Gå til innhold

Stor feil i journal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på poliklinisk oppfølging på sykehus pga. en langvarig skade. Skaden er synlig og veldig målbar.

Har operert og overlegen var veldig tydelig på denne oppfølgingen på at jeg er langt fra bra og at jeg må ha ny operasjon dersom jeg ikke opplever bedring før neste oppfølging. Han testet funksjonene som bekreftet dette.

Sjekket journalnotatet på HelseNorge når jeg fikk oppfølgingstime da jeg stusset på tidspunktet for denne, kontra det som ble sagt på timen.

I starten av notatet står det riktig på diagnose, opprinnelig skade og den første operasjonen jeg hadde.

Men så står det plutselig at jeg har blitt helt frisk fra skaden etter operasjonen og at han har tatt en test som viser at jeg har fått tilbake alle funksjonene mine. Og det står ingenting om at det blir ny operasjon om jeg ikke blir bedre.

Jeg aner ikke hva som har skjedd, det virker nesten som han har blandet meg med en annen pasient, men så er det så rart også siden det står riktig helt i starten.

Jeg skal til fastlegen min og ta det opp med han først. Han kommer jo ikke til å skjønne noe heller siden jeg langt fra er frisk.

Noen som har vært borti i det samme og hva var fremgangsmåten for å rettet i feilen? Jeg har vurdert å ringe sykehuset, men vil vente til jeg har snakket med lege da det er såpass stor feil at jeg lurer på om det kanskje må sendes noe skriftlig for å korrigere. 

Anonymkode: 5974f...a8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlege kan sende dialogmelding til sykehuset og spørre 

Anonymkode: f209f...7f6

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...