AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Hei! Forsøker å planlegge pass av eldste barnet vårt i tiden rundt jeg skal ha planlagt keisersnitt. Tenkte kanskje det enkleste er at vi ikke trenger barnevakt, men at far henter i barnehagen på ettermiddagen, tar med barnet på besøk på sykehuset, og at de sover hjemme sammen. Men det forutsetter jo at jeg er i form til å ta imot besøk etter planlagt keisersnitt. Aner ikke når på dagen keisersnittet vil utføres, tror det kan være når som helst. Hva er deres erfaring med formen etter planlagt keisersnitt? Anonymkode: febbb...d83
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Du vil være ruset på morfin hele dagen, tenker et barn skal slippe å se mor slik. Anonymkode: 8d782...fe1 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Hadde hastesnitt tidlig om morgenen, etter først 28 timer med rier, hadde besøk ca 10 timer etterpå. Tror ikke det hadde spilt noen rolle for min del om det var 6 eller 12 timer etterpå, jeg var i ganske sjaber form uansett 🙂 Anonymkode: a3193...c08
Gjest Gapatrosten Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Jeg vil si at dere ikke bør planlegge noe som gjør at barnas far er nødt til å forlate deg og den nyfødte. Det kan skje små eller store ting som gjør at det blir forsinkelser, styr eller komplikasjoner, og det er mye mer stress å organisere barnevakt på et blunk der og da. Jeg skal vedde på at mange rundt dere (naboer, andre foreldre i barnehagen, familie osv.) mer enn gjerne stiller opp og henter storesøskenet i barnehagen. Vedkommende kan jo ta med barnet til sykehuset dersom det ligger til rette for et første møte med småsøskenet, og så kan dere vurdere videre opplegg (eventuell overnatting) da.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Jeg hadde ikke klart meg uten mannen på sykehuset etter KS. Klarte ikke komme meg opp og ned av sengen selv, ikke løfte og ordne babyen, klarte ikke komme meg på do selv, måtte ha hjelp til å skifte, og var i tillegg svimmel pga morfin. Babyen måtte mates med sprøyte og veies og sjekkes blodsukker «hele tiden» og far måtte ta seg av babyen for meg det første døgnet. Hadde absolutt ordnet barnepass de første dagene. Hva om noe skjer så babyen blir innlagt? Skal du la babyen være alene, når far kanskje burde vært der? Anonymkode: 04acd...378 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 Jeg hadde planlagt for at storesøsken må være borte fra mor og far denne dagen. Så kan barnevakt heller komme med storesøsken dersom du er i form til det/situasjonen tilsier det. Jeg fikk ikke lov av sykehuset å ha besøk dagen jeg hadde keisersnitt, pga jeg hadde blitt veldig dårlig dessverre. Jeg tror det vil føles mer forutsigbart og trygt for barnet at det i utgangspunktet skal være hos noen andre denne dagen, enn at barnet må leveres til pass, og pappa komme på sykehuset. Jeg var ute av stand til å passe baby også, så far måtte være på sykehuset. Anonymkode: 41dee...e6a 5
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 Der jeg jobber blir keisersnitt utført kl. 0815. Da er man tilbake på avdelingen ca. kl. 14 hvis ting har gått komplikasjonsfritt. Noen ligger lengre på recovery pga. smerter eller at spinalbedøvelsen sitter godt i. Noen har lite smerter og andre har mye smerter. Vanskelig å si. Men jeg ville ikke hatt besøk så tidlig etter operasjon. Anonymkode: 0ea55...9f8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 Jeg har ikke tatt KS men har venninner som har tatt det. Tror du trenger mannen der hos deg både resten av dagen og på natta. Du kan ikke reise deg fra senga og løfte baby til deg for amming, skifte bleie osv. Det er ikke super bemanning på sykehuset så de tenker at far/medmor/fødehjelper skal være tilstede og hjelpe mor med sånt.. (Med mindre man er på sånn flermannsrom der det ikke er lov til overnatting, da er det vel lagt opp til at barnepleierene hjelper mor etter KS håper jeg) Anonymkode: 99738...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 Er noen år siden nå jeg hadde ks. Jeg dro inn tidlig om morningen, mens pappa fulgte eldste til bhg. Hun var da 5 år. Han kom like etterpå og var der i noen timer før han hentet eldste i bhg og kom tilbake sammen med henne. Jeg var i helt grei form etter ks, sånn en kan forvente og var veldig fint å få storesøster på besøk. Var litt "flaksen" akkurat med det, for storesøster ble syk dagen etter og var hjemme sammen med pappaen noen dager da. Glad hun fikk treffe lillebror før hun ble syk. Jeg klarte meg helt fint på sykehuset uten pappaen noen dager. Anonymkode: 80dd3...7c7 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 Liten kommentar til. Jeg har hatt to ks og har vært på beina veldig raskt, noen timer. Jeg løp ikke akkurat altså. Ingen problem å løfte babyen over til meg heller. Anonymkode: 80dd3...7c7
Gjest Gapatrosten Skrevet 22. januar 2024 #11 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er noen år siden nå jeg hadde ks. Jeg dro inn tidlig om morningen, mens pappa fulgte eldste til bhg. Hun var da 5 år. Han kom like etterpå og var der i noen timer før han hentet eldste i bhg og kom tilbake sammen med henne. Jeg var i helt grei form etter ks, sånn en kan forvente og var veldig fint å få storesøster på besøk. Var litt "flaksen" akkurat med det, for storesøster ble syk dagen etter og var hjemme sammen med pappaen noen dager da. Glad hun fikk treffe lillebror før hun ble syk. Jeg klarte meg helt fint på sykehuset uten pappaen noen dager. Anonymkode: 80dd3...7c7 Ja, og hvis det blir sånn, er det jo helt supert. Men man kan ikke *vite* at alt går som smurt, og det blir en stressfaktor å måtte lage en plan B på sparket.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #12 Skrevet 22. januar 2024 Jeg hadde besøk samme dag som KS uten problemer. Om jeg skulle planlagt et KS på nytt, ville jeg ikke lagt opp til at far skulle forlate meg. Andre kan passe storesøsken, og så kan de heller få komme hvis formen din er god nok. Anonymkode: 574a7...812
Rucula Skrevet 22. januar 2024 #13 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Forsøker å planlegge pass av eldste barnet vårt i tiden rundt jeg skal ha planlagt keisersnitt. Tenkte kanskje det enkleste er at vi ikke trenger barnevakt, men at far henter i barnehagen på ettermiddagen, tar med barnet på besøk på sykehuset, og at de sover hjemme sammen. Men det forutsetter jo at jeg er i form til å ta imot besøk etter planlagt keisersnitt. Aner ikke når på dagen keisersnittet vil utføres, tror det kan være når som helst. Hva er deres erfaring med formen etter planlagt keisersnitt? Anonymkode: febbb...d83 Etter mitt ikke planlagte snitt masjerte først min mor inn på oppvåkningen Så kom hele svigerfamilien masjerende inn 2 timer senere mens jeg lå med etterrier. Og jeg kunne ikke amme eller noe pga mannen til svigermor Det gikk jo greit, men var jo litt ubehagelig. For meg hadde det ikke vært noe problem med besøk av søsken. Har hatt 2 ks
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #14 Skrevet 22. januar 2024 Jeg ville planlagt med pass; fordi det er en stressende situasjon å vite at far må være med storesøsken hvis noe skulle skje. Så kan dere heller avlyse barnepass, hvis alt skulle gå bra og du føler for å få besøk Anonymkode: db754...95b
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #15 Skrevet 22. januar 2024 Hadde planlagt KS kl 11. og far dro kl 15, hentet barnet i bhg (3,5år). Spiste middag og kom tilbake i besøkstiden. Såååå glad for at hun kom. Hadde besteforeldre i backup om noe skulle gå galt og mannen måtte være på sykehuset. Anonymkode: db756...e05
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #16 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der jeg jobber blir keisersnitt utført kl. 0815. Da er man tilbake på avdelingen ca. kl. 14 hvis ting har gått komplikasjonsfritt. Noen ligger lengre på recovery pga. smerter eller at spinalbedøvelsen sitter godt i. Noen har lite smerter og andre har mye smerter. Vanskelig å si. Men jeg ville ikke hatt besøk så tidlig etter operasjon. Anonymkode: 0ea55...9f8 Jeg fikk det klokken 1300 (planlagt). Jeg tåler smertestillende dårlig (får alltid de kjipe bivirkningen) så jeg var dårlig det første døgnet og dårlig smertelindret etter dette (kun paracet). Besøk av barn var no go! Anonymkode: efb8f...aa3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #17 Skrevet 22. januar 2024 1 hour ago, Rucula said: Etter mitt ikke planlagte snitt masjerte først min mor inn på oppvåkningen Så kom hele svigerfamilien masjerende inn 2 timer senere mens jeg lå med etterrier. Og jeg kunne ikke amme eller noe pga mannen til svigermor Det gikk jo greit, men var jo litt ubehagelig. For meg hadde det ikke vært noe problem med besøk av søsken. Har hatt 2 ks Fordi du ikke ville amme eller fordi han ikke tillot det? Anonymkode: 9c4d1...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #18 Skrevet 22. januar 2024 Rucula skrev (1 time siden): Etter mitt ikke planlagte snitt masjerte først min mor inn på oppvåkningen Så kom hele svigerfamilien masjerende inn 2 timer senere mens jeg lå med etterrier. Og jeg kunne ikke amme eller noe pga mannen til svigermor Det gikk jo greit, men var jo litt ubehagelig. For meg hadde det ikke vært noe problem med besøk av søsken. Har hatt 2 ks Fordi? Anonymkode: 18290...e65 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #19 Skrevet 22. januar 2024 Keisersnitt er en stor operasjon og mannen din burde absolutt være tilstede. Jeg ville aldri greid å forholde meg til besøk det første døgnet, selv av eget barn. Det blir fort bedre, men de par første døgnene er tøffe. Anonymkode: 955f2...e69 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #20 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vil være ruset på morfin hele dagen, tenker et barn skal slippe å se mor slik. Anonymkode: 8d782...fe1 For noe tull! Anonymkode: e5474...70e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå