Gå til innhold

"Nå kan veldig mange hundeeiere havne i faresonen" - NRK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne mannen er ikke grei mot sin hund. Hunden kryper sammen når han nærmer seg, og han tar så hardt i hunden og «slenger» den tilbake der hvor han mener at den skal sitte flere ganger. Denne hunden har det nok bedre hos noen andre.

Anonymkode: 56364...e59

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig med aktoratet her. Mange som mishandler partner og barn bedyrer at de elsker familien sin over alt på jord. Det samme gjør mange av de som vanskjøtter barna sine fordi de ikke greier å ta vare på de. 

A være glad i hunden holder ikke, den må få stell, mat og trygghet. Og det fikke ikke denne hunden. Er glad for å lese at den er hos andre eiere og har det bra nå.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

For en drittsekk! Bare se på hunden, den er jo livredd. Tør ikke tenke på hva drittsekken har gjort mot hunden bak lukkede dører! Takk til politiet som tar skikkelig tak i dette her, alt for mange slipper unna dyremishandling 😭

Anonymkode: 978ab...962

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en drittsekk! Bare se på hunden, den er jo livredd. Tør ikke tenke på hva drittsekken har gjort mot hunden bak lukkede dører! Takk til politiet som tar skikkelig tak i dette her, alt for mange slipper unna dyremishandling 😭

*slipper unna med

Skrevet

Dyremishandling er ikke greit, men syntes det er noe spesielt at voldtektsmenn og overgripere ofte slipper unna mens andre kommer i fengsel for vold mot hund. Misforstå rett; syntes ikke vold mot hund er ok 

Anonymkode: eabc9...716

• Liker 3
Skrevet

Han håndterer hunden såpass hardt, og dette i full offentlighet på et kjøpesenter med mange vitner rundt. Da lurer jeg på hvor hard han er mot hunden hjemme i sitt private hjem 😕

BRA at dyremishandling blir tatt på alvor!! (Selv om dette langt fra er den verste saken)

Anonymkode: 132d3...c2e

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet

Å fy, jeg ble kvalm av å se det opptaket🤮 Stakkars, stakkars hund!😢😭

Anonymkode: dbefe...3ad

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du? Er det så vanskelig å skille oppdragelse fra mishandling som NRK hentyder i denne artikkelen?

Er du slem mot dyr fortjener du jail'ern etter min mening.

Risikerer fengsel for vold mot hund: – Nå kan veldig mange hundeeiere havne i faresonen – NRK Vestland

Anonymkode: 40056...eda

Dette er jo ikke NRK sin påstand, men et direkte sitat av mannens forsvarer. Stor forskjell. 

Anonymkode: f0172...cd6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dyremishandling er ikke greit, men syntes det er noe spesielt at voldtektsmenn og overgripere ofte slipper unna mens andre kommer i fengsel for vold mot hund. Misforstå rett; syntes ikke vold mot hund er ok 

Det er veldig enkelt. Voldtekt er nesten alltid veldig vanskelig å bevise, da blir det naturlig nok færre som blir dømt, slik det bør være. En video av en som mishandler hunden sin er massevis av bevis 

Anonymkode: 5935e...cf4

• Liker 8
Skrevet

Klarer ikke se på opptaket.. men er hunden borte fra denne fyren nå??

Anonymkode: e10d7...780

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer ikke se på opptaket.. men er hunden borte fra denne fyren nå??

Anonymkode: e10d7...780

Ja, den ble heldigvis omplassert, men må ha behandling hos veterinær hver mnd pga den tidligere eieren ikke tok vare på den :(

Skrevet

Det er en ting å være hard og streng i trening (noe man også burde unngå), dette er noe helt annet. Det er vell ingen tvil om at den er trent opp med rene trusler. Så klart kan man ikke forvente at den sitter pent og pyntelig i en travel butikkinngang uten masse, masse trening. Ikke forsvarlig å forlate en hund sittende slik i utgangspunktet. Stakkar. Jeg tror og håper virkelig ikke mange eiere er i "faresonen" utifra dette eksemplet. 

• Liker 6
Skrevet

Han lot hunden gå 6 uker med brukket ben. Unnlot å møte opp til oppfølgingstimer hos veterinær pga mangel på penger. Dette viser hvorfor forsikring burde være påbudt. Har du ikke råd til forsikring eller nok penger i banken i krisetilfelle så har du ikke råd til å ha hund. 

Anonymkode: 7e774...0cc

• Liker 3
Skrevet

Jeg har møtt mange hunder med eiere. De færreste er, iallfall offentlig, i nærheten av å behandle hundene slik denne mannen gjør. Han kaster jo hunden rundt etter halsbåndet. 

Jeg tror ingen, uavhengig av om de er i gruppen "godbit tanter" eller "balanserte" hundetrenere, vil kalle dette trening. 

Anonymkode: 25371...069

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan jo «trøste» deg med at hinsides mange dyremishandlere slipper unna, men selvfølgelig vil man få dømt de man har tydelige beviser på at mishandler bikkja. 

• Liker 2
Skrevet

Han har rett i det. Mange dyremishandlere kam havne i faresonen. Det er en god ting 🙂

Anonymkode: 030e2...e74

• Liker 2
Skrevet

Om jeg har lest saken rett er det tyngste momentet at han skulle ha avlivet hunden når den knakk beinet, og ikke ventet mens han prøvde (og lykkes) å skaffe penger til operasjon. Og at han ikke kom tilbake til dyrlegen for kontroll av allergi. 

Tror mange må tenke seg om hva en eventuell dom kommer til å bety for mennesker som ikke har 50.000 tilgjengelig til veterinær, ikke alt dekkes av forsikring. 

Det jeg ser på videoen kvalifiserer på ingen måte til fengsel, hunder har ulikt kroppsspråk, noen "kryper" mer en andre. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke vinklingen til Nrk i denne saken. De tar tydeligvis mannens parti og antyder at det er vanlig å oppføre seg slik mot hunden sin. 

Det er veldig bra at denne saken kommer for retten, håper den setter en standard for hva vi ikke aksepterer mot dyr. 

Anonymkode: 204a3...5c8

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
44 minutter siden, Tiuren said:

Om jeg har lest saken rett er det tyngste momentet at han skulle ha avlivet hunden når den knakk beinet, og ikke ventet mens han prøvde (og lykkes) å skaffe penger til operasjon. Og at han ikke kom tilbake til dyrlegen for kontroll av allergi. 

Tror mange må tenke seg om hva en eventuell dom kommer til å bety for mennesker som ikke har 50.000 tilgjengelig til veterinær, ikke alt dekkes av forsikring. 

Det jeg ser på videoen kvalifiserer på ingen måte til fengsel, hunder har ulikt kroppsspråk, noen "kryper" mer en andre. 

Så vi samme film...? Og har man ikke mulighet til å fikse 50.000 til veterinær så KAN MAN IKKE HA HUND.

Anonymkode: 57926...26d

• Liker 12
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...