AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Hvor lenge lar dere baby på rundt et halvt år ligge alene, når de er fornøyd og opptatt med å utforske leker? Venter dere til de gir signal på å være lei, eller kan dere avbryte fordi dere mener det har gått for lang tid siden dere sist hadde kontakt? Hvor setter dere isåfall grensen? Storesøster var en klistremerkebaby, som omtrent hang på magen min i bæresele fram til hun var året.. lillesøster kan derimot ligge en evighet uten å søke meg. Så dette er helt nytt for meg og jeg er litt redd for at det er en form for tilknytningsforstyrrelse, siden hun ble lagt mye ned i starten da storesøster hadde en litt vanskelig tilvenning til det nye livet og med en far som jobbet offshore. Hun lå aldri og skreik for seg selv, men i ettertid får jeg helt vondt i magen av å tenke på hvor mye tid hun har vært i en steril moonboon.. Anonymkode: b57c0...426
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Babyer sier ifra når de trenger kontakt. Så lenge vår var fornøyd fikk hun ligge med babygym feks så jeg fikk gjort litt i huset. Noen dager fikk jeg ikke gjort så mye fordi hu ønsket mye nærhet og kontakt, andre dager kunne hun fint sitte i vippestol og se på at jeg dusjet, eller ligge å kose seg med leker på gulvet mens jeg brettet tøy eller ryddet kjøkken ☺️ høres ikke ut som at den lille har lidd noen nød. Unger er forskjellige. Anonymkode: 29fea...245 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Så lenge baby er fornøyd, hadde jeg latt henne ligge å kose seg med lekene sine.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Det var veldig likt her, med en storesøster som ikke ville ligge for seg selv og lillesøster som koste seg lenge alene. Min mann jobber offshore. Men jeg så at lillesøster også sa i fra. Så jeg gikk ikke bort til henne med vilje, eller etter noen plan. Men hvis det passet slik, eller hun søkte kontakt. Noen ganger er jo kontakten bare et blikk eller smil også, så å være i samme rom, se på i blant og snakke til, tenker jeg er viktig. Men en trenger ikke sette seg ned ved siden av eller plukke opp en tilfreds baby bare for å gjøre det. Jeg husker helsesykepleieren sa noe om dette da den eldste var baby. Babyen sier i fra når den vil ha kontakt. Vår baby som gjerne holdt på for seg selv på matten, er nå tre år og elsker å sitte med dukkehuset sitt og masse småting inne på rommet sitt og leke for seg selv. Hun vil ha døra til rommet åpen, vite at jeg er i nærheten og kommer i blant og henter meg for å vise meg noe. Det var ikke snakk om at den eldste var noe i nærheten av å leke for seg selv på den måten da hun var på samme alder. Jeg er selv introvert og elsker å pusle for meg selv med ting på kveldstid. Jeg tenger sannsynligheten er stor for at dette handler om temperament, og at babyen ikke har noen plager eller vondt noe sted, og ikke om tilknytningen Anonymkode: b764d...0df 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Jeg lar baby ligge og plundre så lenge de ønsker det selv; baby sier ifra når de ikke vil ligge lenger stort sett. Jeg kikker innom og ser alt ser greit ut, og jeg kan si hei, men jeg avbryter aldri Anonymkode: 18788...5a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå