Gå til innhold

Spenningshodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden hatt opptil flere timer av gangen med spenningshodepine, noe som gar begynt å tære veldig på meg. Jeg har før slitt med mye knuter i nakken, noe som er tilbake for fullt etter nok en stressende tid.. Så har planer om å starte behandling med fysio, men er litt venting. Så hva kan jeg best mulig gjøre for å dempe pinen når den kommer? Noen gode råd? Jeg tar 1g paracet anbefalt døgndose, men jeg kan jo ikke leve på det. Masering selv virker som trigger det mer, omtrent. 

Anonymkode: d9e68...55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelper Paracet da? 

Skrevet

Jeg gjør denne når smertene kommer! Helt fantastisk! I en periode gjorde jeg den flere ganger om dagen, da det var det eneste som hjalp meg.

Anonymkode: 0d1d5...ad2

Skrevet
Kalevala skrev (11 timer siden):

Hjelper Paracet da? 

Ja må ha 1g, da slipper det som regel taket etterhvert.. 

Anonymkode: d9e68...55f

Skrevet

Hvis du tar mye smertestillende og plutselig slutter kan det i seg selv gi hodepine. Men mitt tips er å sjekke synet, ofte kommer hodepine av at man trenger briller/linser, eller om man har det at styrken har endret seg. 

Anonymkode: 2eb59...c41

Skrevet

Fysio hjalp meg ingenting, men kiropraktor derimot! Der kan du ofte få time dagen etter. De løsner også muskelknuter. 

Anonymkode: 62dc5...6fe

Skrevet (endret)

Har du sjekket om hodepinen din kan være migrene? Det er sjelden at spenningshodepine går ut over evnen til å fungere slik du beskriver her. Det er også veldig vanlig at folk med migrene går rundt i mange år med feil diagnose spenningshodepine.

Nakkesmerter er et vanlig migrenesymptom. 

Migrenetesten

Endret av Kalevala
Skrevet

Varme omslag hjelper meg, har sånn pute med korn som varmes i mikrobølgeovnen. Pleier også å massere (forsiktig) i ansikt (øyebryn, panne, tinninger, kjeve) og litt på nakke og hals, samt gjøre pusteøvelser for å få spenningene til å slippe litt.

Anonymkode: 21795...a81

Skrevet

Jeg vil anbefale naprapat. 

Anonymkode: efd87...043

Skrevet

Har du tatt synsprøve?

Anonymkode: c89eb...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...