AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Jeg har så angst. Og legen har sendt hastesak til DPS fordi det blir bare verre men fikk avslag, må ha den opprinnelige ventetiden. Nå klarer jeg ikke spise, og blir veldig kvalm. Har nesten ikke sovet i natt heller. Jeg føler alt er så tungt nå. Og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler alt virker så håpløst akkurat nå og jeg er så skremt. Og det stresser meg at jeg ikke klarer å spise. Hva gjør man da? Anonymkode: 904a5...e76 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har så angst. Og legen har sendt hastesak til DPS fordi det blir bare verre men fikk avslag, må ha den opprinnelige ventetiden. Nå klarer jeg ikke spise, og blir veldig kvalm. Har nesten ikke sovet i natt heller. Jeg føler alt er så tungt nå. Og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler alt virker så håpløst akkurat nå og jeg er så skremt. Og det stresser meg at jeg ikke klarer å spise. Hva gjør man da? Anonymkode: 904a5...e76 Du ringer legen igjen og forklarer hvor dårlig det går. Og så må du ta en dag av gangen. En time av gangen, noen ganger: ett minutt av gangen. Prøv å ikke tenke fremover eller bakover i tid: vær her og nå. Har du råd til privat behandling for en periode? Anonymkode: fcab5...196
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 Bor du alene? Du trenger folk rundt deg. Lag en god Smoothie eller milkshake og drikk med sugerør. Anonymkode: a7907...163
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor du alene? Du trenger folk rundt deg. Lag en god Smoothie eller milkshake og drikk med sugerør. Anonymkode: a7907...163 Hva i alle dager, hva slags råd er dette? Tror du at så kraftig angst forsvinner av å drikke smoothie eller milkshake med sugerør?! hva er grunnlaget for dette """rådet"""? Anonymkode: fcab5...196 2
Andro Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Kommunen har også en helsetjeneste, og du må få legen til å sette dem i sving. Dere har helt sikkert psykiatrisk sykepleier, sosionom e.l. som kan komme hjem til deg.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 Har legen din tatt blodprøver av deg? Jeg hadde kraftig angst som viste seg å være relatert til at jeg trengte bl.a mer b12. Jeg tror det er mange som sliter med angst og depresjon som ikke har forklaring i konkrete hendelser, som i stor grad dreier seg om vitamin/mineralmangler. Anonymkode: 97cb9...338 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 Føler med deg. Her sliter jeg fordi økonomien min har tatt en knekk nylig. Hadde en ekstra inntekt som ble borte. Heldigvis har jeg en stor buffer, men den varer jo ikke evig om jeg ikke får meg en jobb hvor jeg tjener over 10k i måneden. Jobben jeg har nå tjener jeg 4500 kr på ca. Så jeg søker masse jobber atm men blir jo ganske stresset over det. Har 3 intervjuer denne uken. Og det oppå at jeg skal ha kolonoskopi undersøkelse på tirsdag neste uke. Har vært drit stresset siden romjulen. Ene jeg bor med nevnte ut av det blå at han ønsker å flytte for seg selv iløpet av dette året. Og han andre vi bor med kommer mest sannsynlig til å bestå skolen og så få seg jobb innen IT. Så de to klarer seg fint da. Så har du meg da som enda en gang gir opp på utdanningen sin. En utdanning jeg klarte med glans osv. Ikke det vanskeligste faget å bestå men jeg hadde interesse for det så. Men så kom depresjonen da og alt jeg en gang elsket likte jeg ikke lengre. Og det er en forferdelig følelse. Går med en klump i magen hele tiden nå. Stresset som fy. Depresjon enda egentlig, og har mine stunder hvor jeg helst ønsker å bare gå i dvale eller verre. Har av og til ganger hvor jeg griner litt. Heldigvis har jeg en kjæreste som er veldig flink til å trøste meg. Sagt at det finnes mange som egentlig er deppet men som er i arbeid hvor de skal hjelpe andre mennesker. At de får glede ut av å hjelpe andre. Anonymkode: 891a8...68d 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler med deg. Her sliter jeg fordi økonomien min har tatt en knekk nylig. Hadde en ekstra inntekt som ble borte. Heldigvis har jeg en stor buffer, men den varer jo ikke evig om jeg ikke får meg en jobb hvor jeg tjener over 10k i måneden. Jobben jeg har nå tjener jeg 4500 kr på ca. Så jeg søker masse jobber atm men blir jo ganske stresset over det. Har 3 intervjuer denne uken. Og det oppå at jeg skal ha kolonoskopi undersøkelse på tirsdag neste uke. Har vært drit stresset siden romjulen. Ene jeg bor med nevnte ut av det blå at han ønsker å flytte for seg selv iløpet av dette året. Og han andre vi bor med kommer mest sannsynlig til å bestå skolen og så få seg jobb innen IT. Så de to klarer seg fint da. Så har du meg da som enda en gang gir opp på utdanningen sin. En utdanning jeg klarte med glans osv. Ikke det vanskeligste faget å bestå men jeg hadde interesse for det så. Men så kom depresjonen da og alt jeg en gang elsket likte jeg ikke lengre. Og det er en forferdelig følelse. Går med en klump i magen hele tiden nå. Stresset som fy. Depresjon enda egentlig, og har mine stunder hvor jeg helst ønsker å bare gå i dvale eller verre. Har av og til ganger hvor jeg griner litt. Heldigvis har jeg en kjæreste som er veldig flink til å trøste meg. Sagt at det finnes mange som egentlig er deppet men som er i arbeid hvor de skal hjelpe andre mennesker. At de får glede ut av å hjelpe andre. Anonymkode: 891a8...68d Jeg og fikk avslag av dps dor noen måneder siden. Men den gang var det eb vikar som søkte meg dit. Må ta en tur til fastlegen min og sw om han kan få fikset noe til meg. Anonymkode: 891a8...68d
Becka Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har så angst. Og legen har sendt hastesak til DPS fordi det blir bare verre men fikk avslag, må ha den opprinnelige ventetiden. Nå klarer jeg ikke spise, og blir veldig kvalm. Har nesten ikke sovet i natt heller. Jeg føler alt er så tungt nå. Og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler alt virker så håpløst akkurat nå og jeg er så skremt. Og det stresser meg at jeg ikke klarer å spise. Hva gjør man da? Anonymkode: 904a5...e76 Hei kjære deg, Vet åssen du har det. Ring legen i dag, og si du trenger en hastetime. Man må dessverre si det som det er for å komme inn noen ganger. ( iallefall her ) Send meg en PM om du har behov for det. Jeg er fremmed, men vet som sagt åssen det er. Jeg svarer så fort jeg kan. 1
Becka Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du ringer legen igjen og forklarer hvor dårlig det går. Og så må du ta en dag av gangen. En time av gangen, noen ganger: ett minutt av gangen. Prøv å ikke tenke fremover eller bakover i tid: vær her og nå. Har du råd til privat behandling for en periode? Anonymkode: fcab5...196 Dette er faktisk et enkelt, men godt råd. Det beste du kan gjøre når alt vrenger seg er å ta et lite steg av gangen. Øv på det, hele tiden. Ikke vie tankene oppmerksomhet, men vær her og nå. Det er veldig vanskelig! Men husk at det er tankene dine som gir deg angsten. Og du tenker nok på alt mulig frem og tilbake, som trigger
Matas Skrevet 22. januar 2024 #11 Skrevet 22. januar 2024 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Matas, mod.
Anbefalte innlegg