Gå til innhold

Hvis postens tjenester forsvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 10.50):

Slapp av. Én runde til med Erna så er nok Posten solgt til høystbydende i utlandet.

Anonymkode: cd29c...4f4

Mange private selskaper leverer bedre tjenester enn Posten

Anonymkode: 73e52...3ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 23.27):

Jeg syntes posten er en så viktig tjeneste at man iallefall kunne hatt levering hjem i postkassa en gang pr uke. 

Anonymkode: 467ae...2af

Danskene gikk over til post en dag i uka for mange år siden. Og det ble spådd av konsernsjefen i Posten at dette ville komme her også en gang.

Anonymkode: 73e52...3ea

Skrevet

Jo mer digitale vi blir jo mindre trenger vi postkasse. Fysiske pass, kodebrikker, bankkort osv kommer før eller siden til å forsvinne og bli heldigitalisert.

Anonymkode: 5d53c...ca7

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Om folk planlegger så dårlig at en uke ekstra leveringstid på pass er et problem, så får de skylde seg selv rett og slett. 

Anonymkode: 2055f...e19

Det er slett ikke alle av oss som vet 10 dager i forveien når vi må reise. Mange reiser på kort varsel. 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Jo mer digitale vi blir jo mindre trenger vi postkasse. Fysiske pass, kodebrikker, bankkort osv kommer før eller siden til å forsvinne og bli heldigitalisert.

Anonymkode: 5d53c...ca7

Ja, mye av dette burde vært på plass allerede, som heldigitale pass. Men det må være bedre backupløsninger enn i dag, man kan ikke ha det sånn at man blir stuck på flyplassen de gangene digitale løsninger går ned blant annet. Og bankID-app og denslags må bli bedre, minst hver tiende gang jeg bruker appen reagerer den ikke, og da må jeg ty til kodebrikken. 

Anonymkode: 13800...c87

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er slett ikke alle av oss som vet 10 dager i forveien når vi må reise. Mange reiser på kort varsel. 

Ja, mye av dette burde vært på plass allerede, som heldigitale pass. Men det må være bedre backupløsninger enn i dag, man kan ikke ha det sånn at man blir stuck på flyplassen de gangene digitale løsninger går ned blant annet. Og bankID-app og denslags må bli bedre, minst hver tiende gang jeg bruker appen reagerer den ikke, og da må jeg ty til kodebrikken. 

Det problemet må ligge hos deg for jeg opplever så godt som aldri problemer med bank id.

Anonymkode: 2bf44...b87

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det problemet må ligge hos deg for jeg opplever så godt som aldri problemer med bank id.

Anonymkode: 2bf44...b87

Ligger neppe bare hos meg når det støtt og stadig står i nettbanken at "vi opplever for tiden problemer med bankID"... men sjeldnere krøll med kodebrikke heldigvis, så en av delene funker som regel. Håper vi ikke kommer dit at det kun blir en variant tilgjengelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du vet jo i 10 år når passet ditt går ut? Det er jo mulig å bestille nytt pass i god tid før det gamle går ut, og evt. hente det selv på politistasjonen hvis det haster. 

Skrevet
3 hours ago, Vetikkebedre said:

Men du vet jo i 10 år når passet ditt går ut? Det er jo mulig å bestille nytt pass i god tid før det gamle går ut, og evt. hente det selv på politistasjonen hvis det haster. 

Jeg bestilte passtime et helt år i forveien, problemet er at det uansett tar mange dager å få passet etter man har hatt time. Spurte om å hente, men de hadde ikke kapasitet. At jeg vet når passet går ut har jo ingen sammenheng med at det tar lang tid å få det i posten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...