Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må noen bare godta ting mens andre ikke må?  Hva tenker du? 

Anonymkode: 8f49b...71d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at noen må bare godta?

Anonymkode: ea6cc...59e

Skrevet

Kan du komme med noen eksempler? 

Sånn generelt sett så er det ingen som MÅ godta ting. Men de velger å gjøre det. Andre igjen velger å ikke godta. Så enkelt, men likevel så vanskelig. Livet har lært meg at man skal velge sine kamper, i stedet for å kjempe alle.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, Blåjojo said:

Sånn generelt sett så er det ingen som MÅ godta ting. Men de velger å gjøre det. Andre igjen velger å ikke godta. Så enkelt, men likevel så vanskelig. Livet har lært meg at man skal velge sine kamper, i stedet for å kjempe alle.

Enig.

Men TS, du vil kunne få bedre svar hvis du er mer spesifikk om hva du tenker på.

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (10 minutter siden):

Skrevet

Noen er flinkere til å si fra om sine grenser, samtidig som de er flinke til å være et midtpunkt. Da blir det ofte slik at de i større grad blir hørt, fordi de i utgangspunktet har en noe styrende posisjon i gjengen.

Anonymkode: eedbc...aac

• Nyttig 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Noen er flinkere til å si fra om sine grenser, samtidig som de er flinke til å være et midtpunkt. Da blir det ofte slik at de i større grad blir hørt, fordi de i utgangspunktet har en noe styrende posisjon i gjengen.

Anonymkode: eedbc...aac

Veldig godt poeng å legge til. Det er mange som lever helt uten å sette grenser for seg selv, jeg pleide å være slik selv. Det vanskelig i starten, men fy søren for en forandring i livet jevnt over. Nå føler jeg aldri at jeg bare må "godta" noe som helst, og ingen forventer det av meg heller etter at jeg ble flink med grensesetting. Opplever en helt annen respekt fra andre etter at jeg vegynte å respektere meg selv.

Anonymkode: ef103...3ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skjønner det. Jeg er en som må godta ting,mens andre igjen ‘får lov til’ å ta plass fordi.. hallo, lissom!!! Jeg blir alltid formant til forståelse og jeg er så drittlei av å forstå. Noen ganger vil jeg være den irrasjonelle som tar plass og andre skal bare vær så god finne seg i det JUST BECAUSE, akkurat som dem.. 

Anonymkode: 90283...15d

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skjønner det. Jeg er en som må godta ting,mens andre igjen ‘får lov til’ å ta plass fordi.. hallo, lissom!!! Jeg blir alltid formant til forståelse og jeg er så drittlei av å forstå. Noen ganger vil jeg være den irrasjonelle som tar plass og andre skal bare vær så god finne seg i det JUST BECAUSE, akkurat som dem.. 

Så hvorfor gjør du ikke det? Du "må" ingenting, du bestemmer selv hva du vil godta eller ikke.

Anonymkode: 6d536...b75

• Liker 4
Skrevet

hvorfor er du ikke i stand til å "ta plass" da TS? Det er jo du som tillater at andre evt "maner til forståelse" det du kan si er "jeg skjønner t du ser det slik men for meg blir det helt feil da jeg har andre behov enn deg og de er like rimelig som dine" 

Anonymkode: 45f0f...b07

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ansvarsfraskrivelse much?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

For muligheten for å forandre situasjonen ikke er mulig? 

Anonymkode: 570cd...4c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken situasjon er det?

Anonymkode: 27806...c79

• Liker 2
Skrevet

Tidenes vageste problemstilling? 😅 Alle bryr seg jo ikke like mye om de samme tingene. Selv om det er viktig for deg å sette en grense er det ikke gitt at jeg lar være å ha den samme grensen fordi jeg "bare må godta det". Kanskje bryr jeg meg ganske enkelt ikke og ser ikke noen grunn til å ha akkurat den grensen (ditto vagt svar).

Anonymkode: 01d2c...ff4

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
On 1/23/2024 at 4:18 PM, AnonymBruker said:

Så og si ALLE situasjoner kan forandres til dels. Du kan garantert ta andre valg som gjør situasjonen bedre for deg, det tør jeg tippe det meste jeg eier på... Vil gjerne høre mer spesifikt, så kan vi gi deg bedre råd.

• Liker 1
Skrevet

Min mann har to søsken som veldig sjelden besøker sine foreldre til jul/påske/ferie.

Likevel er det alltid en forventning om at vi kommer til dem selv om vi har snakket om at vi ønsker å reise vekk. 
Da får vi høre at vi ikke er flinke til å «pleie familen». Men når det påpekes at hans søsken ikke prioriterer det samme svarer de at det må de bare respektere…🙄

Anonymkode: c50f9...5a2

Skrevet

Jeg tenker at det er urettferdig,

Anonymkode: 5f18d...4c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at det er urettferdig,

Du tenker ikke at voksne mennesker har ansvar for egne liv?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du tenker ikke at voksne mennesker har ansvar for egne liv?

Tenker jeg ikke det?

Skrevet

Det er naivt å tro at man i alle situasjoner kan være egoistisk og sette grenser. Når livet byr opp til dans og lager Helvette hett for deg og dine nærmeste, når det offentlige ikke gir hjelp og bryter helseloven og andre pårørende ikke skjønner alvoret…prøv da å bare stikke deg unna og slappe av med «å sette grenser». 

Så føl dere ikke trygge. Dere vet ikke hva livet har å by på framover. 

Anonymkode: 6299e...08a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...