så det blir ikke ekstra slitasje av besøk. Alt i alt kan det være du hadde sett litt forksjell på en uføretrygdet og en arbeidendes bolig, men minimalt. Anonymkode: a0093...818 Men det kan jo sies om de som jobber deltid også uten å være uføretrygdet. Så det er ikke det å være uføretrygdet som sliter mest på boligen. Også må en selvfølgelig se samlet sett, barn-ikke barn, studenter i kollektiv eller voksen enslig eller par. Leier en ut må en jo også forvente at folk bor i leilighet en leier ut. Viss en ikke orker det som huseier så bør en kanskje revurdere å leie ut tenker jeg. Anonymkode: d7c91...82a 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå