AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #1 Skrevet 22. januar 2024 Her jeg bor er der is med store mengder nedbør og stiv kuling opp i mot 20 m/s. Det sjal vare utover morgenene. Bilen min har vanlige vinterdekk og tåler ikke kjøreforholdene. Bare spinner (prøvde litt for ett par timer siden). Det er fortsatt tykt med is mange steder så tviler på det er tint opp helt til i morgen. Hovedproblemet mitt er derimot at jeg er livredd for å gå ute i kuling /storm. Kan vel kalle det en slags angst. Uforutsigbarheten rundt vindkastene. Ting som kan velte over en. Ting som flyver i luften og kan treffe. Har hatt noen skremmende opplevelser som barn. Så hvordan løser jeg dette når jeg må gå 2 km til jobb mellom bussturer?😣 Og skal i tillegg følge minsten i barnehagen ca 1,5 km der det ikke går busser til og fra. Gruer meg sånn. Svetter og får ikke sove. Vurderer sterk å ta egenmelding og bli hjemme med barnehageungen. Det ville jo sikkert hjulpet dem i barnehagen også som ikke kan ha barna ute i sånt vær og har lite areal for innelek. Men alle vil vel skjønne jeg skulker i sånt vær?😕 Angsten er derimot så sterk at jeg ikke føler jeg skulker selv. Om det er slik som dette det kjennes ut å,ha generell angst, så skjønner jeg hvorfor folk med angst ofte blir sykemeldt. Andre her som er redde for vær? Er det normalt? Har jeg gyldig grunn til å bli hjemme når jeg ikke sover og er så redd? Anonymkode: 665aa...c19 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #2 Skrevet 22. januar 2024 Du burde ta noen timer i terapi for å bearbeide den angsten. Det vil være nyttig for resten av livet. Egenmelding går vel helt greit, ikke noe problem, men du bør tenke framover og planlegge for å kvitte deg med problemer, Anonymkode: 64f88...951
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #3 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du burde ta noen timer i terapi for å bearbeide den angsten. Det vil være nyttig for resten av livet. Egenmelding går vel helt greit, ikke noe problem, men du bør tenke framover og planlegge for å kvitte deg med problemer, Anonymkode: 64f88...951 Det skjer kanskje 0-1 gang i året at der er storm/stivkuling og glatte ukjørbare veier samtidig. Det er kun å spasere i ekstremvær jeg sliter med og er det så rart? Starter med å få meg ordentlige piggdekk så jeg kan kjøre.. Anonymkode: 665aa...c19
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Hadde tatt en sykt barn dag Anonymkode: 725fd...7b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå