AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Del Skrevet 22. januar 2024 Hører stadig oftere om naboer, samliv, familier m.fl. der det har oppstått uoverenstemmelse, og det kan virke som tærskelen for konflikter har økt samnlignet med tidligere Egoholdningen har tydelegvis bredd om seg i rekordfart og ordet "VI" er blitt til "EG" Eit ordtak seier følgende: "Forutsettningen for at noen skal få det som de vil må andre vera ettergivende" Noen ønsker bevist å vera ettergivende iden hensikt å unngå en konflikt, og sålkalt "taust diplomati" medan andre vet å utnytte andres ettergivnad /snillisme til egen fordel. Er du en konfliktsky, og ettergivende person eller en person som kverulerer oftast igjennomslag for viljen din ? Anonymkode: 032b3...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Del Skrevet 22. januar 2024 Nei, men velger mine kamper. Man skal ikke få vilja si. Har man en usunn holdning etter min mening. Snakker sammen, og kommer frem til wt kompromiss hvis man er uenige. Anonymkode: 8bee6...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Del Skrevet 22. januar 2024 Med enkelte folk gir jeg opp og lar de kjøre på fordi jeg vet de ikke er interessert i kompromiss. Det går samtidig utover relasjonen og gjør at jeg trekker meg unna. Har blitt mye utnyttet før og overkjørt av andre fordi enkelte tror at snill = svak. Så nå er jeg nok mer bevisst på det og tar flere kamper enn jeg gjorde før. Vil ikke si at jeg er egoistisk eller alltid skal få viljen min, har bare ikke så mye problem med å sette ned foten lenger hvis noen åpenbart er urimelige. Anonymkode: 57cec...dd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hører stadig oftere om naboer, samliv, familier m.fl. der det har oppstått uoverenstemmelse, og det kan virke som tærskelen for konflikter har økt samnlignet med tidligere Egoholdningen har tydelegvis bredd om seg i rekordfart og ordet "VI" er blitt til "EG" Eit ordtak seier følgende: "Forutsettningen for at noen skal få det som de vil må andre vera ettergivende" Noen ønsker bevist å vera ettergivende iden hensikt å unngå en konflikt, og sålkalt "taust diplomati" medan andre vet å utnytte andres ettergivnad /snillisme til egen fordel. Er du en konfliktsky, og ettergivende person eller en person som kverulerer oftast igjennomslag for viljen din ? Anonymkode: 032b3...8cf Hadde vært fint om du holdt deg til enten bokmål eller nynorsk i disse trådene dine… Og hva med å dele litt av deg selv? Man MÅ ikke, men de fleste her spør om personlige råd til sine problemstillinger. Er litt rart at det alltid er sånne generelle spørsmål. Anonymkode: 4b2ea...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 17.05): Hadde vært fint om du holdt deg til enten bokmål eller nynorsk i disse trådene dine… Og hva med å dele litt av deg selv? Man MÅ ikke, men de fleste her spør om personlige råd til sine problemstillinger. Er litt rart at det alltid er sånne generelle spørsmål. Anonymkode: 4b2ea...534 Synes det er bare hyggeleg at du er følger av mine tråder på KG, men er du enig i at din kommentar ber preg av sjikane, brukaran grep. ? Er du enig i at din kommentar ber preg av en avsporing av en tråd - pkt. 1 Du gir oppfordrer å nytte anten bokmål, og nynorsk. - pkt. 2 Hva med å dele litt mer av seg selv. - pkt .3 Rart at eg reiser generelle spørmål når de"fleste " spør om personlige råd. KG . Svar: pkt 1. Her hos oss mixer dei fleste saman nynorsk, bokmål, dialekt, og forventer fortsettelse av det. Svar: pkt. 2. Er en godt voksen mann som har vert yrkesaktiv omlag 50 år innen forskjellige yrkesfag. Er i utgangpunktet konfliktsky, og ettergivende, og aldri vert i konflikter med noen. Forsøker å skille mellom sak og person når det handler om en uovernstemmelser. Forsøker å unngå kverulende personer, og falske personer. Legger vekt på å snakke med personer eller om personer. Er bekymra for økningen av konflkter både lokalt, nasjonalt,internasjonalt. Svar. pkt 3 .Det at flertallet av medlemmene på KG reiser personleg spørsmål avgjør vel i stor grad hvilke forum en velger , men vitner vel også om at mange har ingen rundt seg å spørre. Er bekymra for at tolleransegrensen synes å vera svekket i forhold til uoverenstemmelser i kvardagen. Synes personleg det er trist at " forutsettning for at noen opplever vesentlig økt levestandard er det stadig flere som har vert ettergivende, og fått dårligere råd" og økonomi er ofte innfallsporten til en rekke psykososiale konflikter. Erkjenner at det ofte kan vera utfordrende å skrive en kortfatta "tittel / overskrift" som samsvarer med / velegg. Hvordan ein takler konflikter i hverdagen har vel ofte avgjørende betydning for utfallet av en uoverenstemmelse. ? Anonymkode: 032b3...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
queenB88 Skrevet 29. januar 2024 #6 Del Skrevet 29. januar 2024 konfliktsky Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #7 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg er konfliktsy, jeg har sex med menn jeg ikke vil ligge med fordi jeg ikke klarer å si nei 🙈 Anonymkode: a3f7d...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #8 Del Skrevet 29. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er konfliktsy, jeg har sex med menn jeg ikke vil ligge med fordi jeg ikke klarer å si nei 🙈 Anonymkode: a3f7d...c44 Det grenser vel mer mot grenseløs enn konfliktsky. Du må fjerne deg fra slike relasjoner/omstendigheter og jobbe med grenser. I beste mening 🙏🏻 Anonymkode: 89dbf...6f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå