Ibenholt Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Dersom det ikke går an å lage skikkelig grove brød i brødbakemaskin, da gidder jeg ikke kjøpe. Noen som bruker å lage grove rugbrød? I brødbakemaskin? Jeg tenker spesielt på Ingers Rugbrød
Grooo Skrevet 29. januar 2006 #2 Skrevet 29. januar 2006 Det bruker å følge med en oppskriftsbok med bakemaskinen, og det fins egne bøker å få kjøpt. Det går fint å bake grove brød, men man MÅ bruke oppskrift beregnet på brødbakemaskin ellers blir det ikke spesielt bra...
Claire Skrevet 29. januar 2006 #3 Skrevet 29. januar 2006 Jeg tror Ingers rugbrød blir for vått. I butikken vet de sikkert om det går an. Litt på sidelinjen: Ingers rugbrød er utroig godt!
Ibenholt Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2006 Søren. Jeg hadde håpet å lage skikkelig, skikkelig grove brød nå som jeg skulle kjøpe brødbakemaskin. Men da er det kanskje ikke noe vits det da?
Grooo Skrevet 31. januar 2006 #5 Skrevet 31. januar 2006 Som jeg skrev lenger opp i tråden: Man kan bake det meste i brødbakemaskinen, men man må bruke oppskrifter beregnet på dette. Ta en titt på biblioteket eller i bokhandelen da vel, de har oppskriftsbøker for brødbakemaskin der
Claire Skrevet 31. januar 2006 #6 Skrevet 31. januar 2006 Ja, jeg ville ha spurt der de selger brødbakemaskiner om hvordan er litt våt deig vil fungere. Grovbrød kan du absolutt lage i brødbakemaskin! Og pizzadeig! Man kan eksperimentere litt også, det gjorde pappa (ikke alltid med særlig hell: chilli!).
Grooo Skrevet 31. januar 2006 #7 Skrevet 31. januar 2006 Ja, jeg ville ha spurt der de selger brødbakemaskiner om hvordan er litt våt deig vil fungere. ← Men har de peiling på sånt da? Mitt inntrykk er at færre og færre vet noe som helst om det de selger i slike bransjer... "Jada, det går så fint så"
Gjest Bare innom og leser Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Hvis du fremdels lurer på det med Ingers rugbrød, så går det helt fint å lage det i brødbakemaskin. Del oppskriften på 3, og kjør i vei. Jeg har laget det mange ganger, og alle har skrytt av hvor godt det ble...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå