Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg dummet meg kraftig ut i det siste forholdet. Jeg gjorde veldig mange dumme valg, og løy en del. Jeg angrer ekstremt og har beklaget meg flere ganger. Det er slutt, noe som jeg fortjente. Det er bare en ting. Hvordan kommer jeg meg videre. For jeg er liksom grunnen til at det er slutt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å tilgi meg selv. 
jeg vet at alle kan gjøre feil, og man må bare lære av det. Men er det noen tips til hvordan man kan lære å tilgi seg selv.

Anonymkode: 96d94...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ikke gjør det i ditt neste forhold. Du har faktisk ikke en tidsmaskin, det er i dag som teller, ikke fortiden eller en skummel fremtid du selv dikter opp

Slapp av, aksepter at det er over (ikke mas på exen) og gå igjennom sorgen nå. Jo mer du jobber med deg selv, hvor lettere blir tapet. Du kommer til å se at du blir en bedre versjon av deg selv, og kommer ikke til å savne det du hadde like mye

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Jeg dummet meg kraftig ut i det siste forholdet. Jeg gjorde veldig mange dumme valg, og løy en del. Jeg angrer ekstremt og har beklaget meg flere ganger. Det er slutt, noe som jeg fortjente. Det er bare en ting. Hvordan kommer jeg meg videre. For jeg er liksom grunnen til at det er slutt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å tilgi meg selv. 
jeg vet at alle kan gjøre feil, og man må bare lære av det. Men er det noen tips til hvordan man kan lære å tilgi seg selv.

Når et forhold tar slutt er det som regel to sider av saken. Hvis du fikk en ny sjanse ville du ha gått tilbake. Mitt råd til deg er å gå videre fordi jeg tror gamle problemer vil dukke opp igjen

• Hjerte 2
Skrevet

Du er nok min eks🙈

Anonymkode: 58d4c...1b1

Skrevet

Aksepter at du ikke visste bedre da du var i det forholdet, eller aksepter at selv om du egentlig visste bedre, så tok du feil valg. Ved å akseptere dette så kan du også komme deg videre og tilgi deg selv.

Aksepter det og ikke minst - lær av det! Bruk det til å skape en positiv endring for deg selv og andre. Bruk det til å bestemme deg for at du fra nå av skal være en person andre kan stole på og ha tillit til, en person som ikke lyver, ikke går bak ryggen på andre. Velg å være en bedre utgave av deg selv enn du var i forrige forhold. Da vil du være klar når du møter kjærlighet neste gang, og da vil du fortjene det. Vær en person du selv hadde ønsket å være sammen med i fremtiden.

Føler du det blir vanskelig å stå i dette, søk profesjonell hjelp slik at du kan finne ut hvorfor du valgte å gjøre som du gjorde (ev. bakenforliggende årsaker) og bearbeide følgene av det, slik at du kan tilgi deg selv og gå videre i livet.

Du har innsett hva du har gjort galt, du har innrømmet det, du har bedt om unnskyldning OG du ønsker å jobbe med deg selv for å bli bedre slik at du ikke ødelegger fremtidige forhold. Da har du allerede kommet veldig langt i prosessen, noe som er bra. Da er neste steg å jobbe med deg selv, gjerne med hjelp fra en fagperson. Eller om du gjør det alene, ta riktige valg hver dag, vis i praksis at dine nære kan stole på deg, at du tar ansvarlige valg. Husk at det å be om hjelp, om du trenger det, viser styrke, selv om det kanskje ikke føles slik.

Du greier dette! Lykke til videre! :)

Anonymkode: cdef7...8bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er nok min eks🙈

Tjaa… er du en mann?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du kunne vært ekskona bortsett fra at hun aldri har beklaget seg, så du er nok ikke min eks heller 😅

Anonymkode: 13653...9b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tjaa… er du en mann?

Nope.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nope.

Nei. Da er du nok ikke min eks heller

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Poenget er nok at du er blåkopi av manges ekser, ekser vi er sjeleglad for å bli kvitt. 

Aner ikke hvordan man går videre når man med viten og vilje har kjørt noe i dass og så finner ut at det var dumt. Du må vel nesten starte med å tilgi deg selv og gå videre, bestemme deg for å bli et bedre menneske... 

Men du må la eksen din være i fred, noe annet er bare å pine vedkommende mer. 

Anonymkode: fa200...48a

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg skulle fri til han på Valentines siden det er skuddår. Dumpa meg rett før jul😪

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle fri til han på Valentines siden det er skuddår. Dumpa meg rett før jul😪

Trist å høre. Men du kan jobbe med deg selv, og hvordan ditt neste forhold skal bli❤️

Anonymkode: 19345...58e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Trist å høre. Men du kan jobbe med deg selv, og hvordan ditt neste forhold skal bli❤️

Anonymkode: 19345...58e

Ja. Han ba meg gå til psykolog. Psykologen gir sterke indikasjoner på at eksen er narsissist. Det ga meg en closure og kjærlighetssorgen var over på ett blunk❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...