Gå til innhold

Søker de med barn som bruker / har brukt Zoloft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt driver med opptrapping på Zoloft, øker med 25mg ukentlig og skal opp til 200mg. Dose denne uken er 150mg. Jeg merker store endringer humørmessig og det er kjempebra. Det som ikke er bra er kvalmen som jeg mistenker er grunnet medisinene og er forverret grunnet økningen.

Har noen erfaring med dette og kan fortelle meg om det er vanlig at kvalmen øker i takt med dosen og om det roer seg ned når når man stabiliserer dosen?

Anonymkode: b8452...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som forbigående bivirkninger. Det er vanlig å få det i forbindelse med oppstart og opptrapping (og nedtrapping) og det forsvinner som regel i løpet av et par uker. Hvis bivirkningene er veldig plagsomme, i deres tilfelle kvalme, så går det an å kontakte fastlege for behandling av bivirkningen, f.eks. med kvalmestillende.

Anonymkode: 6cd41...b1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette høres ut som forbigående bivirkninger. Det er vanlig å få det i forbindelse med oppstart og opptrapping (og nedtrapping) og det forsvinner som regel i løpet av et par uker. Hvis bivirkningene er veldig plagsomme, i deres tilfelle kvalme, så går det an å kontakte fastlege for behandling av bivirkningen, f.eks. med kvalmestillende.

Så du tenker at dette kan roe seg etter man har havnet på en stabil dose? Det er mye fravær grunnet dette og diagnosen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og tro lenger. 

Skrevet

Hør med fastlegen👍

Anonymkode: 624ef...ab2

Skrevet

Syns å huske at dette var vanlig. Vil bare si at Zoloft reddet datteren min:-) Gikk på det i 1,5 år før hun sluttet,  og er nå frisk fra angst og ocd. Lykke til!

Anonymkode: d50ca...e49

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Syns å huske at dette var vanlig. Vil bare si at Zoloft reddet datteren min:-) Gikk på det i 1,5 år før hun sluttet,  og er nå frisk fra angst og ocd. Lykke til!

Anonymkode: d50ca...e49

Takk. Det varmer å høre. Håper på en solskinnshistorie her også :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 9.39):

Så du tenker at dette kan roe seg etter man har havnet på en stabil dose? Det er mye fravær grunnet dette og diagnosen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og tro lenger. 

Ja, det kommer høyst sannsynlig til å gå over når opptrappingen er over. Men kvalme behøver man ikke gå rundt og plages med, det finnes god behandling å få for det.

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 9.20):

En liten oppdatering i tilfelle andre forviller seg innpå her:
Hun endte med å bytte til Fontex. Det ga et par uker med de skumleste bivirkningene men det stabiliserte seg, det samme med kvalmen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...