Gå til innhold

Noen her som har ventet til ekteskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som ventet med sex til ekteskapet? Jeg er 23, har kjæreste og diskuterer hvor vidt dette betyr noe for oss eller ikke. For hans del har toget allerede gått, og jeg trodde helt ærlig ikke jeg skulle bry meg så mye om dette og hadde ingen planer om å vente. 
Men så er det noe som stopper meg hver gang det blir litt opphetet stemning. Skal sies at vi begge har religiøs familiebakgrunn (han mer enn jeg), men ingen av oss er veldig konservativt kristne. Vi ønsker ikke å basere livet vårt på kristendommen og legge sjela vår i dette. Jeg tror det for min del handler mer om skam og reaksjoner fra de rundt oss om jeg ikke venter. Er for øvrig ingen i hans familie som vet at toget har gått for hans del, men jeg har litt høyere terskel for late som om at jeg venter til ekteskapet om jeg ikke gjør det😅 

Han er for øvrig villig til å vente med meg, men det er jo ikke det jeg egentlig vil. Skal ta opp problemstillingen med psykolog denne uken da jeg står i konflikt med meg selv.  

Noen som har ventet? Hvorfor og hvordan?

Anonymkode: 26347...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Når og med hvem jeg har sex angår kun meg og den jeg har sex med og ikke resten av familien min, og jeg har ikke skam forbundet med seksualitet. Jeg er veldig glad jeg ikke har levd i slike dogmer selv der jeg har blitt oppvokst med at sex bare hører til innenfor ekteskapet. Jeg er et seksuelt menneske og kvinne med lyster, begjær, kåtskap, drifter og jeg har hatt uendelig mye glede av sex. 

Anonymkode: 68961...739

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

For min del er sex en viktig del av et forhold og jeg ville aldri ha giftet meg med en person hvis vi ikke var seksuelt kompatible. Man må nesten ha sex med vedkommende over tid for å finne ut av dette. Er godt gift nå, men vi hadde sex på første date og giftet oss ikke før etter 5 år sammen. 

Skrevet

Har ikke ventet. Hvem du har sex med, hvor mange og når du velger å gjøre det har ingen andre noe med. Så det trenger du ikke lyve om heller. Hvis noen i familien din spør deg om sånt har de et seriøst problem. Og da tenker jeg du kan velge å ikke svare.

Sex er digg og ikke noe å spare på. Hvert år som går hvor du ikke har sex er ett år mindre sex i livet ditt. Sex blir som regel bare bedre jo mere man øver. Det er ikke noe som blir «brukt opp». Evt fremtidige menn kan heller ikke vite om du er jomfru eller ikke - det er en myte. 

Har du lyst (og han har lyst) har du lov:) 

Anonymkode: f15e1...312

• Liker 2
Skrevet

Min kone var opptatt av å vente med sex til vi giftet oss, og jeg er også oppvokst i den tradisjonen. Vi var begge jomfruer da vi ble sammen. 

Det gikk jo galt etter en stund. Vi begynte å onanere hverandre etter 2-3 måneder. Først med undertøyet på, og senere uten undertøy. Vi holdt på slik et års tid og det nærmet seg bryllup. Etter halvannet år sammen, et år som forlovet, og 3-4 uker før bryllupet hadde vi første samleie. 

Jeg tror det er bra å vente med sex fordi da blir man kjent på andre, og kanskje langt viktigere områder når bli-kjent-fasen ikke forstyrres av sex. Dette med at man må vite om man er seksuelt kompatible før man gifter seg, tror jeg ikke er så viktig. God sex tror jeg er mulig å få til med de fleste, etter hvert som man lærer hverandre å kjenne og får erfaring. Er man glad i hverandre og vil hverandre vel, vil man også strekke seg langt for å gi hverandre god sex. En annen ting er at sex og sex-lyst endrer seg over tid, og de fleste opplever perioder med lite lyst eller at kroppen ikke responderer på sex som før. De som bygger størstedelen av et forhold på god sex, de har lite annet som holder dem sammen når en eller begge parter kommer inn i en periode med lite lyst. Da er det fort at forholdet ryker.

Tror jeg... men jeg er så heldig at jeg aldri har hatt sex med andre enn min kone, og det har ikke hun heller. Det gjør at vi slipper å sammenlikne vår sex med andre sex-partnere, og det tror jeg sparer oss for mange utfordringer. 

Anonymkode: 40242...5ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Må si jeg ikke helt klarer å sette meg inn i problemstillingen. Du er redd for reaksjomer fra de rundt deg? Har du tenkt å legge ut om sexlivet ditt til familien din, da? Det er ikke helt normalt. Og hvorfor skulle de ha noe å si, det er jo ditt liv, ditt forhold og ditt sexliv. Ikke noe de har noe med å legge seg opp i, tenker jeg.

Anonymkode: 0b212...2e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen her inne som ventet med sex til ekteskapet? Jeg er 23, har kjæreste og diskuterer hvor vidt dette betyr noe for oss eller ikke. For hans del har toget allerede gått, og jeg trodde helt ærlig ikke jeg skulle bry meg så mye om dette og hadde ingen planer om å vente. 
Men så er det noe som stopper meg hver gang det blir litt opphetet stemning. Skal sies at vi begge har religiøs familiebakgrunn (han mer enn jeg), men ingen av oss er veldig konservativt kristne. Vi ønsker ikke å basere livet vårt på kristendommen og legge sjela vår i dette. Jeg tror det for min del handler mer om skam og reaksjoner fra de rundt oss om jeg ikke venter. Er for øvrig ingen i hans familie som vet at toget har gått for hans del, men jeg har litt høyere terskel for late som om at jeg venter til ekteskapet om jeg ikke gjør det😅 

Han er for øvrig villig til å vente med meg, men det er jo ikke det jeg egentlig vil. Skal ta opp problemstillingen med psykolog denne uken da jeg står i konflikt med meg selv.  

Noen som har ventet? Hvorfor og hvordan?

Anonymkode: 26347...cf2

Er det vanlig å fortelle familien at man har hatt sex da? Ingen andre vet hva dere gjør på soverommet og ikke. Så hva er dere redde for å bli dømt for egentlig?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Min kone var opptatt av å vente med sex til vi giftet oss, og jeg er også oppvokst i den tradisjonen. Vi var begge jomfruer da vi ble sammen. 

Det gikk jo galt etter en stund. Vi begynte å onanere hverandre etter 2-3 måneder. Først med undertøyet på, og senere uten undertøy. Vi holdt på slik et års tid og det nærmet seg bryllup. Etter halvannet år sammen, et år som forlovet, og 3-4 uker før bryllupet hadde vi første samleie. 

Jeg tror det er bra å vente med sex fordi da blir man kjent på andre, og kanskje langt viktigere områder når bli-kjent-fasen ikke forstyrres av sex. Dette med at man må vite om man er seksuelt kompatible før man gifter seg, tror jeg ikke er så viktig. God sex tror jeg er mulig å få til med de fleste, etter hvert som man lærer hverandre å kjenne og får erfaring. Er man glad i hverandre og vil hverandre vel, vil man også strekke seg langt for å gi hverandre god sex. En annen ting er at sex og sex-lyst endrer seg over tid, og de fleste opplever perioder med lite lyst eller at kroppen ikke responderer på sex som før. De som bygger størstedelen av et forhold på god sex, de har lite annet som holder dem sammen når en eller begge parter kommer inn i en periode med lite lyst. Da er det fort at forholdet ryker.

Tror jeg... men jeg er så heldig at jeg aldri har hatt sex med andre enn min kone, og det har ikke hun heller. Det gjør at vi slipper å sammenlikne vår sex med andre sex-partnere, og det tror jeg sparer oss for mange utfordringer. 

Anonymkode: 40242...5ff

Onanere hverandre er og sex.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...