Gagaen Skrevet 22. januar #21 Del Skrevet 22. januar Jeg prepper så jeg har mat til å greie meg en stund. Ved , gass og det meste som trengs for å greie meg. Dyrker grønsaker og poteter og bor langt ute på landet og regner meg ikke som veldig utsatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allice Skrevet 22. januar #22 Del Skrevet 22. januar Jeg kommer ikke til å forberede oss på krig, men skal iløpet av sommeren forberede oss på en vanlig, kald norsk vinter bedre. Fylle på vedlageret godt, kjøpe inn mer ull klær til familien, og generelle vinterklær. Bytte ut noen av fleecepleddene vi har med ull, og leve et vanlig liv. Kommer det krig, kommer vi aldri til å være forberedt nok uansett, men jeg ønsker å kunne overleve godt med -20 i et par måneder relativt "selvforsynt" med det vi allerede har hjemme. Et par ekstra sekker med tørrfôr til dyrene, og hermetikk til resten av familien. Kanskje hamstre litt doruller😝 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beaglevalp Skrevet 23. januar #23 Del Skrevet 23. januar Gi en konkret grunn til at det skulle bli krig i Norge? Russland angrep vel Ukraina med et formål, når man setter seg inn i realpolitikken blir det at Russland skal angripe et land nr.2 ganske utenkelig. Men å hype opp krig er jo bra for forsvarsbudsjetter, de som jobber i militæret og de som tjener på krig. Vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 23. januar #24 Del Skrevet 23. januar Jeg har brukt bare en brøkdel av dopapirhamstringen fra da koronaen kom i 2020. Så ikke kom å si at jeg ikke er forbredt! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Solsikke Skrevet 23. januar #25 Del Skrevet 23. januar beaglevalp skrev (17 timer siden): Gi en konkret grunn til at det skulle bli krig i Norge? Russland angrep vel Ukraina med et formål, når man setter seg inn i realpolitikken blir det at Russland skal angripe et land nr.2 ganske utenkelig. Men å hype opp krig er jo bra for forsvarsbudsjetter, de som jobber i militæret og de som tjener på krig. Vil jeg tro Samme grunn som under 2 verdenskrig? Kystlinjen vår. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 23. januar #26 Del Skrevet 23. januar Se det på den lyse siden; i år 2100 lager de filmer om oss og våres innsats under 3.verdenskrig! Hvis sivilisasjonen består, selvsagt😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 23. januar Forfatter #27 Del Skrevet 23. januar Fru Solsikke skrev (2 timer siden): Samme grunn som under 2 verdenskrig? Kystlinjen vår. Norge må ikke bli invadert for at det skal bli krig her. Det holder at Nato angriper Russland fra baser i Norge, så vil det begynne å smelle godt rundt ørene på oss. Norge har blitt så sårbart at det ikke lenger tåler å stå ute om vinteren. En middels snøstorm er nok til at krisestabene må trommes sammen. Hvor mange bomber tror du som trengs før landet er tilbake i den mørke middelalderen på ubestemt tid? 50 russere i bobil er nok til å lamme naive Norge. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dårligbrukernavn Skrevet 24. januar #28 Del Skrevet 24. januar (endret) Jeg er vel så langt unna forberedt på krig som det er mulig å komme sikkert. Men, blir det for gale så burde det jo være muligheter for å få seg selv avlivet på et vis... I verste fall er det vel alltids steder man kan kaste seg utfor også, eller mulig å få ordnet en egen-avlivning om så blir nødvendig... satser jeg på. Vi får se hvordan det går! Den tid, den sorg. Kanskje jeg overrasker også. Noen får jo så livslyst av krig også. Det hadde jo vært ironisk hvis det bikker den veien, men plutselig blir det meg som befolker jorden igjen og er blitt ekspert på å drepe zombier, viser meg å være immun mot atom-nedfall (eller hva det heter) og finner opp etterkrigstidens svar på Kvinneguiden. Man vet jo aldri! Endret 24. januar av dårligbrukernavn 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 24. januar #29 Del Skrevet 24. januar Har ikke forberedt oss, vet heller ikke hvor vi skulle dratt 🙈 Foreldrene mine har hytte i "gokk", men like ved et gasskraftverk, så er vel mer risikabelt å dra dit enn å bli hjemme... Har heldigvis nok mat til et par uker i hus - til enhver tid, ikke pga en krig. Tror vi er trygge i Norge, men det trodde de kanskje i 39' også. ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 24. januar #30 Del Skrevet 24. januar (endret) mocca1 skrev (På 22.1.2024 den 20.31): Godt mulig at det blir krig, å fornekte det er naivt. Hørte nylig om en familie som har begynt å «gjemme kontanter under madrassen». Der er ikke vi, men kanskje ikke en dum tanke i tilfelle krise? Jeg har gjemt kontanter lenge, har en slump nå og vurder å fylle litt ekstra på. Alle mynter og sedler legger jeg der, bruker kun kort i butikker. Kanskje jeg må begynne å legge i en høvding hver måned. Blir det ikke krig har jeg ett godt utgangspunkt for en fin ferie. Blir det krig tar jeg pengene med og drar campingvogna inn på skauen så jeg har ett sted å rømme til. Vi har våpen i kjelleren, tror jeg skal lære mef å bruke de så jeg blir trygg på der. Jeg har vann lager og mye hermetikk,ting som enkelt kan varmes på peisen eller på bål. Men som kvinne føler jeg meg utsatt for vold. Pengene mine ligger ikke under madrassen. Endret 24. januar av Duff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 24. januar #31 Del Skrevet 24. januar Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer, brudd på regelen om opphavsrett og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 26. januar #32 Del Skrevet 26. januar DelvisPresley skrev (På 21.1.2024 den 23.47): Tar det med slående ro. Det var dagens dårligste råd. Krigen kommer, det er altfor mange sammenfallende elementer nå som tilsier det. Om det er om 6 måneder eller i løpet av 5 år er vanskelig å si men den kommer, Tror ikke Norge vil ikke bli involvert med det samme men etter hvert . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dårligbrukernavn Skrevet 26. januar #33 Del Skrevet 26. januar Stina234 skrev (8 minutter siden): Det var dagens dårligste råd. Krigen kommer, det er altfor mange sammenfallende elementer nå som tilsier det. Om det er om 6 måneder eller i løpet av 5 år er vanskelig å si men den kommer, Tror ikke Norge vil ikke bli involvert med det samme men etter hvert . Hva hjelper det å stresse? Om ikke annet er det greit å spare kreftene til vi faktisk trenger de om så. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atragon Skrevet 26. januar #34 Del Skrevet 26. januar Gi meg eksakt, analytisk og detaljert svar på hvorfor vi, et NATO-land, skal bli angrepet av Russland på fastlandet. I byene og gatene etc. Dette virker foreløbig bare som skremselsgreier 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. januar #35 Del Skrevet 26. januar Les mine tidligere innlegg. Da Russland gikk inn i Ukraina sa jeg, dette er starten på 4 verdenskrig. Nå er Israel igang igjen. Flere kommer. Dette blir krig. Kanskje vi ikke får bomber her, men vi kommer til å oppleve at enkelte matvarer ikke kommer. Vi må lære oss å leve med dette. Vi må tilpasse oss. Mattilførsel kommer ikke til å være som før. Krig er krig. Mennesker dør. Vi må ta dette innover oss. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 26. januar #36 Del Skrevet 26. januar jeg kommer aldri til å gå til noen krig for det landet her med noen av de mest korrupte menneskene som ledere. De skal dø på frontlinjen før jeg ofrer en eneste kalori til å forsvare dette landet. dersom Norge blir angrepet drar jeg. Jeg skal ikke dø pga. at politikere vil vifte med sin metafysiske penis. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. januar #37 Del Skrevet 26. januar Det kommer til å bli 3 dje verdenskrig. Ikke som før, ingen bomber eller invasjon. Det blir matmangel, vanskelig å få tak i ting. Sånn er det bare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 26. januar #38 Del Skrevet 26. januar Helene skrev (3 minutter siden): Det kommer til å bli 3 dje verdenskrig. Ikke som før, ingen bomber eller invasjon. Det blir matmangel, vanskelig å få tak i ting. Sånn er det bare. Internett ryker med alt som følger der eks bank 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 26. januar Forfatter #39 Del Skrevet 26. januar Frøkenfryd30 skrev (På 24.1.2024 den 2.18): Har ikke forberedt oss, vet heller ikke hvor vi skulle dratt Det eneste jeg ikke forbereder meg på, er å dra hjemmefra. Er det noen som har dårlige odds i en krig, er det flyktninger! Å flykte ser jeg som uaktuelt. Jeg prøver å se for meg hva jeg trenger for å kunne klore meg fast og slippe å flykte hvis det skulle bli krig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 27. januar #40 Del Skrevet 27. januar dårligbrukernavn skrev (6 timer siden): Hva hjelper det å stresse? Om ikke annet er det greit å spare kreftene til vi faktisk trenger de om så. Hvem snakker om å stresse? Man må bare ta innover seg hva som kan skje så får hver enkelt bestemme hvordan de vil forberede seg for dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå