AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Hi! Hvordan å spare penger ? Hvordan gjør dere det ? Hvor mye spare pr. mnd? Anonymkode: c7a62...9fb
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Bruke minst mulig penger, bruke de fornuftig og effektivt. Følge med på tilbud og finne gode kupp feks. Forhandle forsikringer og avtaler. Anonymkode: ab8ec...80a
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Lag et budsjett og bestem deg for hva du ønsker å prioritere å bruke penger på. Spar resten. Få inn mer penger på jobb eller salg. Anonymkode: 3fe72...cea
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Hvor mye spare kommer helt an på potensialet Men bruke minst mulig, tenke nøye over alle innkjøp, kutt ut alt unødvendig, og sett tl sides det som er igjen. Jeg sparer mellom 2000 og 5000,- pr måned, fordelt på pensjonssparing og sparekontoer. Summen varierer etter hva jeg gjør, og hva jeg spiser. Noen måneder er jeg mer sosial ute på byen og spiser ute, og kanskje reiser bort en helg, andre måneder er jeg mest hjemme hos meg selv eller hos venner, og lager rimelig mat. Hadde klart spare enda mer om jeg hadde sett behovet. Anonymkode: 18a82...a46 1
newman01 Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hi! 1:Hvordan å spare penger ? 2: Hvordan gjør dere det ? 3: Hvor mye spare pr. mnd? Anonymkode: c7a62...9fb 1: Bruke mindre enn man tjener 2: Fast trekk til sparekonto fond i nærhet av lønningsdag. Det som står igjen på brukskonto når måneden er over overføres til sparekonto. Noen ganger i året ryddes sparekontoen og overføres til fondskonto. 3: Et sted mellom 5-15'000 omtrentlig.
Anjatapinjata Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 Sparer fast 4500 i mnd. 1000 av de er til ungen og 500 i fond. 3000 på "bufferkonto". Så har jeg morospar i tillegg, sparer alt fra 1000-2500kr i mnd på det😊 Er 100% alenemor med helt grei inntekt, hus, bil. 1
Schmuhu Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan å spare penger ? Hvordan gjør dere det ? Jeg anbefaler å lage et budsjett og at sparingen budsjetteres. Tenk gjerne både kortsiktig og langsiktig sparing. Kortsiktig sparing spares på sparekontoen. Her er det buffer, bil, oppussing, feriebudsjett og annet kortsiktig. Langsiktig sparing spares i f.eks. bolig og fond. Her tåler vi mer risiko og ønsker å få mer avkastning. Til slutt handler det om å holde seg til budsjettet. Sparingen kan trekkes samme dag som lønn kommer inn på konto. 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor mye spare pr. mnd? Dette er jo en individuell avgjørelse. Livet bør jo også leves og ikke kun spares. Det er også viktig å holde balansen mellom det som kreves av kortsiktig sparing vs. dine mål med langsiktig sparing. Min anbefaling er at du sparer minst 10% av din nettolønn, hvis du får det til. Schmuhu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå