AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #1 Skrevet 21. januar 2024 Jeg er en godt voksen dame som har datet litt det siste halve året. 25 år siden sist… Jeg merker på 1. date om vi har kjemi og om det er en mann jeg vil møte igjen eller ei. Men det tar mye lengre tid før jeg kjenner om det er forelskelse og gnist. Må bli kjent først. Nylig ble jeg dumpet av en mann etter noen få korte treff fordi han syns det ikke var noen gnist. Vi hadde det veldig fint sammen syns vi begge. Og jeg er enig i at det kanskje ikke gnistret. Men gjør det det etter bare noen få treff? Jeg må nok bli kjent først. Andre som tenker at man må gi det en sjanse litt lenger hvis man har kjemi og trives sammen eller må det gnistre fra 1. møte? Anonymkode: 3e675...8e7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #2 Skrevet 21. januar 2024 Begge må jo fōle at d er full klaff før en vil satse. Nettdating er egentlig en dårlig arena med dating fordi disse møtene kan bli litt falske på en måte. Beste er nok å bli kjent med noen en kjenner fra annen arena kanskje Anonymkode: c2b04...bce 1 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. januar 2024 #3 Skrevet 21. januar 2024 Datet litt i 7 mnd. Møtte fine menn og med et par av dem kjente jeg en kjemi. Så møtte jeg kjæresten min og det SMALT! Når du vet så VET du.
Ubulu Skrevet 21. januar 2024 #4 Skrevet 21. januar 2024 Absolutt ikke, liker ingen veldig godt første gang jeg møter noen. Ville heller aldri stolt på primitive følelser når det kommer til noe så viktig som en samboer. Må jo bli kjent over en stund, ellers ender man opp i disse syke forholdene man leser om her inne 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #5 Skrevet 21. januar 2024 WhisperingWind skrev (1 time siden): Datet litt i 7 mnd. Møtte fine menn og med et par av dem kjente jeg en kjemi. Så møtte jeg kjæresten min og det SMALT! Når du vet så VET du. Flott når det skjer, heldige er de som opplever det ❤️ Men tror ikke det er fasiten for hvordan de fleste møtes og hvordan de fleste forhold utvikler seg. Jeg har opplevd det du skriver to ganger i livet, begge gangene viste det seg å ikke være mer en ekstrem tiltrekning, kjemi. Flotte, gode, sexy menn, men for et varig forhold fungerte det ikke, og det var gjensidig (heldigvis). Har møtt flere menn som har følt det slik for meg, men som jeg ikke har kjent et snev av interesse for dem. Jo eldre jeg har blitt jo mer tid tror jeg at jeg trenger, eller, jeg vet i hvert fall at den aller første tiltrekningen ikke alltid trenger å bety så mye. Da jeg drev med nettdating så måtte det være "noe" når vi møttes første gangen. Noe som går på kjemi, noe som går på interesser, hvordan man kommuniserer, lukt, kropsspråk og mimikk, omtanke og respekt for den man møter og for andre, felles humor og en viss tiltrekning. Det må være "noe" som gjør at man får lyst til å møtes igjen, får lyst til å bli nærere med den personen. Jeg fant ut etterhvert at det er mer naturlig og bedre å heller møte noen vanlig, for nettmøtene ble ofte litt kunstige, mye forhåpninger og forventninger før man i det hele tatt hadde møtt hverandre. Det føltes mer og mer som "jobbintervju", hvor sjefen ville ha deg til sengs for å få jobben, enn genuine møter mellom personer som så hverandre og ønsket hverandre vel. Anonymkode: ffb5c...7fd 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #6 Skrevet 22. januar 2024 Jeg må ha gnist fra starten av. Har prøvd meg på forhold uten gnist fra starten av 2 ganger. Begge ganger endte likt. Jeg måtte avslutte det og vi gikk begge igjennom en stor sorg. Spesielt med han ene var det kjempetrist. 15år senere savner jeg ham fortsatt som en venn, men han klarte ikke fortsette vennskap med meg etter at jeg fant meg ny partner. Jeg dro det alt for langt før jeg gjorde det slutt, for alt var jo fint. Vi hadde det fint! Han var en super partner. Men jeg var ikke forelsket/tiltrukket på riktig måte. Likte ikke kroppen hans, følte meg ikke skikkelig forelsket osv. Gnisten manglet. Jeg prøvde i ett helt år å la den komme, men den kom ikke. Han jeg er gift med (og alle andre jeg har vært forelsket i) har gnisten kommet iløpet av de 1-3 første møtene. Jeg har aldri opplevd at gnisten kommer hvis den ikke er der etter 2-3 møter. Det er endten der fra starten, eller aldri der. Har vært med samme mann i 13år nå, og gnisten kom første dag for oss begge. Den er der fortsatt. Anonymkode: 873c9...b34 2
Gjest vintersolverv Skrevet 22. januar 2024 #7 Skrevet 22. januar 2024 Noen vet det raskt, og for noen tar det lengre tid. Alle mennesker er forskjellige, og alle møter er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #8 Skrevet 22. januar 2024 Nja, hadde jeg ikke følt noe som helst antydning til gnist, hadde jeg avsluttet ganske fort. Hadde jeg følt at det kunne være noe der, altså antydning til gnist, kunne jeg nok gått på flere dater for å sjekke ut hvordan følelsene utviklet seg. Anonymkode: 37417...7b3 1
Bamseklemmer Skrevet 22. januar 2024 #9 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en godt voksen dame som har datet litt det siste halve året. 25 år siden sist… Jeg merker på 1. date om vi har kjemi og om det er en mann jeg vil møte igjen eller ei. Men det tar mye lengre tid før jeg kjenner om det er forelskelse og gnist. Må bli kjent først. Nylig ble jeg dumpet av en mann etter noen få korte treff fordi han syns det ikke var noen gnist. Vi hadde det veldig fint sammen syns vi begge. Og jeg er enig i at det kanskje ikke gnistret. Men gjør det det etter bare noen få treff? Jeg må nok bli kjent først. Andre som tenker at man må gi det en sjanse litt lenger hvis man har kjemi og trives sammen eller må det gnistre fra 1. møte? Anonymkode: 3e675...8e7 Nei, det trenger ikke å være full klaff.. Men får hun meg til å flire av hennes humor, er hun så mye nærmere en date til😜 Kunsten av å ha humor, og ikke ta seg selv så høytydelig er så fordømt sexy❤️🥰 1
KallePils Skrevet 22. januar 2024 #10 Skrevet 22. januar 2024 Veien fra våt lighter i starten til full fyr på soverommet 10 år senere høres da unødvendig lang og kronglete ut? 😄
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. januar 2024 #11 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Flott når det skjer, heldige er de som opplever det ❤️ Men tror ikke det er fasiten for hvordan de fleste møtes og hvordan de fleste forhold utvikler seg. Jeg har opplevd det du skriver to ganger i livet, begge gangene viste det seg å ikke være mer en ekstrem tiltrekning, kjemi. Flotte, gode, sexy menn, men for et varig forhold fungerte det ikke, og det var gjensidig (heldigvis). Har møtt flere menn som har følt det slik for meg, men som jeg ikke har kjent et snev av interesse for dem. Jo eldre jeg har blitt jo mer tid tror jeg at jeg trenger, eller, jeg vet i hvert fall at den aller første tiltrekningen ikke alltid trenger å bety så mye. Da jeg drev med nettdating så måtte det være "noe" når vi møttes første gangen. Noe som går på kjemi, noe som går på interesser, hvordan man kommuniserer, lukt, kropsspråk og mimikk, omtanke og respekt for den man møter og for andre, felles humor og en viss tiltrekning. Det må være "noe" som gjør at man får lyst til å møtes igjen, får lyst til å bli nærere med den personen. Jeg fant ut etterhvert at det er mer naturlig og bedre å heller møte noen vanlig, for nettmøtene ble ofte litt kunstige, mye forhåpninger og forventninger før man i det hele tatt hadde møtt hverandre. Det føltes mer og mer som "jobbintervju", hvor sjefen ville ha deg til sengs for å få jobben, enn genuine møter mellom personer som så hverandre og ønsket hverandre vel. Anonymkode: ffb5c...7fd Jeg er 41. Første gang det har skjedd på denne måten. Ikke bare tiltrekningen. Ikke vill forelskelse. Bare som å møte Tvillingsjelen min. I sekundet vi så hverandre og satt oss ned så var det som å komme hjem. Vi har begge vært forelsket før. Men ingen av oss har følt en sånn øyeblikkelig tilhørighet til noen før. Jeg har også blitt stormforelsket og havnet i forhold som på sikt ikke holdt. Men med han er det noe helt annet. Vi er så lik mht livssyn, erfaringer, moraler, verdier. Om vi er stresset trenger vi bare å holde rundt hverandre så smelter alt annet bort. Vi er godt voksne, fornuftig og rasjonell. Vi har ikke spinnet avgårde på rosa skyer og har snakket om ting som kan bli utfordrende(begge har barn 100% etc).
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #12 Skrevet 22. januar 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er en godt voksen dame som har datet litt det siste halve året. 25 år siden sist… Jeg merker på 1. date om vi har kjemi og om det er en mann jeg vil møte igjen eller ei. Men det tar mye lengre tid før jeg kjenner om det er forelskelse og gnist. Må bli kjent først. Nylig ble jeg dumpet av en mann etter noen få korte treff fordi han syns det ikke var noen gnist. Vi hadde det veldig fint sammen syns vi begge. Og jeg er enig i at det kanskje ikke gnistret. Men gjør det det etter bare noen få treff? Jeg må nok bli kjent først. Andre som tenker at man må gi det en sjanse litt lenger hvis man har kjemi og trives sammen eller må det gnistre fra 1. møte? Anonymkode: 3e675...8e7 De første treffene føler jeg alltid handler om å henge, snakke og kjenne på om man trives i hverandres selskap. Jeg bruker lengre tid selv på å kjenne på gnist, og merker den nettdatingen er ikke helt min greie. Syns flere hadde et realistisk syn på det i 2014, men vet ikke det handler om at jeg var i 20-årene da eller om tidene har endret seg. Anonymkode: eb998...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #13 Skrevet 22. januar 2024 For å forvirre mer, tror jeg mange feiltolker egne følelser. Det de kjenner som "gnist" kan springe ut av usikkerhet, spenning og behov for validering som oppstår når man treffer noen som ikke er bra for dem. Mens når de treffer noen som gir dem "warm fuzzy feeling", trygghet, komfort og omsorg fra en som er hel ved og konsistent så tolkes det som "kjedelig". Men hvis man treffer en rett person, bør man få følelser ganske tidlig, tror jeg. Om det skjer på første date, kommer litt an på hvordan man setter opp daten. Den kan settes opp tørrt og kjedelig og da er det vanskelig å vise seg på noen annen måte. Anonymkode: b7a3f...620 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #14 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er en godt voksen dame som har datet litt det siste halve året. 25 år siden sist… Jeg merker på 1. date om vi har kjemi og om det er en mann jeg vil møte igjen eller ei. Men det tar mye lengre tid før jeg kjenner om det er forelskelse og gnist. Må bli kjent først. Nylig ble jeg dumpet av en mann etter noen få korte treff fordi han syns det ikke var noen gnist. Vi hadde det veldig fint sammen syns vi begge. Og jeg er enig i at det kanskje ikke gnistret. Men gjør det det etter bare noen få treff? Jeg må nok bli kjent først. Andre som tenker at man må gi det en sjanse litt lenger hvis man har kjemi og trives sammen eller må det gnistre fra 1. møte? Anonymkode: 3e675...8e7 Ja, kjemien må jo stemme. Man merker når man kan le, snakker lett, syne personen er attraktiv og man får lyst å gi en klem/kysse. Da er det gnist. Anonymkode: 25072...aee 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #15 Skrevet 22. januar 2024 Det må ikke være full klaff, men det må være noe mer enn "dette var hyggelig". Det må kjennes ut som mer enn en kaffe/øl med en venn. Men hva man legger i "ha kjemi" er også ulikt fra person til person. Der du mener dere hadde god kjemi, så er det ikke sikkert motparten føler den samme kjemien. Anonymkode: 14224...a5f 2
Perfume Skrevet 22. januar 2024 #16 Skrevet 22. januar 2024 Den gang jeg datet som er snart et tiår siden, var jeg nok som den mannen. Jeg merket første date om det var gnist. Var det det, så kunne man prøve igjen. Etter to tre ganger merker man om dette kan funke, behøver ikke mer. Folk er forskjellige 😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #17 Skrevet 22. januar 2024 Det må være klaff på fysisk attraktivitet på først date ja. Jeg tenker at man kan få et mer nyansert bilde av personligheten etterhvert. Så det kan ta litt tid. Men utseendet til personen vil ikke endre seg. Ironisk nok vil jeg kunne ha et fwb-forhold til noen som ikke er så fysisk attraktiv som det jeg ønsker i et forhold. Men også motsatt - kan ha sex med noen som er attraktive, men ikke matcher med intellektuelt. Som kjæreste trenger jeg imidlertid begge deler m40 Anonymkode: 8684c...936 1
Sander33 Skrevet 22. januar 2024 #18 Skrevet 22. januar 2024 Kaller det zero date. Møte kun for å finne ut om man skal date. Date er når man dater. Dater bare de som har potensiale. Der det er noe. Er det rett så smeller det, men trenger ikke gjøre det. På en date og ett kyss merker man mye. Kysset MÅ være bra. Det er dealbreaker.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #19 Skrevet 22. januar 2024 Ikke i mitt tilfelle. Det var god stemning, men trengte 3 dater for å finne ut om det var mer enn vennskapelig god kjemi. På date nr 4 var det helt klart kjærestekjemi 🙂 Anonymkode: a21c6...9d4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #20 Skrevet 22. januar 2024 Det må ikke nødvendigvis være full klaff første date, men det må være en viss kjemi for at man skal fortsette. Anonymkode: 12a0b...099 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå