AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Hei, i de siste fem årene nå har jeg slitt med en kronisk vond og stiv nakke. Dette går opp i hode og nå nedover ryggen. Har prøvd det meste av behandlinger , opptil flere ganger . Ulike medisiner også. Mr viser skivebukning . Nå har jeg gitt litt opp, legene har gitt opp og sier dette er bare noe jeg må leve med. Men det er vanskelig å stå i jobb , det er vanskelig å ha et normalt liv med hodeplager . Jeg bruker mye smertestillende for å komme meg gjennom dagene. Hva skal jeg gjøre? Er dette veien til uføretrygd …. Bitrist dag . Anonymkode: 630d7...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Jeg gikk lenge uten å klare å stå rett pga prolaps i ryggen. Ekstremt smertefullt, kunne ikke jobbe, gikk også hardt utover nakke. Ny seng/madrass og hodepute, og det ble en helt ny verden. Anbefaler at du bruker tid på å få hjelp til å finne det som er riktig for deg, jeg var innom både Bohus og Skeidar for å få hjelp. Anonymkode: cd020...956
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 14.06): Hei, i de siste fem årene nå har jeg slitt med en kronisk vond og stiv nakke. Dette går opp i hode og nå nedover ryggen. Har prøvd det meste av behandlinger , opptil flere ganger . Ulike medisiner også. Mr viser skivebukning . Nå har jeg gitt litt opp, legene har gitt opp og sier dette er bare noe jeg må leve med. Men det er vanskelig å stå i jobb , det er vanskelig å ha et normalt liv med hodeplager . Jeg bruker mye smertestillende for å komme meg gjennom dagene. Hva skal jeg gjøre? Er dette veien til uføretrygd …. Bitrist dag . Anonymkode: 630d7...aa4 Så kjipt! Jeg har selv hatt kroniske smerter i 20 år etter en ulykke, så vet godt hvordan du har det. Står i jobb, men all energi og vilje går til det. Ettermiddag ig helg er det lite piff igjen. Smertestillende hjelper ikke noe særlig. Har gått ukentlig til manuellterapeut, noe som har vært en god hjelp. Har også innimellom tatt akupunktur. Det hjelper på å få mindre stramme muskler. Men obs: ikke gå til hvem som helst. Velg en som er medlem av Norsk akupunkturforening, så du er sikker på å få en med ordentlig utdanning. Synes også at yoga er en god hjelp. Spesielt yin og somatisk. Mange gode tanker❤️ Anonymkode: 76c67...368 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #4 Skrevet 22. mars 2024 Høres rart ut men tacen allergitest. Jeg slet med lignende plager og tok en test pga misstanke om en annen allergi. Da jeg kuttet ut matvaren som kom opp på testen forsvant alle nakkesmertene mine også. Hadde aldri gjettet at det kom av det, var kun en ren tilfeldighet. Anonymkode: 8302c...470 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Skrevet 22. mars 2024 Forsøk å gå med normal gange, om du går med hælene først nedi, er det ikke bra for nakken da det er unaturlig. Anonymkode: a40c2...56d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #6 Skrevet 23. mars 2024 https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/bli-kvitt-nakkesmerter-med-styrketrening Disse hjelper med mine nakkeplager. Må holde det ved like hele tiden, ellers blir plagene verre igjen. Anonymkode: 76e46...3b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #7 Skrevet 23. mars 2024 Eneste som nok vil hjelpe er trening. Behandling er som regel av kort varighet. Jeg har "bulk" i nakken og veldig stiv nakke og øverst i ryggen. Har nå trent i flere år ved hjelp av fysio så klarer og holde det i sjakk. Er som dag og natt. man blir ikke ufør at stiv og vond nakke da det ikke er en diagnose men man kan faktisk gjøre noe selv for at det blir bedre. Anonymkode: 20c3a...4a9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #8 Skrevet 23. mars 2024 Noen som har prøvd sånn avlastning pute for nakken? Anonymkode: 4e0f9...42d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 23.58): Forsøk å gå med normal gange, om du går med hælene først nedi, er det ikke bra for nakken da det er unaturlig. Anonymkode: a40c2...56d Hva tenker du er best gange da? Tærne først nedi? Det beste er å sette hælene først nedi, og så «rulle» hele fotbladet nedi, men man må ha gode joggesko da, kan ikke gå på høye hæler og stive såler på en god måte. Anonymkode: f4592...a4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå