Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var nylig hos jordmor og fikk beskjed om at veksten til fosteret er lite (mindre magemål enn forrige gang). Har også tegn til protein i urin(+1) og grenseland til forhøyet blodtrykk. Hun ønsket at jeg skal inn til haste-ul i morgen (uke 30). Er det noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle meg hva som kommer til å skje, eller kan skje?
Var hoven i går og hadde kraftig hodepine i forrige uke, men i dag føler jeg meg fin igjen.

Anonymkode: 8e39b...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta med urinprøve. Det vil bli tatt nytt blodtrykk. Muligens også blodprøver.

Ultralyd med vekstestimering av baby.

Kan være greit å pakke en bag just in case. Om du har fått svangerskapsforgiftning et det ikke sikkert du får reise hjem. Det avhenger av graden.

Siden du har stigende blodtrykk pluss protein i urinen må du belage deg på tett oppfølging videre. 

Anonymkode: 69969...e7f

• Liker 2
Skrevet

Hvordan går det? 

Skrevet

Jeg var i en lignende situasjon. Barnet måtte ut av magen, 30+4. Det var tøft, men det ordnet seg. De er flinke på sykehuset. Datteren min blir 5 år i vår 🙏

Anonymkode: f4b92...8ef

• Hjerte 1
Skrevet

Magemål som indikasjon på fostervekst er lite nøyaktig, da. Og det kan gå i rykk og napp. Og proteiner trenger ikke være noe. Så håper det ikke er noe og at alt går bra!!! 

Anonymkode: c6df3...6a7

Skrevet

Jeg ble desverre lagt inn. Fosteret er -20% vekst og morkaka er døende. Blir satt på lungemodning med godt mulig keisersnitt om 2 dager, 4 om fosteret klarer seg. De er redde for at oksygentilførsel kuttes snart. Er 30+4 så det var totalt sjokk å få beskjeden. Jeg trodde jeg hadde mer tid.

• Hjerte 15
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg ble desverre lagt inn. Fosteret er -20% vekst og morkaka er døende. Blir satt på lungemodning med godt mulig keisersnitt om 2 dager, 4 om fosteret klarer seg. De er redde for at oksygentilførsel kuttes snart. Er 30+4 så det var totalt sjokk å få beskjeden. Jeg trodde jeg hadde mer tid.

ts btw

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var i en lignende situasjon. Barnet måtte ut av magen, 30+4. Det var tøft, men det ordnet seg. De er flinke på sykehuset. Datteren min blir 5 år i vår 🙏

Anonymkode: f4b92...8ef

Ble det noen komplikasjoner for fosteret? Jeg er kjemperedd for fosterskade etc.

-ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper på det beste og krysser alt jeg har for dere! ❤️

Anonymkode: bd488...6d5

• Hjerte 2
Skrevet

Så skremmende beskjed å få❤️ Veldig godt dere rakk lungemodning! Jeg vet om flere premature barn, noen født så tidlig som uke 28 og niesene mine i uke 31 (tvillinger), og de har greid seg helt uten mén. Viser i hvert fall at altfor tidlig fødte barn kan greie seg like bra som babyer født til termin. Lykke til❤️

Anonymkode: 1c7d9...a8f

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er selv prematur og veide godt under 2 kilo da jeg ble født på 80 tallet, ingen mén. Håper veldig at alt går bra med babyen og deg. ❤️ Heldigvis ble det oppdaget og du er på rett plass, og de har jo kommet kjempelangt i å kunne behandle de aller minste nå.. 

Anonymkode: a2292...e33

Skrevet

Takker for all støtte!
Hun ble født med haste keisersnitt i dag pga stress og dårlig pusting. Alt ser ok ut og vi har det begge bra<3

• Hjerte 9
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Takker for all støtte!
Hun ble født med haste keisersnitt i dag pga stress og dårlig pusting. Alt ser ok ut og vi har det begge bra<3

Gratulerer :hjerte: 

Anonymkode: 1901b...1eb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takker for all støtte!

Gratulerer❤️

Anonymkode: 58c64...5b9

• Hjerte 2
Skrevet

Gratulerer og lykke til❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 14.26):

Hei!

Var nylig hos jordmor og fikk beskjed om at veksten til fosteret er lite (mindre magemål enn forrige gang). Har også tegn til protein i urin(+1) og grenseland til forhøyet blodtrykk. Hun ønsket at jeg skal inn til haste-ul i morgen (uke 30). Er det noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle meg hva som kommer til å skje, eller kan skje?
Var hoven i går og hadde kraftig hodepine i forrige uke, men i dag føler jeg meg fin igjen.

fant ut av vekstavvik allerede rundt uke 22. var inne på ul annenhver uke fra da. det økte og økte og ble lagt inn i uke 32, med risiko for igangsettelse. holdt ut en uke til og ble sendt hjem med lav terskel for å komme tilbake. i uke 35 så var jeg på ny ul og ble da lagt inn. ungen kom dagen etter med hks 1780gram og 42cm 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 22.52):

Takker for all støtte!

Gratulerer! ❤️ Så godt å høre.

Anonymkode: bd488...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...