Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei  jeg skal på tilvekstkontroll uke 24 pga årsaker fra tidligere graviditeter.

Spørsmål til dere som har vært på kontroll rundt denne perioden. Hvordan har det gått hos dere? Har aldri hatt slik kontroll før i uke 24 og vet ikke hva jeg kan se for meg 

Anonymkode: 1739a...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare en ultralyd der hvor de beregner vekst i forhold til hvilken uke du er i. Om du skal på flere får du beskjed om. 

Jeg skal selv på vektkontroll i uke 24,28,32,34,36 og 37.. evt uke 38. Risiko svangerskap pga diabetes er årsaken, og det kan føre til store barn.

Skrevet
tussi84 skrev (På 22.1.2024 den 22.55):

Det er bare en ultralyd der hvor de beregner vekst i forhold til hvilken uke du er i. Om du skal på flere får du beskjed om. 

Jeg skal selv på vektkontroll i uke 24,28,32,34,36 og 37.. evt uke 38. Risiko svangerskap pga diabetes er årsaken, og det kan føre til store barn.

Er det forskjell i risiko for stort barn om man har diabetes vs svangerskapsdiabetes? Jeg bare lurer fordi jeg også skal på vektkontroll, men da for svangerskapsdiabetes og har kun fått tilbud om kontroll i uke 32.

Anonymkode: 09efb...3a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er det forskjell i risiko for stort barn om man har diabetes vs svangerskapsdiabetes? Jeg bare lurer fordi jeg også skal på vektkontroll, men da for svangerskapsdiabetes og har kun fått tilbud om kontroll i uke 32.

Anonymkode: 09efb...3a1

Det er like stor risiko. Har litt og si om du må ta insulin eller ikke pga svangerskapsdiabetes også, og hva blodsukkeret ligger på. Jo lavere tall og jo mer kontroll jo mindre vekst avvik.. I verste fall. Det som evt skjer hvis ungen er altfor stor er at du blir satt i gang, men den er for liten i uke 32. Derimot så hender det mer i uke 36,37,38..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...