AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Jeg skal være forlover og har begynt å planlegge utdrikningslag som skal være til sommeren. Jeg har prøvd å involvere de andre gjestene i valg som f.eks hvilken helg som passer, hel helg eller bare en dag, hva budsjettet skal være per pers og hvilke aktiviteter vi skal gjøre. Dette gjør jeg for å ta hensyn til gjestene, at det blir et budsjett de synes er greit og aktiviteter som alle kan være med på. Problemet er at de svarer ikke. Har laget en gruppe på messenger, men ingen svarer på noe som helst. Jeg aner ikke om dette betyr at alle forslagene mine er dårlige eller om det ikke er så viktig for dem hva det blir. Det er mulig utdrikningslaget er litt for langt frem i tid. Bør jeg heller bare ta en powermove, sette det budsjettet jeg mener er riktig, legge en plan uten å be om innspill og sette en frist for påmelding og betaling? Ville jo ta hensyn ved å involvere de andre, men det funker ikke når ingen svarer Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skal være forlover og har begynt å planlegge utdrikningslag som skal være til sommeren. Jeg har prøvd å involvere de andre gjestene i valg som f.eks hvilken helg som passer, hel helg eller bare en dag, hva budsjettet skal være per pers og hvilke aktiviteter vi skal gjøre. Dette gjør jeg for å ta hensyn til gjestene, at det blir et budsjett de synes er greit og aktiviteter som alle kan være med på. Problemet er at de svarer ikke. Har laget en gruppe på messenger, men ingen svarer på noe som helst. Jeg aner ikke om dette betyr at alle forslagene mine er dårlige eller om det ikke er så viktig for dem hva det blir. Det er mulig utdrikningslaget er litt for langt frem i tid. Bør jeg heller bare ta en powermove, sette det budsjettet jeg mener er riktig, legge en plan uten å be om innspill og sette en frist for påmelding og betaling? Ville jo ta hensyn ved å involvere de andre, men det funker ikke når ingen svarer Anonymkode: d137f...dd9 Veldig dårlig gjort av de å ikke svare, men kan det være at du har satt opp et budsjett som er høyt? Noen syns det er ubehagelig å være den første som sier «dette er for dyrt» Hva tenker du at hver person skal betale og hva inngår i prisen? Er det snakk om en hel helg med hotell, mat, drikke og aktiviteter så hadde ikke jeg blitt med. Anonymkode: 82e2e...9c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skal være forlover og har begynt å planlegge utdrikningslag som skal være til sommeren. Jeg har prøvd å involvere de andre gjestene i valg som f.eks hvilken helg som passer, hel helg eller bare en dag, hva budsjettet skal være per pers og hvilke aktiviteter vi skal gjøre. Dette gjør jeg for å ta hensyn til gjestene, at det blir et budsjett de synes er greit og aktiviteter som alle kan være med på. Problemet er at de svarer ikke. Har laget en gruppe på messenger, men ingen svarer på noe som helst. Jeg aner ikke om dette betyr at alle forslagene mine er dårlige eller om det ikke er så viktig for dem hva det blir. Det er mulig utdrikningslaget er litt for langt frem i tid. Bør jeg heller bare ta en powermove, sette det budsjettet jeg mener er riktig, legge en plan uten å be om innspill og sette en frist for påmelding og betaling? Ville jo ta hensyn ved å involvere de andre, men det funker ikke når ingen svarer Anonymkode: d137f...dd9 Hadde samme problemet - ingen svarte. Men så; Hvis du ikke er venn med de på Facebook, så havner alle slike meldingsgrupper under spam.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Veldig dårlig gjort av de å ikke svare, men kan det være at du har satt opp et budsjett som er høyt? Noen syns det er ubehagelig å være den første som sier «dette er for dyrt» Hva tenker du at hver person skal betale og hva inngår i prisen? Er det snakk om en hel helg med hotell, mat, drikke og aktiviteter så hadde ikke jeg blitt med. Anonymkode: 82e2e...9c1 Budsjettet er 2000 kr for en helg. Det inkluderer alt. Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bagnus Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar Jeg hadde akkurat samme problemet i fjord. Det jeg gjorde var p invitere alle i en Facebook gruppe. Da kan du kjøre en meningsmåling. Leg inn alternativer så kan dem stemme. Da fikk iallfall svar🤪 Når det kommer til penger spørs det jo helt på hvor mange dere er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Budsjettet er 2000 kr for en helg. Det inkluderer alt. Anonymkode: d137f...dd9 Kanskje de syns det blir for dyrt? Tenker på ift at de skal betale utdrikningslag, også skal de kanskje reise til/fra bryllupet (og eventuelt overnatte der det skal være), kjøpe gave, ordne penklær osv. Hadde jeg skulle reist bort en helg nå så måtte mannen tatt fri fra jobb om det havnet på jobb- helg, da taper vi fort 6000+ på det, + de 2000,- jeg skulle betalt er vi opp i 8000,- mindre på konto den mnd, samt at vi måtte enten hatt med barna i bryllupet eller ordnet oss barnevakt (koster også penger), jeg måtte kjøpt meg ny kjole til bryllupet, barna måtte hatt penklær om de skulle vært med. Gave 1000-1500,- … Og eventuelt reise og hotell for 4 personer. Blir mye utgifter plutselig. Kjapt regnet på det kunne alt ift utdrikningslag og bryllupet kostet oss fra 10 000 ,- og oppover (alt ettersom hvor bryllupet skal holdes). Er det mennesker med fast jobb og grei økonomi eller er det mennesker som studerer og lever på stramt budsjett? Mange sliter med økonomien nå, renter, mat osv er blitt mye dyrere… Har du prøvd å spørre rett ut hva de tenker om budsjettet? Personlig syns jeg en hel helg er lenge for et utdrikningslag, hadde holdt med en kveld og eventuelt en overnatting for meg Anonymkode: 82e2e...9c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar 2000 kr er nok mye for mange om dagen. Kan være derfor ingen svarer. Anonymkode: f1d26...e30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kanskje de syns det blir for dyrt? Tenker på ift at de skal betale utdrikningslag, også skal de kanskje reise til/fra bryllupet (og eventuelt overnatte der det skal være), kjøpe gave, ordne penklær osv. Hadde jeg skulle reist bort en helg nå så måtte mannen tatt fri fra jobb om det havnet på jobb- helg, da taper vi fort 6000+ på det, + de 2000,- jeg skulle betalt er vi opp i 8000,- mindre på konto den mnd, samt at vi måtte enten hatt med barna i bryllupet eller ordnet oss barnevakt (koster også penger), jeg måtte kjøpt meg ny kjole til bryllupet, barna måtte hatt penklær om de skulle vært med. Gave 1000-1500,- … Og eventuelt reise og hotell for 4 personer. Blir mye utgifter plutselig. Kjapt regnet på det kunne alt ift utdrikningslag og bryllupet kostet oss fra 10 000 ,- og oppover (alt ettersom hvor bryllupet skal holdes). Er det mennesker med fast jobb og grei økonomi eller er det mennesker som studerer og lever på stramt budsjett? Mange sliter med økonomien nå, renter, mat osv er blitt mye dyrere… Har du prøvd å spørre rett ut hva de tenker om budsjettet? Personlig syns jeg en hel helg er lenge for et utdrikningslag, hadde holdt med en kveld og eventuelt en overnatting for meg Anonymkode: 82e2e...9c1 Takk for innspill. Det er nok mange i gjengen som nettopp har kjøpt bolig, har fått barn eller sparer til eget bryllup. Jeg kan jo foreslå et billigere alternativ uten aktiviteter og se hvordan det blir mottatt. Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 2000 kr er nok mye for mange om dagen. Kan være derfor ingen svarer. Anonymkode: f1d26...e30 Ja, kanskje det er svaret. Jeg tenkte at det var vanlig pris for utdrikningslag, men det er jo mange som har fått dyrere boliglån det siste året. Synes det er teit av dem å ikke si noe da. Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, kanskje det er svaret. Jeg tenkte at det var vanlig pris for utdrikningslag, men det er jo mange som har fått dyrere boliglån det siste året. Synes det er teit av dem å ikke si noe da. Anonymkode: d137f...dd9 Så du tenker ikke alt folk kanskje ikke syns det er så kult å si at nei, det blir for dyrt for meg? I stedet kaller du dem teite! husk også det er ikke bare boliglånsrenter som har økt, men alt annet i tillegg også, tenk litt på det Anonymkode: 1e3aa...dcc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for innspill. Det er nok mange i gjengen som nettopp har kjøpt bolig, har fått barn eller sparer til eget bryllup. Jeg kan jo foreslå et billigere alternativ uten aktiviteter og se hvordan det blir mottatt. Anonymkode: d137f...dd9 Må det foregå en hel helg da? Og «nettopp» fått barn, er det da snakk om små barn? For min del hadde det vært uaktuelt å reise bort fra en baby en hel helg. Anonymkode: 82e2e...9c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må det foregå en hel helg da? Og «nettopp» fått barn, er det da snakk om små barn? For min del hadde det vært uaktuelt å reise bort fra en baby en hel helg. Anonymkode: 82e2e...9c1 Yngste barnet er 6 mnd nå, og vil være nærmere 1 år når utdrikningslaget skal skje. Det er jo på grunn av slike ting at jeg prøver å involvere dem, så de kan si i fra og jeg kan gjøre tilpasninger. Jeg klarer ikke å gjette alles begrensninger og behov. Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du tenker ikke alt folk kanskje ikke syns det er så kult å si at nei, det blir for dyrt for meg? I stedet kaller du dem teite! husk også det er ikke bare boliglånsrenter som har økt, men alt annet i tillegg også, tenk litt på det Anonymkode: 1e3aa...dcc Jeg synes ikke det er urimelig å be om at de sier i fra når jeg spør. Jeg er jo ikke tankeleser. Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar Er det folk du kjenner godt, eller kjenner du dem ikke i det hele tatt? Anonymkode: 467b2...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke det er urimelig å be om at de sier i fra når jeg spør. Jeg er jo ikke tankeleser. Anonymkode: d137f...dd9 Så hva med å snakke med folk privat ? Den tanken streifa deg kanskje ikke? jeg hadde aldri lagt ut im min økonomi ovenfor andre, mest sannsynlig er jo ikke alle like gode venner, noen kjenner hverandre kanskje ikke, da de er venner av bruden fra forskjellige steder for eks! Anonymkode: 1e3aa...dcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar Og er det bruden som forventer at utdrikningslaget er en helg? Anonymkode: 467b2...921 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #17 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hva med å snakke med folk privat ? Den tanken streifa deg kanskje ikke? jeg hadde aldri lagt ut im min økonomi ovenfor andre, mest sannsynlig er jo ikke alle like gode venner, noen kjenner hverandre kanskje ikke, da de er venner av bruden fra forskjellige steder for eks! Anonymkode: 1e3aa...dcc De kan jo bare ta det i en privat melding? Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 21. januar #18 Del Skrevet 21. januar Lag en anonym undersøkelse lm tidspukt og pris (bruk eks surveymonkey), det er ganske kjipt å være den første til å under fullt navn si at man ikke har råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #19 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det folk du kjenner godt, eller kjenner du dem ikke i det hele tatt? Anonymkode: 467b2...921 Jeg har møtt alle minst 1 gang, men det er en god blanding. Mange har ikke møtt hverandre før. Anonymkode: d137f...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #20 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Yngste barnet er 6 mnd nå, og vil være nærmere 1 år når utdrikningslaget skal skje. Det er jo på grunn av slike ting at jeg prøver å involvere dem, så de kan si i fra og jeg kan gjøre tilpasninger. Jeg klarer ikke å gjette alles begrensninger og behov. Anonymkode: d137f...dd9 Veldig vanskelig å planlegge et halvår frem i tid når man har så små barn. Og om det er om 5-6-7 mnd så er det også midt i sommerferien til mange. Kan være vanskelig å låse seg en hel helg i den perioden. Vi har låst 3 uker ferie pga barnehage barn, og skulle jeg reist bort en hel helg så måtte mannen min vært hjemme og muligens tatt ut feriedager om den helgen er på hans jobb-turnus. Barna har krav på 4 uker ferie (som oss voksne) og den siste ferieuken behøver vi egentlig spare til jul/påske og planleggingsdager. Det er ikke bare kostnader men logistikk som skal gå opp, og med en baby på 6 mnd sitter man gjerne hjemme i permisjon og det siste man vil er å reise bort fra barnet sitt. Kan være mange grunner til at de ikke har svart, men jeg hadde ikke klart å planlagt en «jente helg» så langt frem i tid, midt i sommer-sesongen. Anonymkode: 82e2e...9c1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå