Gå til innhold

Kan man lage rugbrød (Ingers) i brødbakemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom det ikke går an å lage skikkelig grove brød i brødbakemaskin, da gidder jeg ikke kjøpe. Noen som bruker å lage grove rugbrød? I brødbakemaskin? Jeg tenker spesielt på Ingers Rugbrød

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bruker å følge med en oppskriftsbok med bakemaskinen, og det fins egne bøker å få kjøpt. Det går fint å bake grove brød, men man MÅ bruke oppskrift beregnet på brødbakemaskin ellers blir det ikke spesielt bra...

Skrevet

Jeg tror Ingers rugbrød blir for vått. I butikken vet de sikkert om det går an.

Litt på sidelinjen: Ingers rugbrød er utroig godt!

Skrevet

Søren. Jeg hadde håpet å lage skikkelig, skikkelig grove brød nå som jeg skulle kjøpe brødbakemaskin. Men da er det kanskje ikke noe vits det da?

Skrevet

Som jeg skrev lenger opp i tråden:

Man kan bake det meste i brødbakemaskinen, men man må bruke oppskrifter beregnet på dette. Ta en titt på biblioteket eller i bokhandelen da vel, de har oppskriftsbøker for brødbakemaskin der

Skrevet

Ja, jeg ville ha spurt der de selger brødbakemaskiner om hvordan er litt våt deig vil fungere.

Grovbrød kan du absolutt lage i brødbakemaskin! Og pizzadeig!

Man kan eksperimentere litt også, det gjorde pappa (ikke alltid med særlig hell: chilli!).

Skrevet
Ja, jeg ville ha spurt der de selger brødbakemaskiner om hvordan er litt våt deig vil fungere.

Men har de peiling på sånt da?

Mitt inntrykk er at færre og færre vet noe som helst om det de selger i slike bransjer... "Jada, det går så fint så"

• 8 måneder senere...
Gjest Bare innom og leser
Skrevet

Hvis du fremdels lurer på det med Ingers rugbrød, så går det helt fint å lage det i brødbakemaskin. Del oppskriften på 3, og kjør i vei. Jeg har laget det mange ganger, og alle har skrytt av hvor godt det ble...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...