Gå til innhold

Pappaen til barna er vanskelig å samarbeide med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eneste grunnen til at jeg og pappaen til barna har god kommunikasjon er fordi han lager et helvete om jeg sier ifra. Med et helvete mener jeg null kommunikasjon, ingen beskjeder eller what so ever. Sur og ekkel å ha med å gjøre. 

Han har null rutiner, klarer ikke legge barna før de sovner av utmattelse klokken 23 om kvelden og gir de bare godteri fordi de ikke vil ha annet. Han lar treåringen sitte med youtube i lange tider (jeg ser loggen, de bruker min premium), og han legger ikke til dupp heller som gjør at han får gode to timer i bilen på vei hit i 18 tiden.. 

Idag insisterte han på å kjøre hit fra der han bor til tross for at det er frarådet, og ble sur da jeg sa han godt kunne drøye det pga været. Han bare slang tingene og gikk når han kom med barna idag. 

Jeg prøver selvsagt å ikke blande meg, og vet at det skal grove ting til før jeg som mor har rett til å si noe, men det går utover barna at de ikke får rutinene sine. Eldste takler det dårlig og trenger en dag eller to ekstra på å lande etter en helg hos pappaen sin. jeg synes det er ekkelt at han trosser kjøre råd kun pga egoet sitt fordi jeg sa ifra. 

Hvor mye kan man egentlig si ifra ? 

Har jeg sagt ifra på noe bare jatter han med og driter tydeligvis i det.

(Han har de bare annenhver helg fordi det var det han ville og det passet best for oss , og pga reisevei)

Anonymkode: 1cff9...048

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må virkelig tenke seg om 3 unger før man velger partner å få barn med. Han var sikkert sånn før også.

Anonymkode: 3d932...64c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må virkelig tenke seg om 3 unger før man velger partner å få barn med. Han var sikkert sånn før også.

Anonymkode: 3d932...64c

Nei, han var ikke det. Det er jo en grunn til at jeg valgte å få nr 1 og nr 2 med denne personen. Uansett er ikke det spørsmålet. 

• Liker 4
Skrevet

Har han plutselig blitt sånn? Hvor lenge har han oppført seg slikt 

Skrevet

Kan det hende du har lagt deg opp i hans måte å gjøre ting på tidligere, og så ofte at han har fått all din bedreviten langt opp i halsen? 

Anonymkode: 20ffa...b51

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eneste grunnen til at jeg og pappaen til barna har god kommunikasjon er fordi han lager et helvete om jeg sier ifra. Med et helvete mener jeg null kommunikasjon, ingen beskjeder eller what so ever. Sur og ekkel å ha med å gjøre. 

Han har null rutiner, klarer ikke legge barna før de sovner av utmattelse klokken 23 om kvelden og gir de bare godteri fordi de ikke vil ha annet. Han lar treåringen sitte med youtube i lange tider (jeg ser loggen, de bruker min premium), og han legger ikke til dupp heller som gjør at han får gode to timer i bilen på vei hit i 18 tiden.. 

Idag insisterte han på å kjøre hit fra der han bor til tross for at det er frarådet, og ble sur da jeg sa han godt kunne drøye det pga været. Han bare slang tingene og gikk når han kom med barna idag. 

Jeg prøver selvsagt å ikke blande meg, og vet at det skal grove ting til før jeg som mor har rett til å si noe, men det går utover barna at de ikke får rutinene sine. Eldste takler det dårlig og trenger en dag eller to ekstra på å lande etter en helg hos pappaen sin. jeg synes det er ekkelt at han trosser kjøre råd kun pga egoet sitt fordi jeg sa ifra. 

(Han har de bare annenhver helg fordi det var det han ville og det passet best for oss , og pga reisevei)

Kjenner sorten . Her har du to valg , svelge kameler hvis han ellers er snill med ungene . Evnt kontakte familievernkontoret for veiledning på hvordan samarbeide bedre til barnas beste . 

• Nyttig 1
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Har han plutselig blitt sånn? Hvor lenge har han oppført seg slikt 

Ble veldig tydelig etter vi gikk fra hverandre , han har alltid hatt et stort ego, men da vi var sammen så gikk det som regel greit , ble alltid enige på en måte. Men nå så gjør vi jo ting på hver vår måte og det kommer veldig tydelig frem og det kan bli litt slitsomt for det går utover barna 

.

• Liker 1
Gjest Kalsberg92
Skrevet

Ble veldig tydelig etter vi gikk fra hverandre , han har alltid hatt et stort ego, men da vi var sammen så gikk det som regel greit , ble alltid enige på en måte. Men nå så gjør vi jo ting på hver vår måte og det kommer veldig tydelig frem og det kan bli litt slitsomt for det går utover barna 

.

Var du utro? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan det hende du har lagt deg opp i hans måte å gjøre ting på tidligere, og så ofte at han har fått all din bedreviten langt opp i halsen? 

Anonymkode: 20ffa...b51

Ja, jeg har tydeligvis det. Men vi er veldig forskjellige der. Jeg mener at man feks ikke skal løpe i butikken, eller åpne varer før de er betalt - han mener det motsatte. Og blitt skikkelig sur og bedrevet silent treatment on jeg har sagt ifra på en veldig rolig måte. 

Har også bedt ham om å holde fartsgrensen, det er også feil.

Jeg måtte kjempe med nebb og klør for riktig bilsikring feks ..

Synes det er veldig vanskelig å holde munn ..:/

• Liker 1
Skrevet
Kalsberg92 skrev (1 minutt siden):

Var du utro? 

Nei, han var. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Kalsberg92
Skrevet

Nei, han var. 

Hva var grunnen?

Skrevet
NiceOrNothing skrev (4 minutter siden):

Kjenner sorten . Her har du to valg , svelge kameler hvis han ellers er snill med ungene . Evnt kontakte familievernkontoret for veiledning på hvordan samarbeide bedre til barnas beste . 

Ja, hjelper kanskje om han får høre fra andre. Ville gjerne hatt litt veiledning selv for det er frustrerende å bli stående som den kjipe kjedelige og strenge mammaen... Han får bare det gøye.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Kalsberg92 skrev (Akkurat nå):

Hva var grunnen?

Vetta f.. hva har det med saken å gjøre ? Jeg holdt med tynn, pen, sa aldri nei til samleie. Godtok bare ikke å bli tatt nedentil når jeg lagde mat som han likte dårlig ... 

• Liker 7
Gjest Kalsberg92
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vetta f.. hva har det med saken å gjøre ? Jeg holdt med tynn, pen, sa aldri nei til samleie. Godtok bare ikke å bli tatt nedentil når jeg lagde mat som han likte dårlig ... 

Var du omsorgsfull med han?

Skrevet
Kalsberg92 skrev (4 minutter siden):

Hva var grunnen?

Desperat etter å gi henne skylden ser jeg.

Anonymkode: 6bb65...246

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, hjelper kanskje om han får høre fra andre. Ville gjerne hatt litt veiledning selv for det er frustrerende å bli stående som den kjipe kjedelige og strenge mammaen... Han får bare det gøye.

Hadde villet kontaktet fam vern kontoret for veiledning , først alene , så dratt inn han . Tenker at det kan ikke skade ☺️

• Liker 1
Skrevet
Kalsberg92 skrev (2 minutter siden):

Hallo , eksen hennes er da ikke et barn . 

• Liker 10
Skrevet
Kalsberg92 skrev (3 minutter siden):

Ja ? Men om jeg ikke var det, gir det han rett til å drite i alt jeg sier for barnas skyld ?

NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Hadde villet kontaktet fam vern kontoret for veiledning , først alene , så dratt inn han . Tenker at det kan ikke skade ☺️

Takk for rådet 😃 jeg visste ikke at man kunne dra dit alene :)

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å det skal du ikke godta heller , såfall ville du vært et  dårlig forbilde for barna dine. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva han gjør når barna er hos han er hans sak, ikke din. I en perfekt verden hadde foreldrene kunnet blitt enige om felles rutiner, men sånn rettslig har du ingenting du skulle ha sagt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...