AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Ren nysgjerrighet; på føret det er nå i store deler av landet (is, holke, ekstremt glatt, regn oppå is). Bruker barna deres brodder utenpå skoene? Hvilken alder? Mine brukte da de var små (2-3år gamle) ifm barnehagen fordi der var det veldig glatt fra parkeringen, da var de på småbarn. Bedre de gikk selv med pigger enn at jeg risikerte å falle med de bærende. Så har de ikke hatt det på flere år, nå har vi gått til innkjøp av brodder til barna på ny og barna syntes det var helt genialt i dag. 5.-7.klassinger, store barn men ingen liker jo å falle. Anonymkode: 96222...d6e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Nei 17 år og 4 år Anonymkode: 67738...692 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Jeg tok på brodder på mine to, 2. og 5. klasse. Er skøytebane med vann på her i dag. Anonymkode: 766c1...daa
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Har aldri brukt det tidligere, men nå har det ene barnet brukket armen og det er veldig viktig at hun ikke faller og slår det opp på nytt - så da har hun brukt brodder den siste tiden. Anonymkode: b269a...239
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Nei, men husker barna ofte fikk store tykke raggsokker utenpå skoene når det var glatt da de gikk i barnehagen. Funket mye bedre enn brodder. Anonymkode: 9cc0a...826 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, men husker barna ofte fikk store tykke raggsokker utenpå skoene når det var glatt da de gikk i barnehagen. Funket mye bedre enn brodder. Anonymkode: 9cc0a...826 Helt til man frøs fast i isen 😂 Hilsen hun som fikk både raggsokker og skihjelm på som barn 🙈 Anonymkode: aab3b...c20
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 Nei. Barn må kunne lære seg å gå når det er glatt. De lærer ikke det når de er avhengige av brodder. Ser selv mange barn som har null peiling på hvordan de bruker beina i ulike terreng. Skremmende utvikling. Mang snubler og faller fordi de ikke enngang klarer å løfte beina pga en liten dump på fortauet. Jeg som voksen bruker ikke brodder og har falt 1 gang på 10 år. Eier ikke bil så her brukes beina hele tiden. Anonymkode: 0acbd...890 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Barn må kunne lære seg å gå når det er glatt. De lærer ikke det når de er avhengige av brodder. Ser selv mange barn som har null peiling på hvordan de bruker beina i ulike terreng. Skremmende utvikling. Mang snubler og faller fordi de ikke enngang klarer å løfte beina pga en liten dump på fortauet. Jeg som voksen bruker ikke brodder og har falt 1 gang på 10 år. Eier ikke bil så her brukes beina hele tiden. Anonymkode: 0acbd...890 De går jo de 360 andre dagene i året, kun fåtall dager det er så glatt. Mine barn klatrer i trær, leker i skogen og klarer absolutt å løfte beina over røtter. Jeg som voksen bruker brodder når jeg går på tur, ellers bruker jeg lang tid på kort stykke, jeg har piggsko til løping. Skjønner ikke hvorfor det skulle være negativt. Jeg kler meg etter været, og nå er det passelig med brodder. Anonymkode: 96222...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 Vi har det ikke, men sånn vi var forespeilet at føret skulle bli i dag kunne jeg ønske vi hadde det for å gå til barnehagen. Etter å ha sett voksne som ikke er vant med snø og is bevege seg på glatt underlag ser jeg viktigheten av å lære dette fra man er barn. Jeg ble imponert av sønnen min i fjor som på kort tid mestret speilblank is uten å falle og lærte hvordan han måtte bevege seg for ikke å skli. Samtidig synes jeg det er et godt poeng hun her kommer med: hvis det å få på brodder f.eks fører til at man kan gå til barnehagen i stedet for å kjøre så er det et pluss! https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/advarer-mot-brodder-til-barn-1.14384041 I enkelte tilfeller vil det jo også gjelde i forbindelse med lek, der det rett og slett er for glatt. Anonymkode: ef93b...37c 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #11 Skrevet 22. januar 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Barn må kunne lære seg å gå når det er glatt. De lærer ikke det når de er avhengige av brodder. Ser selv mange barn som har null peiling på hvordan de bruker beina i ulike terreng. Skremmende utvikling. Mang snubler og faller fordi de ikke enngang klarer å løfte beina pga en liten dump på fortauet. Jeg som voksen bruker ikke brodder og har falt 1 gang på 10 år. Eier ikke bil så her brukes beina hele tiden. Anonymkode: 0acbd...890 Noen av de dummeste innleggene jeg har lest på kg. Har aldri kjørt bil og går overalt siden jeg var barn. Hvert år må jeg ty til brodder for at isen er såpass tykk og glatt. Jeg liker å kunne gå fort og gå elegant. Ikke som Bambi Anonymkode: cef80...de2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå