Gå til innhold

Når fikk du mensen etter fødsel? (Du som ammet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. DERE SOM AMMER/AMMET, når fikk dere mensen igjen etter fødsel? Baby er 7 mnd, startet med fast føde når hun var 5 mnd, hun får nå 3 måltider pr dag og jeg ammer ca. 5-6 ganger i døgnet, har enda ikke fått mensen… 😔

Anonymkode: ac75c...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg husker ikke heeelt, men tror ikke jeg fikk mensen før jeg sluttet helt å amme og bare kose- ammet på kvelden. Tror hun var rundt 10 mnd da. Hadde uregelmessig og lite mens i begynnelsen.

• Hjerte 1
Skrevet

8 mnd.

Sluttet med nattamming ved 6 mnd. Gradvis reduksjon av dagamming fram til 11 mnd.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

For meg tok det veldig lang tid. Selv når jeg var nede i 1 amming per dag. Jeg måtte slutte helt å amme og da tok det vel ca. 3 mnd etter fullstendig ammeslutt at mensen kom. Ammet barna til de var over året og fikk tilbake mensen 15-18 mnd etter fødsel. 

Anonymkode: 05df0...675

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ca halvannet år. Da jeg sluttet å amme. 

• Hjerte 1
Skrevet

9 mmd etter fødselen (husker også datoen for det var på bursdagen min 😅🥳). Ammet enda da.

Anonymkode: cf62e...49d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk mensen tilbake da baby var 11 måneder gammel. Da ammet vi bare to-tre ganger om dagen (før lur, før natta og kanskje en gang i løpet av natta). Mistenker at det er grunnen. Den kunne godt ha holdt seg unna en stund til 😂

• Hjerte 1
Skrevet

3 mnd med begge to.

Anonymkode: 4d3f9...42f

• Hjerte 1
Skrevet

Baby er 13 mnd, ammer enda på natta og 3-4 ganger på dagen. Ingen mens i sikte. Begynner å bli litt stressa for å få til et søsken. 😅

Anonymkode: 9b13f...a80

• Hjerte 1
Skrevet

8 mnd med første (delammet fra 6 mnd), litt tidligere med barn nummer to minne jeg. Ønsker du å bli gravid igjen? Ellers er det bare å nyte pausen fra mensen tenker jeg da 😅 den kommer som regel tidsnok 

Anonymkode: 0f4ed...4ad

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk tilbake mensen 11 måneder etter fødselen, ammet da morgen, ettermiddag og kveld. Sluttet med nattamming ved 8 måneder. 

Anonymkode: 06d95...b27

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

8 mnd med første (delammet fra 6 mnd), litt tidligere med barn nummer to minne jeg. Ønsker du å bli gravid igjen? Ellers er det bare å nyte pausen fra mensen tenker jeg da 😅 den kommer som regel tidsnok 

Ja vi ønsker to tette, så har veldig lyst på mensen igjen 🙈

Skrevet

På baby sin 3 mnd dag.

Anonymkode: 59ec4...c78

• Hjerte 1
Skrevet

6 uker etter jeg slutta å blø etter fødselen. På begge to. Drit skuffa. Hadde sett for meg lenge uten mensen. Er som ei klokke. Og har vært sånn helt siden jeg fikk mensen som 10 åring. Forbanna altså. 

Anonymkode: 5f669...c20

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja vi ønsker to tette, så har veldig lyst på mensen igjen 🙈

Er jo bare å begynne å prøve, siden eggløsning kommer før mensen ☺️ kan være den ikke er langt unna 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo bare å begynne å prøve, siden eggløsning kommer før mensen ☺️ kan være den ikke er langt unna 

Jaa vi bruker ikke prevensjon, håper på det❤️

Skrevet

Fullammet, fikk mensen da barnet var 4 mnd gammelt, samme dag hun fikk sin første smaksprøve med mat (gulrotpuré). Da hun fylte 6 måneder hadde jeg positiv graviditetstest igjen. 

Anonymkode: 19384...afa

• Hjerte 1
Skrevet

3 mnd første gang og 5 mnd andre gang. Skuffende raskt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Yngste er 15 måneder og jeg har fortsatt ikke fått den. Ammer noen ganger om natta og på ettermiddag/kveld. Her er det ikke planer om flere, så jeg nyter det så lenge det varer. Etter første fikk jeg mensen igjen ca samtidig som vi sluttet med nattamming (ved 8 måneder). 

Anonymkode: 19c3a...353

• Hjerte 1
Skrevet

Rett etter barnet fylte 1 år. Regner meg tilbake til at eggløsning skjedde ganske raskt etter at jeg gikk ned fra 2 til 1 amminger per døgn. 

Anonymkode: fa655...aa4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...