AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 F. eks. at du var på 3 jobbintervjuer på en uke, også neste uke ringer alle sammen og gir deg tilbud. Hvordan løste du det? Anonymkode: 5dc39...9db
Summeer Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Ja. Og jeg var åpen om det i alle de 4 prosessene jeg var i. Fikk tre tilbud og trakk meg fra den siste prosessen på oppløpssiden siden jeg fikk den jeg hadde mest lyst på.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Ja, samme som den over. Trakk meg ut av de som tok for lang tid, var åpen på intervju at jeg var i andre prosesser, som er flott når man skal forhandle lønn. Anonymkode: b66ec...e97
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #4 Skrevet 22. januar 2024 Jeg var på 5 jobbintervju, fikk tilbud fra 4 av dem. Det ene 5 minutter etter at jeg gikk ut av intervjuet😆 Anonymkode: 6d16f...e05
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #5 Skrevet 22. januar 2024 Ja, som nyutdannet for over 20 år siden hadde jeg både en rekrutterer som jobbet «for meg» for å finne altuelle stillinger og få meg på intervjuer, sikkert mot et honorar fra bedriftene hvis det endte med ansettelse. Jeg søkte i tillegg på andre stillinger jeg symtes så i interessante ut, og det endte med at jeg fikk tre tilbud samtidig. To gjennom henne og et selv. Det minst interessante hadde lavest lønn og dårligste reisevei, så det ble nei. De to andre hadde ganske lik lønn. Det skite bare 10.000 kr. Men jeg tok det laveste av de to pga at det virket mest seriøst og hadde en god beliggenhet. Det var i tillegg en stilling jeg hadde funnet selv, så hun rekruttereren ble veldig skuffet. Jeg ser i ettertid at jeg burde nok forsøkt å jekke lønna i den stillingen jeg endte med å ta opp de 10.000 også, men da var jeg ung og uerfaren. Anonymkode: 7c381...94f
Queen94 Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 Ja! Hadde fast deltids jobb, var vikar et sted og var på intervju. fikk tilbud av alle 3, de begynte å forhandle lønn og sånt. Var dum nok og gikk etter de som betalte meg mest. Holdt ikke ut mer enn 1 år der. Fikk meg ny jobb med høyere lønn heldigvis.
Bålkaffe Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 Fikk to tilbud på rappen, den ene var jeg på intervju til, den andre hadde jeg bare sendt søknad på. Forhørte meg om lønn og arbeidstid begge steder, før jeg tok en avgjørelse om å ta den som var best betalt, til tross for ugunstige tider. Den var også nærmest.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 Ja. Fikk to jobber. Takket ja til den jeg var først på intervju hos. Det ble feil valg. Sluttet etter noen mnd siden det var en drittjobb. Skulle valgt den andre.. menmen sånn er livet noen ganger. Anonymkode: 428de...ccc
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 Var på 4 intervju og fikk tilbud fra 3. Ba om lenger betenkningstid betenkningstid og fikk i løpet av et par uker forhandlet opp lønnen med 100.000. Anonymkode: 02016...a31
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 Dere som får tilbud om alle jobber etter intervju - hva er trikset? Anonymkode: 66886...7b7
kaarebjarne Skrevet 22. januar 2024 #11 Skrevet 22. januar 2024 (endret) feil tråd Endret 22. januar 2024 av kaarebjarne
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #12 Skrevet 22. januar 2024 Ja, etter mange år på AAP og med full angst for fremtiden og hvordan det skulle gå å søke jobb med hull i CV. Plutselig hadde jeg to jobbtilbud og kunne velge det med lengst varighet, beste betingelser og høyest lønn. Anonymkode: 17fdc...c90
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #13 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dere som får tilbud om alle jobber etter intervju - hva er trikset? Anonymkode: 66886...7b7 Du må gjøre et godt intervju, sørge for at de får inntrykk av at du er en normal, oppegående person som kan håndtere de arbeidsoppgaver som stillingen innehar. Jeg har sittet på begge sider av benken i forhold til ansettelse. Det er virkelig ikke så komplisert som folk tror. Men man må ha litt troa på seg selv, og ikke være redd for å vise at man virkelig har lyst på jobben som er utlyst. Anonymkode: a13ed...40e
dol_br Skrevet 22. januar 2024 #14 Skrevet 22. januar 2024 Det er et luksusproblem. Egentlig, folk er heldige hvis de får tilbudene i samme uke. Det verste er når du er samtidig i flere prosesser, og alt tar tid så du får tilbud til jobben du likte best 2 uker etter at du har takket ja til første tilbudet (fordi du ikke kunne risikere å være uten jobb). 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #15 Skrevet 22. januar 2024 Var på to jobbintervju i fjor høstl. Fikk først tilbud om den ene, mens jeg var i tenkeboksen på den fikk jeg også tilbud om den andre jobben. Den andre jobben var både mye mer interessant og bedre betalt, så da takket jeg nei til det første tilbudet. Anonymkode: e812b...c9d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #16 Skrevet 22. januar 2024 dol_br skrev (27 minutter siden): Det er et luksusproblem. Egentlig, folk er heldige hvis de får tilbudene i samme uke. Det verste er når du er samtidig i flere prosesser, og alt tar tid så du får tilbud til jobben du likte best 2 uker etter at du har takket ja til første tilbudet (fordi du ikke kunne risikere å være uten jobb). Men går det ikke an å si opp med en gang slik at du kan ta den jobben du helst ville ha? Anonymkode: 7fdaf...d23
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #17 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du må gjøre et godt intervju, sørge for at de får inntrykk av at du er en normal, oppegående person som kan håndtere de arbeidsoppgaver som stillingen innehar. Jeg har sittet på begge sider av benken i forhold til ansettelse. Det er virkelig ikke så komplisert som folk tror. Men man må ha litt troa på seg selv, og ikke være redd for å vise at man virkelig har lyst på jobben som er utlyst. Anonymkode: a13ed...40e Joda neida er ikke så komplisert, men når man kaller inn si 6 kandidater og alle er normale og oppegående, hvordan skilles klinten fra hveten? Anonymkode: 66886...7b7
dol_br Skrevet 22. januar 2024 #18 Skrevet 22. januar 2024 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men går det ikke an å si opp med en gang slik at du kan ta den jobben du helst ville ha? Anonymkode: 7fdaf...d23 Hvis du har signert arbeidsavtalen er det bindende, noen også sier at muntlig bekreftelse regnes som forpliktende, så skal AML bestemmelser om oppsigelsestid gjelde her selv om du kanskje er i prøveperioden. I så fall plutselig havner du i en ubehagelig situasjon hvor du sier opp jobb du akkurat har takket ja til, må jobbe minst 1 måned i oppsigelsestiden, og be den nye arbeidsgiveren vente på deg (vanskelig hvis de ønsker snarlig tiltredelse). Du får kanskje dårlig rykte hos den opprinnelige arbeidsgiveren og i hvert fall fremstår som veldig useriøst. Hvis du er i en spesifik bransje kan dette skade deg på sikt... Endret 22. januar 2024 av dol_br
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #19 Skrevet 22. januar 2024 dol_br skrev (10 minutter siden): Hvis du har signert arbeidsavtalen er det bindende, noen også sier at muntlig bekreftelse regnes som forpliktende, så skal AML bestemmelser om oppsigelsestid gjelde her selv om du kanskje er i prøveperioden. I så fall plutselig havner du i en ubehagelig situasjon hvor du sier opp jobb du akkurat har takket ja til, må jobbe minst 1 måned i oppsigelsestiden, og be den nye arbeidsgiveren vente på deg (vanskelig hvis de ønsker snarlig tiltredelse). Du får kanskje dårlig rykte hos den opprinnelige arbeidsgiveren og i hvert fall fremstår som veldig useriøst. Hvis du er i en spesifik bransje kan dette skade deg på sikt... Ah, ser den! Anonymkode: 7fdaf...d23
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #20 Skrevet 22. januar 2024 Ja. 2 samtidig. Hadde i utgangspunktet sagt ja til nr 1 og signert kontrakt før nr 2 ringte. Ville helst ha nr 2, så jeg snakket med nr 1 og forklarte det. Fikk full forståelse og de skulle kontakte neste på listen. Anonymkode: 4f04a...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå