Gå til innhold

Utstilling - hjelp😬🙈

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forholdsvis ny i utstillingsringen, og lurer på om det er noen erfarne her som kan hjelpe meg litt🤞🏻💜 Skal melde på til utstilling som går over 2 dager, men hvordan melder jeg på hunden begge dagene? Dette er nkk-utstilling. Mulig at jeg misforstår, eller er det ikke mulig å stille begge dagene? Han skal stille i juniorklassen i sin rase👍🏼

Anonymkode: dd60f...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Somle skrev (7 minutter siden):

Du kan melde deg på begge dagene hver for seg. 

Står fint forklart hvordan her: https://www.nkk.no/pamelding/category961.html :) 

Det forstår jeg ikke….🙈 kan jeg sende inn 2 påmeldinger i samme klasse og så vil det automatisk bli delt over 2 dager? Jeg meldte i den juniorklasse og da fikk jeg opp i kvitteringen at vi er påmeldt 1 dag, ikke begge dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rase er det og hvor er utstillingen?

Om du ser her så ser du at det er påmelding per dag:

image.png.30f1198834086d11d082f48de554823f.png

På den hvor det står 25-26. mai er det mulig å velge juniorhandler dag 1 og dag 2 under samme påmelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somle skrev (7 minutter siden):

Hvilken rase er det og hvor er utstillingen?

Om du ser her så ser du at det er påmelding per dag:

image.png.30f1198834086d11d082f48de554823f.png

På den hvor det står 25-26. mai er det mulig å velge juniorhandler dag 1 og dag 2 under samme påmelding. 

Ikke juniorhandler, men juniorklasse for hunden👍🏼 Fikk ikke noe valg om hvilken dag jeg ville melde på…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var kun for å vise deg, jeg vet ikke hva slags utstilling du har meldt deg på.

Når du meldte deg på har du trykket på dato og påmelding på web, som nedenfor her:

Samme utstilling, men forskjell på dag:

image.png.67c3ecc9ca34fe6c8609dee93109ea7d.png

Om du går på min side vil du se hvilken dag du er meldt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Somle skrev (3 minutter siden):

Dette var kun for å vise deg, jeg vet ikke hva slags utstilling du har meldt deg på.

Når du meldte deg på har du trykket på dato og påmelding på web, som nedenfor her:

Samme utstilling, men forskjell på dag:

image.png.67c3ecc9ca34fe6c8609dee93109ea7d.png

Om du går på min side vil du se hvilken dag du er meldt på. 

Ja, jeg ser på kvitteringen at vi er påmeldt en av dagene - vil dette si at det ikke er klasse for oss begge dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NKK utstillinger er det ofte sånn at halvparten av rasene går den ene dagen og andre halvpart den andre dagen. Hvilken utstilling er det du skal på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (Akkurat nå):

På NKK utstillinger er det ofte sånn at halvparten av rasene går den ene dagen og andre halvpart den andre dagen. Hvilken utstilling er det du skal på?

Det er NKK i Bergen vi skal på😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er NKK i Bergen vi skal på😄

Ser ut som den bare er en dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen🥰 er ikke lett å finne frem i denne utstillings-jungelen😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser her er det halvparten av gruppene hver dag, så hver rase går bare en gang per helgen. Eks min rase som er gruppe 8 går på søndagen. 

Screenshot_20240122_145030_Drive.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert teit spørsmål, men er ny i hundeverden. Kan valper stille på denne utstillingen i Bergen i mai?

Anonymkode: a5c77...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sikkert teit spørsmål, men er ny i hundeverden. Kan valper stille på denne utstillingen i Bergen i mai?

Ikke NKK nei. Men mange raseklubber har utstilling motsatt dag de helgene det er NKK, og da kan som regel valper stilles

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Utenom NKK så kan valper stilles på mange utstillinger, en del raseklubber tillater feks at valper av deres rase kan stilles på andre raseklubbers utstillinger. Det enkleste er å sjekke terminlista til NKK, alt som ikke er NKK er som regel raseutstilling og/eller valpeshow

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg komme med et teit spørsmål også? Er det slik at alle hundene som matcher rasestandard blir premiert? Eller bare de x antall beste? 

Anonymkode: 9d4eb...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kan jeg komme med et teit spørsmål også? Er det slik at alle hundene som matcher rasestandard blir premiert? Eller bare de x antall beste? 

Anonymkode: 9d4eb...d74

Det er to vurderinger; først får alle hundene en premiegrad, så hvis det er 5 tisper i jr klassen kan alle de får exc, eller de kan få forskjellig etter hva dommeren synes. 

Så er det konkurranse mot de andre hundene i samme klasse, og da blir de beste premiert med eks beste jr tispe eller beste tispe åpen klasse. De som i tillegg til exc får CK går videre til å konkurrere om beste tispe og beste hannhund, og de igjen konkurrerer om best i rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 14.12):

Ja, jeg ser på kvitteringen at vi er påmeldt en av dagene - vil dette si at det ikke er klasse for oss begge dagene?

Det er nok bare en dag for deg, dvs din rase år kun den ene dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...