HanneKH Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 (endret) Er klar over at jeg er hysterisk men trenger noen vennlige ord 😊 har tatt celleprøver 4 ganger de siste 5 årene . Alle har vært fine . Ikke celleforandringer og ikke hpv Helt til for 1 år siden Da viste den HPV men normale celler var hos gyn nå i starten av januar . Da fant han ut at jeg hadde infeksjon i livmor pga spiral og jeg måtte i narkose for å få ut spiral da den lå på tvers inne i livmoren . Han mente infeksjon og spiral var årsak til alle blødningene jeg har hatt. Fikk også 1 ukes antibiotika kur . celleprøven viste nå fortsatt hpv ( ikke 16/18) og lette celleforandringer men siden hpv er vedvarende positiv vil ha ta kolposkoi og biopsi . Jeg takler dårlig sånne helseting og er livredd for at biopsi skal vise kreft og ikke bare lette celleforandringer legen sier dette er null drama og at han hadde sett med det blotte øye om det var kreft han kikka jo opp i hele systemet led sånn skop/ kamera da han lette etter spiralen så skulle jo tror han hadde sett ganske mye vil gjerne høre andres erfaringer med denne prosessen ? Viste biopsi noe annet enn celleprøven ? Er biopsi vondt ? Endret 22. januar 2024 av HanneKH
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Biopsi var ikke spesielt vondt. Jeg fikk påvist celleforandringer og måtte inn til konisering, noe som heller ikke var spesielt vondt 😊 Ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Er en grunn til at man tar celleprøver, det er for å oppdage endringer før de blir farlige og utvikler seg til kreft 😊 Anonymkode: 1300a...d61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå