Gå til innhold

STOFFSKIFTE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

På dem siste blodprøvene mine (6-7 mnd mellom) har stoffskifte mitt vært under normalen. Det har variert veldig egentlig, men skal ta prøver hver 3. mnd for å se og kartlegge om det er noe å ta tak i eller om det skyldes infeksjon osv..

Har i mange år tenkt på stoffskifte mitt da dem fleste kvinnene på begge sidene har lavt/høyt.. Men det var ikke før jeg slutta på p-piller, at symptomer og verdiene ble ganske synlige. Kan p-piller ha stor innvirkning på dette? Og føler jeg har tegn på både høyt og lavt..

Etter jeg slutta med p-piller i sommer, har jeg plutselig fått oljete hud og kroppsakne. Sliter enda mer med svette, og begynt å få hovne øyne og føtter hver dag

Mensen har enda ikke kommet plutselig (hatt regelmessig etter slutt) 

burde jeg si ifra til lege at jeg opplever forverring?

evt er dette typiske tegn på noe annet?

har økt dosen på betablokkere

Anonymkode: be7af...c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei,

På dem siste blodprøvene mine (6-7 mnd mellom) har stoffskifte mitt vært under normalen. Det har variert veldig egentlig, men skal ta prøver hver 3. mnd for å se og kartlegge om det er noe å ta tak i eller om det skyldes infeksjon osv..

Har i mange år tenkt på stoffskifte mitt da dem fleste kvinnene på begge sidene har lavt/høyt.. Men det var ikke før jeg slutta på p-piller, at symptomer og verdiene ble ganske synlige. Kan p-piller ha stor innvirkning på dette? Og føler jeg har tegn på både høyt og lavt..

Etter jeg slutta med p-piller i sommer, har jeg plutselig fått oljete hud og kroppsakne. Sliter enda mer med svette, og begynt å få hovne øyne og føtter hver dag

Mensen har enda ikke kommet plutselig (hatt regelmessig etter slutt) 

burde jeg si ifra til lege at jeg opplever forverring?

evt er dette typiske tegn på noe annet?

har økt dosen på betablokkere

Må bare legge til at det er ikke mulig at jeg er gravid.

Skrevet

Hva mener du men "under normalen"? Var TSH for lavt (høyt stoffskifte) eller for høyt (lavt stoffskifte)?

Anonymkode: ab349...298

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du men "under normalen"? Var TSH for lavt (høyt stoffskifte) eller for høyt (lavt stoffskifte)?

Anonymkode: ab349...298

Verdiene viste lavt stoffskifte, men legen sa symptomene mine er lik høyt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...