AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Vet at jeg ikke skal sammenligne egne barn med andres, men det lar seg lett gjøre om man merker at eget barn ligger bak på enkelte områder..jeg trenger å vite hva jeg kan gjøre for å hjelpe dattera mi.. hun går i første klasse. Hun sier ofte hun har vondt i magen og at hun ikke har noen å leke med på skolen. Ifølge alle andre, stemmer ikke det. Dessverre er hun i et trekløver hvor det er litt drama.. hun sier hun ofte gruer seg for å dra på skolen. Samtidig får hun ikke til å lese enda, men tror det er innafor normalen. Problemet er vel at hun ikke klarer særlig lenge av gangen før hun begynner å tulle og surre og miste tålmodigheten.. (jeg sitter der gjerne med henne for å hjelpe). Klarer ikke si r, bruker fortsatt bleie på natt, og blir veldig baby sammen med pappaen sin (vi er skilt ) og jeg føler det er vanskelig å få kontakt med henne. Er det kun meg og henne, er hun mer "seg selv". Jeg tenker å be om et møte med læreren for å høre hvordan ståa egentlig er, er det vits eller vil læreren bare prøve å rosemale ting ? Er hun veldig langt bakpå eller er dette egentlig normalt ? Hun sier hun har vondt i magen, men det er jo fordi hun ikke spiser når det er mat. 😕 kan det være psykisk ? Føler jeg failer helt:/ Anonymkode: a715d...f76 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Hør med læreren Anonymkode: 9ccbb...c3c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Min erfaring er at "vondt magen" kan bety svært mye, og sjeldnest at magen faktisk er vond. Anonymkode: 3f45c...c49 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Sofakona skrev (10 minutter siden): Gammel er hun Akkurat fylt syv. Anonymkode: a715d...f76
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min erfaring er at "vondt magen" kan bety svært mye, og sjeldnest at magen faktisk er vond. Anonymkode: 3f45c...c49 Ja, er noe lignende jeg har hørt 😕 Anonymkode: a715d...f76
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 Vi hadde det litt trøblete noen måneder etter at skolen startet. Snakket med lærer, og opplevde gode, ærlig tilbakemeldinger. Så det tror jeg ikke at du skal bekymre deg for. Alle barn er forskjellige. Men for deres egen skyld, ville jeg nok ha prøvd å slutte med bleie, men regner meg at dere har prøvd det allerede. dette går over. Anonymkode: 72bac...dba 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi hadde det litt trøblete noen måneder etter at skolen startet. Snakket med lærer, og opplevde gode, ærlig tilbakemeldinger. Så det tror jeg ikke at du skal bekymre deg for. Alle barn er forskjellige. Men for deres egen skyld, ville jeg nok ha prøvd å slutte med bleie, men regner meg at dere har prøvd det allerede. dette går over. Anonymkode: 72bac...dba Får kanskje snakke litt med læreren da .. 😊 Har prøvd lenge med den bleieslutten, men har ikke fungert helt enda .. Anonymkode: a715d...f76
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 Det fremstår som at jenta di strever med det sosiale på skolen. Kanskje også litt med lesing og konsentrasjon, men det kan jo hende at bedrer seg når det sosiale er på plass? Hvis det er drama i det trekløveret, hva med å forsøke å få henne til å leke mer med jenter som ikke lager så mye drama? Anonymkode: 5368d...e92 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 Er vel ikke så lenge til utviklingssamtale I førsteklasse er alt normalt, spriket er fra de som kunne starter i fleire klasser høyere opp til de som kunne trengt et år eller to til i barnehagen. Ikke unormaliser datteren din, la hun få den tiden hun trenger. Når skilte du og pappaen dere? Kan det være det kombinert med skolestart som er så to så sinnsykt store omveltninger i livet hennes at hun trenger litt ekstra tid? Anonymkode: 94468...167 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #11 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det fremstår som at jenta di strever med det sosiale på skolen. Kanskje også litt med lesing og konsentrasjon, men det kan jo hende at bedrer seg når det sosiale er på plass? Hvis det er drama i det trekløveret, hva med å forsøke å få henne til å leke mer med jenter som ikke lager så mye drama? Anonymkode: 5368d...e92 Mye mulig det. Hun har aldri strevet med det før, og alltid fått tilbakemelding på at hun er god på slikt, god på å skaffe seg venner og inkludere andre, sette grenser for seg selv osv.. hun har begynt å leke litt med andre jenter den siste uken, og det synes jeg var veldig flott. Hun sier at alle i klassen har funnet sine venner, og at det kanskje føles annerledes å bli kjent med noen på nytt. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er vel ikke så lenge til utviklingssamtale I førsteklasse er alt normalt, spriket er fra de som kunne starter i fleire klasser høyere opp til de som kunne trengt et år eller to til i barnehagen. Ikke unormaliser datteren din, la hun få den tiden hun trenger. Når skilte du og pappaen dere? Kan det være det kombinert med skolestart som er så to så sinnsykt store omveltninger i livet hennes at hun trenger litt ekstra tid? Anonymkode: 94468...167 Vi skilte oss for halvannet år siden , så det har jo vært en heftig tid for henne.. Takk for et fint svar 😊 Anonymkode: a715d...f76
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #12 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Får kanskje snakke litt med læreren da .. 😊 Har prøvd lenge med den bleieslutten, men har ikke fungert helt enda .. Anonymkode: a715d...f76 Når det gjelder bleieslutten, så er hun ikke alene. Og det har ikke sammenheng med modenhet på andre områder. Det vet du sikkert, siden dere har denne utfordringen. Men jeg har bare sett i flere andre tråder her inne at mange ikke har kunnskap om at sengevæting ikke bare kan trenes bort. Både mannen min og jeg slet med det til godt opp i skolealder selv, og det er arvelig, så det er ikke overraskende at et av barna har samme utfordring. Det er vanlig at det gjelder et par stykker i hver førsteklasse. Og til resten så er det helt innafor å ta en prat med læreren når en er bekymret. Jeg tror ikke vedkommende vil rosemale noe. Da vil det heller være snakk om å legge frem det som er positivt også, og ikke kun ha fokus på utfordringer. Jeg syns ikke det du beskriver høres veldig unormalt ut, men det vet læreren mer om en vi her på KG Anonymkode: 99a0d...85e 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #13 Skrevet 22. januar 2024 Veldig mange barn sier de har vondt i magen iløpet av skoledagen. Uten at det ligger noe bak. Det å begynne i 1klasse er en stor overgang for barn, snakk med læreren, hør om de er bekymret ol. Og når det gjelder lesing, så er målet at alle skal lese til Jul i 2.klasse. Så det er ikke noe jeg hadde bekymret meg for 😊 Anonymkode: 14b3e...8c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå