AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Min søster elsker å få gaver også at hennes datter får. Da er hun fornøyd. Vi søsken inngikk avtale om at vi gir 4000 kr til hverandres barn i konfirmasjonen. Jeg gav 4000 til hennes datter, og året etter hadde var vår konfirmant. Da sier hun: jeg holder på å spare penger til nytt kjøkken, og siden hun ikke trenger pengene enda (bare15) så tenkte hun å gi det etterhvert. Nå er det gått snart 2 år.. ringte henne i dag og spurte når hun skulle få konf gaven sin.. Hun ble rasende ; Jeg driver å sparer til kjøkken, og haster det så fælt da? Har hun ikke masse penger etter konfen da? jeg; jeg måtte sette av penger til hennes datters konf, og hadde du stått i økonomisk krise hadde jeg skjønt det.. men når du sparer til et kjøkken så har du penger. Det er snart 2 år siden konfen, og dette er ikke greit. Hun vippset datteren min men er furten. Man kommer ikke i selskap og sier du får gave om noen år etter en har pusset opp leiligheten liksom.. men veldig klar og tydelig på avtalen om 4000 når hennes datter skulle konfirmares Anonymkode: 7d44a...583
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Veldig uhøflig og rart av din søster Anonymkode: 86f1e...c60 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Uhøflig og rart av din søster å ikke gi, og uhøflig og rart av deg å etterspørre pengene. Er virkelig 4000,- verdt å skape splid i familien over? Anonymkode: 37ce0...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Jeg hadde aldri etterspurt pengene. Gave er ingen rettighet, selv om dere i utgangspunktet var enige. Anonymkode: cdc2a...6a4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Uhøflig oppførsel av søsteren din. Anonymkode: 82858...ea4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Uhøflig og rart av din søster å ikke gi, og uhøflig og rart av deg å etterspørre pengene. Er virkelig 4000,- verdt å skape splid i familien over? Anonymkode: 37ce0...0c9 Det hverken er eller kommer til å bli splid.. Anonymkode: 7d44a...583
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det hverken er eller kommer til å bli splid.. Anonymkode: 7d44a...583 Så hva er problemet da? 🤷♀️ Anonymkode: 37ce0...0c9
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 Veldig kjip oppførsel av søsteren din, spesielt siden hennes barn hadde fått den avtalte summen først (hadde ditt barn vært først ute, hadde du jo hatt mulighet til å justere summen du gav). Så datteren din fikk ingenting fra tante på konfirmasjonsdagen? Det er jo skikkelig dårlig gjort.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Veldig kjip oppførsel av søsteren din, spesielt siden hennes barn hadde fått den avtalte summen først (hadde ditt barn vært først ute, hadde du jo hatt mulighet til å justere summen du gav). Så datteren din fikk ingenting fra tante på konfirmasjonsdagen? Det er jo skikkelig dårlig gjort. Hun vipset i dag… mot sin vilje sikkert Anonymkode: 7d44a...583
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde aldri etterspurt pengene. Gave er ingen rettighet, selv om dere i utgangspunktet var enige. Anonymkode: cdc2a...6a4 Hvis du og mannen din var enig om å kjøpe en gave til hverandre til jul for 3000 kr. Du gav til han, men ikke han til deg. Hadde du ikke sagt noe? Når det var han som foreslo denne summen og gi likt til hverandre? Men dette handler ikke om meg, men om datteren min. Det er hun som ikke har fått gave. Heldigvis har hun ikke merket noe av det, da alle pengene står på sparekonto, og hun ikke aner hvor mye hun har. Anonymkode: 7d44a...583
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå