Gå til innhold

PCOS og p-piller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått diagnosen PCOS. 

Jeg får lett kviser om jeg ikke vasker ansiktet hver dag, litt på ryggen en sjelden gang. Litt hårvekst som er svarte hår i ansiktet, som gjør at jeg bruker mye tid for å fjerne hår annenhver dag. Jeg bruker spiral nå og er egentlig utrolig fornøyd, siden jeg slipper mensen og smerter hver måned. Problemet er bare at det ikke fikser kviser, generelt uren hud og hårvekst, som plager meg litt. Ble anbefalt P-piller (Diane) og gå ned minst 5 kilo for å minske noen  av disse symptomene.  

Jeg vet at erfaringer med p-piller er individuelt, og jeg har prøvd p-piller som har fungert dårlig for meg, men bra for andre. Men hva er dine erfaringer? Var det verdt det å ta ut spiralen? Spiralen er så praktisk, at jeg er i tvil. 5 år uten å gjøre noe spesielt..

Anonymkode: 5bc97...0c3

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spiral og tok den ut (var veldig usikker på det siden den er så praktisk som du sier). Begynte med Diane og den funker mot de problemene du skriver om. Men det tar flere måneder før effekten slår inn så man må være tålmodig.

Anonymkode: f1683...807

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS.

Viktig at du sjekker deg for økt risiko for blodpropp før p-piller. Jeg skal også begynne på Diane, og muligens Metformin. 

Anonymkode: 022ff...bca

Skrevet

Jeg går på p ring og veldig fornøyd med det. Gått på det i over 20 år

AnonymBruker
Skrevet

Brukte Diane for å få bukt med kviser og hår, MEN noe som er like viktig som hormonell behandling er at man går til hudpleier og får renset ut kviser og hudormer, og får fjernet de svarte hårene i ansiktet med elektrolyse, og får medisinske hudpleieprodukter som man bruker hjemme.

Hadde ikke jeg gått regelmessig tid hudpleier for å rense huden/ fjerne hår med elektrolyse og bruke produkter hjemme som hudpleieren anbefalte meg ,så hadde jeg ikke hatt plettfri hud idag.

Anonymkode: a266a...17c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...