Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å gjenoppta amming etter å ha tidligere sluttet?

jeg måtte slutte å amme ca 2 uker etter fødsel og nå etter 6 uker kan jeg begynne igjen om jeg ønsker. Men melkeproduksjonen er bare noen dråper per bryst iforhold til hva det var. Jeg vet at det er mulig å komme igang igjen. Men er det noen som har greid dette med suksess, dvs få opp melkeproduksjonen igjen og isåfall hvordan og hvor lang tid kan jeg forvente det tar? ☺️

Anonymkode: 21f4d...af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med det selv, men hadde spurt ammehjelper eller i ammehjelpsgruppen på facebook. Bare ikke spør begge steder, slik at to ammehjelpere sitter opptatt med samme problemstilling samtidig og andre må vente. Ut fra det jeg har lest og hørt skulle det ikke være umulig å få til å delamme i det minste. Lykke til😊

Anonymkode: 1940f...045

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Lactation-cookies hjalp godt på vei for min del, ligger mange oppskrifter på nett 😊

legge barnet til brystet OFTE, ha en sånn manuell vakuumpumpe (denne er seriøst undervurdert!) medela sin koster ca 200kr på apoteket. Sett den på med vakuum mens du håndmelker på andre brystet. Jeg fullammer nå, men allikevel må jeg noen ganger håndmelke i 5-10 minutter før det begynner å renne de gangene jeg må pumpe. 

Anonymkode: a6347...2c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 15.15):

Noen som har erfaring med å gjenoppta amming etter å ha tidligere sluttet?

jeg måtte slutte å amme ca 2 uker etter fødsel og nå etter 6 uker kan jeg begynne igjen om jeg ønsker. Men melkeproduksjonen er bare noen dråper per bryst iforhold til hva det var. Jeg vet at det er mulig å komme igang igjen. Men er det noen som har greid dette med suksess, dvs få opp melkeproduksjonen igjen og isåfall hvordan og hvor lang tid kan jeg forvente det tar? ☺️

Anonymkode: 21f4d...af5

Bare la ungen henge på puppen alt den vil og så gir du flaske utenom eller du kan bruke hjelpebryst.

Anonymkode: ef4f7...6d0

Skrevet

Det er fullt mulig. Skriv ut siden på ammehjelpen som omhandler Afipran medisiner (de får i gang melkeproduksjonen) og vis til fastlegen din. Ikke alle leger kjenner til dette. Jeg måtte be min lege gå inn på ammehjelpen eller var det FHI, husker ikke helt. Det står et helt avsnitt om dette. Fungerer veldig bra med en sånn kur på 14 dager. Øker melkeproduksjonen med opp til 100%. 

i tillegg vil jeg anbefale å power pumpe et par ganger i uken for å booste produksjonen. Lurt å evt gjøre dette den tiden på døgnet barnet er mest mett og ikke vil ha mat hele tiden. For min del har det pleid å ta ca 3 dager etter power pumping før man ser effekt.

har tre barn, hvor alle hadde stramt tungebånd og ammingen var litt vanskelig i starten før en fikk klippet det. I tillegg hadde var den minste alvorlig syk de første månendene og hadde mye sonde næring. Likevel fikk vi til ammingen til slutt med de overnevnte tipsene. Var helt fantastisk at det løste seg. 

ville også brukt minst mulig flaske om mulig. Det er så lett å drikke ut at barnet fort venner seg til det og evt får bryst vegring. Legg heller barnet til veldig ofte i den første perioden. De første 8 ukene er også melken styrt av hormoner og ikke bare hva som drikkes ut. Så du vil sikkert greit kunne få opp melken igjen.

Heier i hvert fall på deg<3

Anonymkode: 19725...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...