Gå til innhold

for første gang i mitt liv jeg begynner å bli sikkerlig glad i ei dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann 40 år her. Ikke hatt all verden suksess med kvinner opp gjennom livet. Noen korete forhold bak meg, men vært mer overfladisk en ekte kjærlighet. Også alltid syntes kvinne er vanskelig å forholde seg til, ting er veldig følelsesstyrt og ting kan fort snu hvis man gjør noen "feil", er mine erfaringer. Derfor slitet litt med å ta hva mange kvinner sier seriøst og hatt et slags "skjold" oppe mens jeg har datet. Ikke tatt ting så utrolig seriøst med andre ord. 

Nå derimot, så har jeg datet en dame siden våres i fjor og vi er offisielt kjærester. Men har lenge hatt samme innstilling, tenkt at ting kommer til å gå til helvette osv, og tenker fortsatt slik innimellom. Det er jeg rett og slett det jeg er vandt til når det kommer til kvinner, ting pleier ikke å funke.

Men jeg merker nå at jeg virkelig begynner å bli glad i denne dama og det skremmer vettet av meg, for jeg tenker bare at ting ikke kommer til å funke uansett! Det ødelegger gleden  med å ha en kjæreste man virkelig er glad i. Tror mine dårlige erfaringer har gjort ting meget vanskelig for meg dessverre. Er det mulig å snu dette tankemønsteret og tenke meg positivt?

Merker også at hun er veldig følelsesstyrt på en måte og jeg sliter litt å forhold meg til det. Som sagt, tenker bare det verste hele tiden. Utrolig slitsomt!

Hvis noen har sliter med de samme følelsen eller har noe tips, så del de gjerne. Takk på forhånd!

Anonymkode: db81b...977

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brent barn skyr ilden. Psykolog?

Anonymkode: d7ef6...503

Skrevet

Gå til terapeut 

Anonymkode: b3cd2...4e9

• Liker 1
Skrevet

Koslig at føelsene har dukket opp hos deg, på tross av at du ikke er så glad for det 😄

Kanskje erfaringen med å forholde deg til henne over tid vil bedre problemet ditt? Nå er du jo vannt med å ikke gjøre det, så det er klart det er uvannt og skummelt, spesielt når du har blitt voksen og ferdig utviklet uten den erfaringen.

Anonymkode: d0ac9...bf8

Skrevet

Her er min første tanke at dette bør du fortelle til dama di.

Jeg tror hun vil føle det som et stort kompliment at du har begynt å bli så glad i henne, og at hun gjerne hjelper deg med den usikkerheten du kjenner på. 

Fint å høre at du har blitt så glad i henne, og at du er sammen med henne du er forelsket i. ❤️

Anonymkode: 6d00e...a00

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Psykolog.

Anonymkode: ab009...1c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mann 40 år her. Ikke hatt all verden suksess med kvinner opp gjennom livet. Noen korete forhold bak meg, men vært mer overfladisk en ekte kjærlighet. Også alltid syntes kvinne er vanskelig å forholde seg til, ting er veldig følelsesstyrt og ting kan fort snu hvis man gjør noen "feil", er mine erfaringer. Derfor slitet litt med å ta hva mange kvinner sier seriøst og hatt et slags "skjold" oppe mens jeg har datet. Ikke tatt ting så utrolig seriøst med andre ord. 

Nå derimot, så har jeg datet en dame siden våres i fjor og vi er offisielt kjærester. Men har lenge hatt samme innstilling, tenkt at ting kommer til å gå til helvette osv, og tenker fortsatt slik innimellom. Det er jeg rett og slett det jeg er vandt til når det kommer til kvinner, ting pleier ikke å funke.

Men jeg merker nå at jeg virkelig begynner å bli glad i denne dama og det skremmer vettet av meg, for jeg tenker bare at ting ikke kommer til å funke uansett! Det ødelegger gleden  med å ha en kjæreste man virkelig er glad i. Tror mine dårlige erfaringer har gjort ting meget vanskelig for meg dessverre. Er det mulig å snu dette tankemønsteret og tenke meg positivt?

Merker også at hun er veldig følelsesstyrt på en måte og jeg sliter litt å forhold meg til det. Som sagt, tenker bare det verste hele tiden. Utrolig slitsomt!

Hvis noen har sliter med de samme følelsen eller har noe tips, så del de gjerne. Takk på forhånd!

Anonymkode: db81b...977

Jeg tenker bare at du skal møte følelsene dine som du er redd for. Du er redd for å bli svikta. Kjenn etter hvordan du har det. 

Det er viktig for en kvinne å få støtte og snakke om ting hvis hun blir styrt av følelser som du sier. Da må du ikke bli redd og stikke av!! Stå i det og vær der for henne. Lykke til. 

Anonymkode: fccec...1fa

• Liker 2
Skrevet

Det ironiske med å prate om dama som problematisk følelsesstyrt er at det kan være mangel på følelsesmessig bearbeiding og kontroll hos deg som skaper dine utfordringer.

Om du ikke oppsøker psykolog, kan du vurdere smått og stort på denne lista:

-Samtaler med coach, prest, filosof, venner eller familie, ukentlig

-pardanskurs, trommesirkel eller taketina, ukentlig

-Meditative pusteøvelser, kalddusj, sukking, synging, lange klemmer og kyss, daglig

-målrettet skriving daglig, skriv helst for hånd.

-vurder å samarbeide med dama om å holde oversikt over syklusen hennes, det er trolig faste dager hvor ting føles værre ut for henne, da vil omsorg og økt rom fra deg kunne hjelpe.

Skrevet

Du skriver at du er vant til at ting ikke fungerer med kvinner. Hva er det som ikke fungerer? 

Anonymkode: d7ef6...503

• Liker 2
Skrevet

Date en stund til. Jeg er personlig litt i mot å fortelle henne hva du føler. Mener at det skal gå i en naturlig vei. Men så er jeg i mot dating apper da jeg mener at det er for kunstig. 

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...