AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg er oppe i at valpen er alene 10 minutter tre ganger daglig (jeg går meg bare en liten tur). Hun er rolig når jeg kommer inn. Virker ikke panisk over at jeg har vært borte. Jeg startet med ett minutt i noen dager før jeg økte på og gradvis har kommet til 10 minutter. Hvor raskt gikk dere fram? Min far var overrasket over at jeg tok med hunden da han skulle kjøre meg på butikken (fordi jeg kan ikke gå helt dit ennå) slik at hun kunne være hos han imens jeg handlet. Han har en fem år gammel hund selv så det må jo bety at han ikke trente henne med slik rolig opptrapping slik jeg gjør. Hva er vanlig egentlig? Anonymkode: 528f2...be2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Del Skrevet 22. januar 2024 Hvor gammel er valpen? Anonymkode: 9dd61...66e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beaglevalp Skrevet 22. januar 2024 #3 Del Skrevet 22. januar 2024 Høres ut som du gjør det helt riktig med tanke på valpen. Bedre å trene på det i forsiktig tempo nå enn å sitte igjen med en stresset voksen hund om 2-3 år. Jeg antar at de fleste hunder i Norge sliter med separasjonsangst, selv om eierne nekter for det. Mindre stress og en mer trygg voksen hund betyr mindre atferdsproblemer og en bedre relasjon mellom deg og hunden senere rett og slett fordi hunden er mer mentalt tilstede og generelt mindre stresset. Jeg ligger sånn ca på 10 minutter nå også, jobber mot 30 min når den er 6-7 mnd. Det jeg har lest er at 30 min alene rundt halvårsalderen er det som er trygt og det man kan forvente med konsekvent trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. januar 2024 #4 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg synes også det høres riktig ut. Når det kommer til å være alene hjemme så er dette noe man virkelig bør heller gå frem litt for sakte enn litt for fort. Det er så mye lettere å øke tiden fra et nøytralt/positivt grunnlag enn fra en hund som har rukket å få negative erfaring og bli redd. Hvor fort man går frem kommer helt an på valpen, så du kan gå raskere frem enn noen men saktere enn andre. Det kan være lurt å filme valpen når den er alene for å se hva den faktisk gjør og om den er avslappet. Det kan også gi deg et pekepinn på hvor mange minutter du kan strekke strikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå