Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om noen her har erfaring med studielån som har gått til Statens Innkrevingssentral. Jeg gikk en periode uten jobb/inntekt og har nå fått studielånet mitt over til SI.

Jeg var at man vanligvis kan få slettet renter hvis man studerer deltid uten støtte fra Lånekassen, men er det noen som vet om dette også gjelder hvis lånet sitter hos Statens Innkrevingssentral?

Anonymkode: 385ef...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer litt på om noen her har erfaring med studielån som har gått til Statens Innkrevingssentral. Jeg gikk en periode uten jobb/inntekt og har nå fått studielånet mitt over til SI.

Jeg var at man vanligvis kan få slettet renter hvis man studerer deltid uten støtte fra Lånekassen, men er det noen som vet om dette også gjelder hvis lånet sitter hos Statens Innkrevingssentral?

Anonymkode: 385ef...61b

Hvorfor benyttet du deg ikke av de 36 mulighetene du har for betalingsutsettelse? 36 ganger kunne du logget inn på lånekassens hjemmesider og krysset av for at du ikke vil betale. Nå får du ikke behandlet en eneste søknad om stipend eller lån før du er ajour med betalingsplanen. Med ekstremrenter... 

Et kryss

• Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (13 minutter siden):

Hvorfor benyttet du deg ikke av de 36 mulighetene du har for betalingsutsettelse? 36 ganger kunne du logget inn på lånekassens hjemmesider og krysset av for at du ikke vil betale. Nå får du ikke behandlet en eneste søknad om stipend eller lån før du er ajour med betalingsplanen. Med ekstremrenter... 

Et kryss

Når den misligholdte gjelden som ligger hos SI er nedbetalt, "friskmeldes" studielånet og blir overført tilbake til Lånekassen, med de rentene som Lånekassen har satt. 

Skrevet
1 minutt siden, esmer said:

Når den misligholdte gjelden som ligger hos SI er nedbetalt, "friskmeldes" studielånet og blir overført tilbake til Lånekassen, med de rentene som Lånekassen har satt. 

Jojo, det er sant. Men det er jo litt misbruk av penger å holde på slik. 

Skrevet
esmer skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare tullete å la det gå til innkreving når man kan utsette lånet i hele tre år til sammen hos Lånekassen.

Anonymkode: a22b0...74c

Skrevet
newman01 skrev (1 minutt siden):

Jojo, det er sant. Men det er jo litt misbruk av penger å holde på slik. 

Vi vet ingen ting om TS sin livssituasjon, og TS har ikke stjelt penger. De skal tilbakebetales - med renter. TS ba ikke om en kjennepreken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...