Gå til innhold

Vanlig å være utslitt etter helg med 2 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alltid så sliten mandag etter helg med snart 2 åringen, er det normalt? Bruker lang tid på å komme igang på jobb da hodet og kroppen er utslitt. 

Anonymkode: 0c505...500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vanlig 😅

Anonymkode: c1e54...924

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er alltid så sliten mandag etter helg med snart 2 åringen, er det normalt? Bruker lang tid på å komme igang på jobb da hodet og kroppen er utslitt. 

Jeg synes ikke det virker vanlig å være så utslitt. Hva gjør dere i helgen som gjør deg så utslitt? Er du aleneforelder? Har du et godt kosthold, og mosjonerer regelmessig?

Anonymkode: 715a1...0ff

• Liker 4
Skrevet

Ja! Helt totalt utslitt!

Vi har en 2 åring og en 6 åring. 6 åringen merker vi knapt vi har i hus, 2 åringen henger på meg som en sutrete klegg hele helgen (om hun ikke river ned noe). Jeg husker det var det samme når 6 åringen var 2 år, så trøsten er vel at det blir bedre.

Anonymkode: 2b309...f8f

• Liker 7
Skrevet

Det kommer jo an på foreldre og barn. Jeg er ikke sliten, men vi tilrettelegger helgen med å gå ut, gjøre ting, bytte etasjer, bade ekstra osv. Hva gjør dere?

Anonymkode: 60736...eee

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg synes ikke det virker vanlig å være så utslitt. Hva gjør dere i helgen som gjør deg så utslitt? Er du aleneforelder? Har du et godt kosthold, og mosjonerer regelmessig?

Gjør ikke noe spesialt, men barnet er på oss hele tiden, speilet meg. Våkner om natten flere ganger, leker ikke noe alene, må ha støtte til søvn osv. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kommer jo an på foreldre og barn. Jeg er ikke sliten, men vi tilrettelegger helgen med å gå ut, gjøre ting, bytte etasjer, bade ekstra osv. Hva gjør dere?

Bader, bytter etasjer, tegner, bygger lege osv. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bader, bytter etasjer, tegner, bygger lege osv. 

Går dere noe ut? 

Skrevet

Jeg har det sånn, men nå har jeg gått på konstant underskudd siden fødselen. Regner med jeg får hentet meg litt inn om 10-15 år?

Anonymkode: 58ae9...930

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gjør ikke noe spesialt, men barnet er på oss hele tiden, speilet meg. Våkner om natten flere ganger, leker ikke noe alene, må ha støtte til søvn osv. 

Så gå ut og gjør en aktivitet, i stedet for å sitte inne på stuegulvet...?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig introvert, og kan kjenne at det ikke å ha noe alenetid tapper meg helt for energi. Og sånn kan jo småbarnsperioden være. 

En gåtur eller tid med kun meg selv gjør underverker. 

Anonymkode: 890e6...c91

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet

Med min første var jeg helt ødelagt etter en helg hjemme med han, men han var en ganske krevende unge, sov dårlig, mye temperament og veldig aktiv. Med nummer to så var det helt annerledes, han er mye roligere, sover godt (gjort helt fra han ble født), kunne leke rolig for seg selv endel, og mye mer føyelig. Så det kommer nok mye an på barnet også! 

Anonymkode: 93d3c...0c8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Pleide å si at jeg gikk på jobb og slappe av. Så ja, normalt her 😅 

Det går over da 🥰

Anonymkode: 5e691...2f9

• Liker 1
Skrevet

Ikke normalt her

Anonymkode: 5bdc4...78a

Skrevet

Nja, helga blir hva du gjør det til.

Helt siden barnet mitt var liten har jeg vært bestemt på at hun kan leke selv. Siden hun var liten har hun lekt selv med dukker og diverse kreative leker uten min involvering. Jeg har også gjort en aktiv innsats for å ikke forstyrre barnet under egen lek. Aldri. 

Jeg er heller ikke redd for å si i fra at jeg ikke vil leke. Når barnet kommer bort og spør (og jeg ikke vil) sier jeg simpelthen akkurat dét. Eventuelt avtaler vi et tidspunkt vi kan leke sammen på.

Også passer jeg på at vi får inn fysisk aktivitet eller mental stimulering av en sort. F.eks tur i parken, tur til svømmehallen, åpen lørdag ved idrettshallen for små barn, turer til "barnas del" av et museum/innendørs park, og generelle gå- sykkel- og skiturer.

I tillegg involveres hun svært aktivt i alle de dagligdagse gjøremålene. Hun knuser egg til frokosten, dekker bordet til middagen, rydder opp lekene sine, tar ut av oppvaskmaskinen, og legger klær i tørketrommelen. Selvsagt begrenset hvor mye av hvert gjøremål hun faktisk klarer, men jeg ser en klar forskjell i henne når hun føler seg viktig og hjelpsom for familien.

Anonymkode: a9f9f...9a0

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nja, helga blir hva du gjør det til.

Helt siden barnet mitt var liten har jeg vært bestemt på at hun kan leke selv. Siden hun var liten har hun lekt selv med dukker og diverse kreative leker uten min involvering. Jeg har også gjort en aktiv innsats for å ikke forstyrre barnet under egen lek. Aldri. 

Jeg er heller ikke redd for å si i fra at jeg ikke vil leke. Når barnet kommer bort og spør (og jeg ikke vil) sier jeg simpelthen akkurat dét. Eventuelt avtaler vi et tidspunkt vi kan leke sammen på.

Også passer jeg på at vi får inn fysisk aktivitet eller mental stimulering av en sort. F.eks tur i parken, tur til svømmehallen, åpen lørdag ved idrettshallen for små barn, turer til "barnas del" av et museum/innendørs park, og generelle gå- sykkel- og skiturer.

I tillegg involveres hun svært aktivt i alle de dagligdagse gjøremålene. Hun knuser egg til frokosten, dekker bordet til middagen, rydder opp lekene sine, tar ut av oppvaskmaskinen, og legger klær i tørketrommelen. Selvsagt begrenset hvor mye av hvert gjøremål hun faktisk klarer, men jeg ser en klar forskjell i henne når hun føler seg viktig og hjelpsom for familien.

Anonymkode: a9f9f...9a0

Lol

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lol

Ja, jeg fikk det til med de to første. Men sistemann vil være sosial 24/7. Nesten så jeg tror personlighet har noe å si her 😉

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanlig! I den perioden tenkte jeg, endelig mandag og jobb hver mandag😝

Anonymkode: d6312...cf0

• Hjerte 1
Skrevet

Men hvorfor sitter man innendørs med en toåring som har masse energi?!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig introvert, og kan kjenne at det ikke å ha noe alenetid tapper meg helt for energi. Og sånn kan jo småbarnsperioden være. 

En gåtur eller tid med kun meg selv gjør underverker. 

Jeg og. Ekstremt slitsomt å være "på" hele tiden 

Anonymkode: 62c35...0bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...