Lonehill Skrevet 21. januar 2024 #1 Del Skrevet 21. januar 2024 Ifølge forsvarsministre og forsvarssjefer i flere vestlige land må vi alle nå forberede oss på krig. Krigen er på vei, også til Norge, skal vi tro de som har greie på det. Hva har du gjort for å forberede deg på at krigen kommer? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 21. januar 2024 #2 Del Skrevet 21. januar 2024 Tar det med slående ro. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 21. januar 2024 #3 Del Skrevet 21. januar 2024 Har kjøpt masse klær på H&M. 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lonehill Skrevet 21. januar 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 21. januar 2024 DelvisPresley skrev (2 minutter siden): Tar det med slående ro. Det gjorde de forsåvidt i 1939 også. Du mener at vi bare kan gi F... i hva øvrigheta sier? Ingen grunn til å høre på dem? Forskjellen på 1939 og i dag er kanskje at forsvarsministeren i dag sier høyt at vi må forberede oss på krig? Det er nytt. 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 21. januar 2024 #5 Del Skrevet 21. januar 2024 Så bra. Jeg leier på en gård og kan dyrke poteter....men er vel helst dårlig forberedt på både krig og andre problemer generelt. Skjønner ikke hvorfor jeg skal måtte oppleve denne tiden her, og skjønner heller ikke hvorfor det skal være så mye f...skap i verden og at lederidiotene aldri blir ferdig med krigene og all drepingen sin. Jeg har så smått fått nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendetta Skrevet 21. januar 2024 #6 Del Skrevet 21. januar 2024 Lonehill skrev (1 minutt siden): Det gjorde de forsåvidt i 1939 også. Du mener at vi bare kan gi F... i hva øvrigheta sier? Ingen grunn til å høre på dem? Forskjellen på 1939 og i dag er kanskje at forsvarsministeren i dag sier høyt at vi må forberede oss på krig? Det er nytt. Har forsvarsministeren sagt dette? Fint om du legger ved lenke. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 21. januar 2024 #7 Del Skrevet 21. januar 2024 I hvilken avis leste du det? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 21. januar 2024 #8 Del Skrevet 21. januar 2024 Lonehill skrev (5 minutter siden): Det gjorde de forsåvidt i 1939 også. Du mener at vi bare kan gi F... i hva øvrigheta sier? Ingen grunn til å høre på dem? Forskjellen på 1939 og i dag er kanskje at forsvarsministeren i dag sier høyt at vi må forberede oss på krig? Det er nytt. Lenke? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evybergen Skrevet 21. januar 2024 #9 Del Skrevet 21. januar 2024 Lonehill skrev (38 minutter siden): Ifølge forsvarsministre og forsvarssjefer i flere vestlige land må vi alle nå forberede oss på krig. Krigen er på vei, også til Norge, skal vi tro de som har greie på det. Hva har du gjort for å forberede deg på at krigen kommer? Lenke? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 21. januar 2024 #10 Del Skrevet 21. januar 2024 (endret) Tviler, men skal aldri si aldri. Bør ta sjansen på at krigen i Ukraina eskalerer om nødvendig, at man går inn med vestlige styrker osv. Da kan hva som helst skje. Kanskje Kina vil benytte sjansen til å ta Taiwan om vesten blir for opptatt med Ukraina. Endret 21. januar 2024 av norw 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kia12 Skrevet 21. januar 2024 #11 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg blir rett og slett redd når jeg leser nyheter som dette: Så hvordan forbereder du deg? jr Ber Vesten forberede seg på krig Dinside https://dinside.dagbladet.no › video ·Translate this page 1:26 BER SIVILE VÆRE KLARE: Sivile i Vesten bør forberede seg på konflikt med Russland, sier lederen av Natos militærkomité, admiral Rob Bauer ... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 21. januar 2024 #12 Del Skrevet 21. januar 2024 Tråden er slått sammen med et tilsvarende emne: ‘’Hvordan forbereder DU deg til evt krig i Vesten?‘’. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 22. januar 2024 #13 Del Skrevet 22. januar 2024 Hva kunne en ukrainsk person ha gjort for å forberede seg på angrepet ifra russland? Enehver okkupasjons makt vil sørge for at befolkningen er avhengig av dem, så lageret med mat blir kjapt tatt ifra deg, samme med medisiner osv. Så hva kan man gjøre for å forberede seg? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 22. januar 2024 #14 Del Skrevet 22. januar 2024 Duraton skrev (2 minutter siden): Hva kunne en ukrainsk person ha gjort for å forberede seg på angrepet ifra russland? Enehver okkupasjons makt vil sørge for at befolkningen er avhengig av dem, så lageret med mat blir kjapt tatt ifra deg, samme med medisiner osv. Så hva kan man gjøre for å forberede seg? Du leste ikke spørsmålet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 22. januar 2024 #15 Del Skrevet 22. januar 2024 Just now, norw said: Du leste ikke spørsmålet? Og jeg stilte spørsmålet om hva kan man egentlig gjøre for å forberede seg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 22. januar 2024 #16 Del Skrevet 22. januar 2024 DelvisPresley skrev (16 timer siden): Lenke? evybergen skrev (16 timer siden): Lenke? Vi har dårlig tid Forsvarets Forum! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 22. januar 2024 #17 Del Skrevet 22. januar 2024 Tipper vi hadde pakket saken våre å reist på hytta hvis det hadde brutt ut full krig. Langt oppi fjellet med solcellepanel, brønn, hermetikk for en del uker og i verste fall mulighet for å fiske. Samtidig har jeg ingen tro på at det er noe vi trenger å bekymre oss for. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocca1 Skrevet 22. januar 2024 #18 Del Skrevet 22. januar 2024 Godt mulig at det blir krig, å fornekte det er naivt. Hørte nylig om en familie som har begynt å «gjemme kontanter under madrassen». Der er ikke vi, men kanskje ikke en dum tanke i tilfelle krise? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 22. januar 2024 #19 Del Skrevet 22. januar 2024 Vi har et matlager som gjør at vi kan klare oss noen mnd uten butikk. Vi har også en relativt oppegående kjøkkenhage og har mulighet til å dyrke litt til selvberging. Har også tenkt å skaffe kaniner og høner hvis det snurper seg til enda mer. Så lenge vi kan bo hjemme skal vi alltids klare oss, men på flukt? Eller hvis eiendeler blir beslaglagt? Hvordan kan man egentlig forberede seg til noe sånt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22. januar 2024 #20 Del Skrevet 22. januar 2024 Jeg må vedkjenne at jeg tenker litt på det, og har tenkt litt gjennom hvordan vi er rustet til å takle en slik utvikling. Hva vi har tilgjengelig og hva vi ikke har angående å takle noe slikt. Samtidig synes jeg det er litt vanskelig å ta det superseriøst. Får meg liksom ikke til å kjøpe inn ting som er fornuftig angående forberedelser, men som vi ikke har nytte av utenom en fremtid jeg har litt problemer med å være veldig innstilt på. Jeg må liksom klare å forsvare valget ut fra at krig aldri skjer også for å ikke finne det for dumt å ha nyttige saker for slikt i hus. For jeg tror jo ikke egentlig at det vil skje, på ene siden, men klarer heller ikke å være absolutt avvisende til at det kan skje, på andre siden. Det gjør meg ambivalent. Litt forberedt, men likevel ville jeg fort stå i situasjonen "Jeg skulle ha forberedt oss bedre! Hvorfor kjøpte jeg ikke... Det ble jo anbefalt. Jeg skulle ha..." dersom det skjer. Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er "riktig klokt". Føler meg ofte dum når jeg tenker over om vi er forberedt dersom det blir krig, men føler meg også dum om jeg avviser konsekvent at det kan skje. Så der vipper jeg. Et sted mellom dem som virkelig forbereder seg, og dem som avviser. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå