Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Vi har en valp (som når omsider har blitt husren), det er nå et par måneder siden sist hun tisset inne. Men jeg får altså ikke bort tisselukten fra flisene i gangen, jeg kan ikke slå på varmekablene, for da lukter det skikkelig tiss! Det eimer litt selv om de nå er avslått, og jeg skjønner ikke hvordan lukten kan sitte i så lenge etterpå! Lukten kommer spesielt godt frem når jeg vasker flisene, da lukter det en blanding av såpevann og tiss. Jeg har prøvd å vaske med både salmiakk og klor, uten noe resultat. Har sprayet med parfyme og masse annet rart rett på flisene, men lukten trenger seg gjennom uansett hva jeg gjør. Nå er det seriøst like før jeg hakker opp hele flisedritten, hvis ingen her har noen råtips til hva jeg kan vaske med for å få fjernet denne lukten! Ber på mine knær om at noen kan gi meg gode råd!
Claire Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 Jeg har dessverre ingen råd, men du kan kanskje ringe til et sted der de selger fliser og spørre om de har tips? De har helt sikkert opplevd slike spørsmål før, og vet kanskje hva man skal gjøre. Lykke til, håper det ordnet seg!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #3 Skrevet 29. januar 2006 Salmiakk hjelper nok i hvert fall ikke så veldig, for det lukter jo nesten tiss selv (er kjemisk ganske likt urin). Er du sikker på at lukta kommer fra selve flisene og ikke f eks lister rundt? Er ikke fugene helt tette? Har ingen konkrete tips, annet enn at lukta sikkert endrer seg over tid. Lufting hjelper også. Kanskje også å la vann med vaskemidler i ligge på flisene og trekke seg inn en stund.
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 29. januar 2006 #4 Skrevet 29. januar 2006 Ja, jeg er sikker på at lukten kommer fra flisene og ikke fra listene, kjenner det godt når jeg legger meg ned og lukter på dem. Og fugene er helt tette. Ellers takk for svar, håper på enda fler!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 Eddik??? Har hørt at det fjerner vond lukt jeg.... Høres veldig kjipt ut ja.... Men det beste tipset er nok å ringe noen som selger flis ja
Dagoberta Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 Om du ikke får noen gode tips fra flisselgeren, er det en god ide å prøve å vaske med en blanding av vann og eddik. Jeg har brukt et blandingsforhold med en del 7% eddik til to deler vann, det funker ihvertfall på røyklukt
Shea Skrevet 29. januar 2006 #7 Skrevet 29. januar 2006 Du kan like å tro at fugene er helt tette men spør en murer om det.... Vi fikk i alle fall beskjed om at fliser og fuger ikke er helt tett uansett. Til problemstillingen din. Dynk fugene med sitron. For jeg vil tro at det er der lukten sitter værst. Smør også sitronsaften over flisene og la det virke før du tørker det av. Trenger ikke tørke det av i fugene. Sånn konsentrat som du får kjøpt på butikken. La det trekke ned og slå så på varmekablene. Du må tåle lukten og heller lufte godt. For når varmen har stått på en stund og sitronen har fått virket godt vil lukten bli borte. Kan ta opp til en - to uker, men det skal gå over da. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #8 Skrevet 29. januar 2006 Tusen takk for tipsene! Da skal det dynkes i morgen.
Shea Skrevet 23. februar 2006 #9 Skrevet 23. februar 2006 Hvordan gikk det? Fikk du vekk den stygge lukten?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2006 #10 Skrevet 24. februar 2006 Vi har problemer med tisslukt på badet. Har fliser og varmekabler på hele badet, også i dusjen. Badet er helt nytt. Når ungene dusjer hender det at det kommer en "skvett" og det blir skikkelig tisslukt dersom ikke gulvet i dusjen spyles skikkelig når de er ferdige. Det samme skjer dersom de ikke treffer doen og litt tiss blir liggene på det varme gulvet over natten. Har aldri hørt at andre har slike problem. Er det bare vi som har dem?
Gjest Gjesta Skrevet 24. februar 2006 #11 Skrevet 24. februar 2006 har aldri hørt at det setter seg tisselukt i fliser, som man ikke får bort...............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå