Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Link til VG om saken: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132611 Her er dessuten et opptak: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4659568.stm At det endte bra er helt utrolig....
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2006 #3 Skrevet 29. januar 2006 Ja det er virkelig utrolig at barnet kunne overleve, og i følge det jeg har lest ser det jo ut som det går bra.
Gjest Tyr Skrevet 29. januar 2006 #4 Skrevet 29. januar 2006 Var nettop et innslag på nyhetene. Helt ufattelig at hun har overlevd. For meg såg det ut til at hun var inpakket i plast. Utrolig at hun har fått puste.
Gjest Uinnlogget gamle alex Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 Helt forferdelig Men nesten litt for tilfeldig at det var en kamramann der.
Gjest Jalileh Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 Håper ikke barnet får noen varige mèn da.
Gjest Karin28 Skrevet 29. januar 2006 #7 Skrevet 29. januar 2006 Grusomt! Ble helt dårlg da jeg såg det på et klipp på tv her nettopp...
Gjest Nigo-san Skrevet 29. januar 2006 #8 Skrevet 29. januar 2006 Uuuæææh! Har ikke sett nyhetene, er det noen som kjenner historien bak? Dette var forferdelig....
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #9 Skrevet 29. januar 2006 For en pervers verden,få tak i moren og steriliser henne og adopter bort barnet.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #10 Skrevet 29. januar 2006 Men nesten litt for tilfeldig at det var en kamramann der. ← Ja, det synes jeg også var "pussig". Særlig i et land hvor slettes ikke alle vandrer rundt med slikt utstyr, og de ikke visste hva som var i posen fra sterten av.
La Luna Skrevet 29. januar 2006 #11 Skrevet 29. januar 2006 Synes det var litt rart det med at kameramannen tilfeldigvis var der jeg og.... Men noe jeg reagerte på som de sa på nyhetene var: "Hvis foreldrene til barnet ikke har blitt funnet etter to måneder, blir barnet adoptert bort." De foreldrene burde da virkelig ikke få igjen den ungen!! Jeg håper ihvertfall ikke det!!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #12 Skrevet 29. januar 2006 Sikkert en stakkars mor det har klikka for. Synes ike man skal dømme noen for vi vet jo ikke grunnen for at hun gjorde det. Selv om det selvfølgelig var en grusom ting å gjøre.
Gjest Nigo-san Skrevet 29. januar 2006 #13 Skrevet 29. januar 2006 Klart foreldrene må få en sjanse til, det kunne jo hende de var på søndagstur og, eh, mistet babyen i vannet?? Nei, det høres helst sprøtt ut. Noen foreldre fortjener ikke en sjanse til. Med mindre barnet var kidnappet eller det finnes en annen troverdig forklaring. For øvrig er det en mulighet for at historien er fabrikkert, som andre har skrevet over. Men uansett minner den meg på hvor ufattelig mye tragisk som skjer med barn HVER DAG over hele kloden...
Mette Skrevet 29. januar 2006 #14 Skrevet 29. januar 2006 Tråden er ryddet, for spekulasjoner. Remyline Moderator
L@dy in red Skrevet 29. januar 2006 #15 Skrevet 29. januar 2006 Så det på nyhetene idag. Det er bare så ufattelig at det går an. Å beskrive sånne situasjoner med ord, går bare ikke an. Ord blir for fattig. Jeg kjente det stakk i meg, stakkars liten.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #16 Skrevet 29. januar 2006 Sikkert en stakkars mor det har klikka for. Synes ike man skal dømme noen for vi vet jo ikke grunnen for at hun gjorde det. Selv om det selvfølgelig var en grusom ting å gjøre. ← Du har sikkert ikke barn,siden du sier sånn, vi som har barn og er normalt oppegående finner ikke noen unnskyldning for å prøve å drepe sitt barn,et uskyldig lite menneske som er helt avhengig av at voksne har gode hensikter. Så nei,jeg har arrestert familiemedlemmer som er sjuke i hue mot unga sine og ukjente utenforstående er ikke noe forskjell. Sjuke folk som skader barna sine(også min familie) kan råtne en viss plass.
Gjest Sukkerert Skrevet 29. januar 2006 #17 Skrevet 29. januar 2006 (endret) Ikke overraskende i et land hvor politiet dreper gatebarn og kaster de små kroppene på søppelfyllinga. Men det gjør det selvfølgelig ikke mindre tragisk. Jeg er litt overrasket over at babyen befinner seg på et sykehus nå. Det finnes hundretusenvis av små barn i Brasil som lever på gata og mange ville trengt et sykehusopphold pga sult og sykdommer. Det at babyen befinner seg på sykehuset, kan jeg tenke meg har noe med at det var en kameramann der og at saken har fått internasjonal oppmerksomhet. Trist, men likevel realistisk. Endret 29. januar 2006 av Sukkerert
Gjest Sukkerert Skrevet 29. januar 2006 #18 Skrevet 29. januar 2006 Du har sikkert ikke barn,siden du sier sånn, vi som har barn og er normalt oppegående finner ikke noen unnskyldning for å prøve å drepe sitt barn,et uskyldig lite menneske som er helt avhengig av at voksne har gode hensikter. ← Gjør det ikke? Det finnes mengder av barn som den lille babyen. Hva om moren har ti andre barn som sulter og er syke? Kanskje hun ikke ville utsette den lille for den smertefulle døden det ville være å sulte i hjel. Kanskje hun ikke har noe sted å bo, og vet at andre babyer i slummen har blitt spist levende av rotter? Kanskje moren er 10 år gammel og prostituert, uten noe å leve av? Det er veldig lett for hvite, rike kvinner å si som dere gjør. Dere vet tydeligvis ikke mye om hvordan mange mennesker lever.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #19 Skrevet 29. januar 2006 Men noe jeg reagerte på som de sa på nyhetene var: "Hvis foreldrene til barnet ikke har blitt funnet etter to måneder, blir barnet adoptert bort." De foreldrene burde da virkelig ikke få igjen den ungen!! Jeg håper ihvertfall ikke det!! ← Teoretisk sett kunne det jo vært en syk gjerningsmann som hadde gort dette. Synes du ikke de burde fått igjen babyen sin da?
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #20 Skrevet 29. januar 2006 Sukkerert: Gode poeng du har. Folk har ydeligvis glemt hvordan mna gjorde det i Norge for 800 år siden; satte dem ut i skogen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå