AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Del Skrevet 22. januar 2024 Skader det å ha en Hotmail-adresse sjansene mine til å få jobb? Jeg leste nylig et innlegg der en ansettelsesleder ser bort fra enhver søker som bruker en hotmail-e-postadresse? Jeg er oppriktig forvirret. Hotmail ER Microsoft. Det er ikke mindre sikkert enn @ outlook.com . Er jeg gal? Anonymkode: cf497...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. januar 2024 #2 Del Skrevet 22. januar 2024 Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Du kan nok ta det helt med ro. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Del Skrevet 22. januar 2024 Hørt mange sier det selv, men tilgode å høre noen grunn for hvorfor. Tok ett jobbsøkerkurs når jeg var ung, der fikk vi også den advarselen, men hvorfor er det ingen som har sagt Anonymkode: 5228a...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. januar 2024 #4 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skader det å ha en Hotmail-adresse sjansene mine til å få jobb? Jeg leste nylig et innlegg der en ansettelsesleder ser bort fra enhver søker som bruker en hotmail-e-postadresse? Jeg er oppriktig forvirret. Hotmail ER Microsoft. Det er ikke mindre sikkert enn @ outlook.com . Er jeg gal? Anonymkode: cf497...e33 Det høres ganske søkt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hørt mange sier det selv, men tilgode å høre noen grunn for hvorfor. Tok ett jobbsøkerkurs når jeg var ung, der fikk vi også den advarselen, men hvorfor er det ingen som har sagt Anonymkode: 5228a...48b men da må det være sant. hvis så mange sier det er slik (?) Anonymkode: cf497...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men da må det være sant. hvis så mange sier det er slik (?) Anonymkode: cf497...e33 Åpenbart at mange mener det, men mistenker at de ikke har noe godt svar på hvorfor. Jeg klarer ihvertfall ikke se en eneste grunn for at det skulle være galt å bruke mail fra Microsoft Anonymkode: 5228a...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #7 Del Skrevet 22. januar 2024 MarianneE skrev (4 minutter siden): Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Du kan nok ta det helt med ro. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hørt mange sier det selv, men tilgode å høre noen grunn for hvorfor. Tok ett jobbsøkerkurs når jeg var ung, der fikk vi også den advarselen, men hvorfor er det ingen som har sagt Anonymkode: 5228a...48b Det virker lite seriøst og litt "fjotiss" og ha en "anonym" gratis Mail adresse. Akkurat som at du tar et firma som kun har det som Mail, lite seriøst. Har du orden på livet og er litt voksen, har du en "seriøs" og verifiserbar adresse. Anonymkode: 529d4...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Del Skrevet 22. januar 2024 Det tar deg 5 min å fikse en gmail med feks fornavn.etternavn. ser mye bedre ut enn hotmail Anonymkode: 1cf9c...ce7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det virker lite seriøst og litt "fjotiss" og ha en "anonym" gratis Mail adresse. Akkurat som at du tar et firma som kun har det som Mail, lite seriøst. Har du orden på livet og er litt voksen, har du en "seriøs" og verifiserbar adresse. Anonymkode: 529d4...fdd men hotmail er Microsoft. Anonymkode: cf497...e33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det virker lite seriøst og litt "fjotiss" og ha en "anonym" gratis Mail adresse. Akkurat som at du tar et firma som kun har det som Mail, lite seriøst. Har du orden på livet og er litt voksen, har du en "seriøs" og verifiserbar adresse. Anonymkode: 529d4...fdd Betaler du seriøst for en e-post adresse? Det er det nok svært få som gjør. De fleste bruker gmail eller outlook (hotmail ER outlook), som er gratis. Anonymkode: f4207...07b 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #11 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tar deg 5 min å fikse en gmail med feks fornavn.etternavn. ser mye bedre ut enn hotmail Anonymkode: 1cf9c...ce7 men jeg forstår ikke hvorfor "navn.navn@gmail" er bedre enn "navn.navn@hotmail? Anonymkode: cf497...e33 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #12 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det virker lite seriøst og litt "fjotiss" og ha en "anonym" gratis Mail adresse. Akkurat som at du tar et firma som kun har det som Mail, lite seriøst. Har du orden på livet og er litt voksen, har du en "seriøs" og verifiserbar adresse. Anonymkode: 529d4...fdd Hvordan er Microsoft useriøse, og de fleste mailer er vel gratis? Må man betale for å ha mailadresse for at man skal være seriøs? Det gir ingen mening Anonymkode: 5228a...48b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #13 Del Skrevet 22. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: men jeg forstår ikke hvorfor "navn.navn@gmail" er bedre enn "navn.navn@hotmail? Anonymkode: cf497...e33 Hotmail gir assosiasjoner til fjortisser med sin første epost som kaller seg sexyboy69 og lilletrulta. Henger igjen fra tidlig 2000 tall og tidligere. Da var dette et gratis alternativ for barn og unge, mens voksne fikk epost via jobb eller internettleverandør. Spiller ingen rolle hvem som eier hotmail. Anonymkode: 1cf9c...ce7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 22. januar 2024 #14 Del Skrevet 22. januar 2024 Gmail er helt gratis. Den filtrerer bort mye mer spam enn det Hotmail og outlook mailen min gjør. Når det er sagt, er det merkelig om arbeidsgiver bryr seg om Mail-adressen. Likevel ser jeg ikke problemet med å lage en til hvis du er så usikker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #15 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hotmail gir assosiasjoner til fjortisser med sin første epost som kaller seg sexyboy69 og lilletrulta. Henger igjen fra tidlig 2000 tall og tidligere. Da var dette et gratis alternativ for barn og unge, mens voksne fikk epost via jobb eller internettleverandør. Spiller ingen rolle hvem som eier hotmail. Anonymkode: 1cf9c...ce7 Hvis du leser historien til hotmail her, så ser du at det ikke er/var ment for barn. Så det argumentet er ikke gyldig. Noen flere grunner for hvorfor noen synes det er galt å bruke hotmail? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hotmail Anonymkode: 5228a...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #16 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg har ikke noe statistisk grunnlag for å si dette, men tviler at mange arbeidsgivere bryr seg om e-posten din med mindre den er [email protected] Når det skal sies så er det en uendelig del med ting en arbeidsgiver kan bry seg om siden det er en svært menneskelig prosess. Noen liker ikke e-posten din, noen liker ikke delen av landet du er fra, noen liker ikke sveisen du har på intervju... Det er som sagt uendelig med ting som kan påvirke, selv ubevisst. Anonymkode: bfb19...66c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #17 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg synes folk skal svare seriøst med spørsmålet TS stiller. Det er ikke noe galt med å bruke hotmail, og det er mange millioner som gjør i dag. Det som kan være problematisk er om du har en useriøs epostaddresse, f.eks. [email protected] eller besteTrø[email protected]. Sålenge du har en epostaddresse som inneholder bare navnet ditt, så skal det gå fint, f.eks. [email protected]. Anonymkode: 2f322...0c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #18 Del Skrevet 22. januar 2024 Det tar er par minutter å opprette ny epost adresse. Lag @gmail.com som bruke profesjonelt. Forresten kan du bytte ut @hotmail med @outlook Anonymkode: 963a8...f1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #19 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): men jeg forstår ikke hvorfor "navn.navn@gmail" er bedre enn "navn.navn@hotmail? Anonymkode: cf497...e33 Gmail viser tydelig at vedkommende som bruker det, har null erfaring med personvern, og i bytte for en e-postjeneste som man kunne få for en hundrelapp på egen server, ukritisk overlater privatlivet sitt i Googles hender. Anonymkode: b2685...84c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #20 Del Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skader det å ha en Hotmail-adresse sjansene mine til å få jobb? Jeg leste nylig et innlegg der en ansettelsesleder ser bort fra enhver søker som bruker en hotmail-e-postadresse? Jeg er oppriktig forvirret. Hotmail ER Microsoft. Det er ikke mindre sikkert enn @ outlook.com . Er jeg gal? Anonymkode: cf497...e33 Nei, det burde det ikke gjøre og det er ikke min erfaring. Det tyder heller på en leder som mangler litt kunnskap der. En gang i tiden var det kun 2 tilbydere av epostadresser, og en av dem var Microsoft sin hotmail. Anonymkode: f4bdc...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå