Gå til innhold

Hvor ofte dusjer dere hunden?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tiuren skrev (38 minutter siden):

Har og en belgier , har bare hatt den i 2 år så jeg vet ikke hvor ofte den skal dusjes....

De har selvrensende pels, så de trenger ikke dusjes ofte. Min fikk seg en vask på forsommeren i fjor da han rulla seg i kumøkk, da var det noen år siden sist. Og så spyler jeg bort sand fra beina med hageslangen når det er vått ute. 

Anonymkode: 61408...6d0

Skrevet

Aldri

Anonymkode: 301b3...018

Skrevet

Ett par ganger i året 😅 Dusjer om hun har asfaltstøv e.l i pelsen som ikke går bort, har rullet i noe illeluktende eller pelsen er matt og flassete. Hun lukter lite, og fet pels har aldri vært tema. Hun er en border collie. 

Skrevet

Ved behov. Oftere om sommeren hvis hun bader ute. 

Skrevet

2-3 ganger i året. Han hater det og blir sjelden veldig skitten, så da er det ikke behov for å gjøre det så ofte. 

Skrevet

Vi har en yorkshire terrier valp, og den dusjer vi 2 ganger i uka. Rett og slett fordi den skal dusje hver 14 dag, så vill vi venne den til dusj og hårføner. Nå elsker han det.

vi har også en husky, og han dusjer vi kanskje et par ganger året, eller ved behov hvis han har badet i saltvann eller griset seg til. 

Anonymkode: 4e574...939

• Hjerte 1
Skrevet

Bolonka. Spyler bena etter hver tur når det er vått ute, sommeren brukes sjampoo ca hver 10-14. dag. Vinteren blir pelsen helt seig av vegsalt så det blir fort annenhver dag i snitt…

Anonymkode: 80953...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bolonka. Spyler bena etter hver tur når det er vått ute, sommeren brukes sjampoo ca hver 10-14. dag. Vinteren blir pelsen helt seig av vegsalt så det blir fort annenhver dag i snitt…

Ps: De har hår og underull, ikke pels med isolerende fettlag. 

Skrevet

Lapsk vallhund. Har dusjet én gang etter en guffen rulling. Spyler beina hvis de er våte og gjørmete når han skal inn, men hvis han er tørr, er det bare å børste av. 

Anonymkode: f9a15...49e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ps: De har hår og underull, ikke pels med isolerende fettlag. 

Bruker du klær på hunden? 

Anonymkode: 4e574...939

Skrevet

Svensk lapphund. Bades ved behov, ofte 1-2 ganger i måneden. Ofte en gang i uka på vår og høst. 

Blir helt klissete i pelsen under magen av veistøv, salt og asfaltstøv🫣 

Bades med riktig sjampo og balsam.

Kjempefin og skinnende blank pels😁

Anonymkode: 05c1b...2cc

Skrevet

schæfer Aldri

Anonymkode: 23436...9c6

Skrevet

Pels er selvrensende, så min dachs dusjer kun hvis den er møkkete. Lukter rent og godt. 

Anonymkode: 6ec01...028

Skrevet

1-2 ganger i året i forbindelse med røyting, ellers i året kun dersom de har rullet seg i noe eller er rett og slett møkket. Har norsk buhund og collie korthår - begge rasene har nesten "selvrensende" pels, men jeg bruker hundeblåser en del på de. Da får jeg blåste ut støv, hår og skit og vi slipper så mye dusjing. 

Skrevet

Etter løpetid, før utstillinger og ellers ved behov. Har hvit hund, men heldigvis selvrensende pels! 😅 

Anonymkode: cb2aa...e36

Skrevet

Rhodesian Ridgeback. Han lukter mye, vaskes omtrent hver 14. dag.

Anonymkode: 41eaf...fcc

Skrevet

Blanding mellom ah og bc. Dusjer han hver 14 dag, og 1 gang i uka i allergisesong.  

Anonymkode: 527f4...61f

Skrevet

Blanding av Bichon og Malteser.

Full vask alt fra ukentlig til en gang i mnd. Avhengig av været. Blir så ufattelig skitten i vått klima. Tipper gjennomsnittlig 20 ganger årlig.

Ellers spyles han ofte etter tur, det kan være daglig i perioder hvor det er skittent og vått ute. I tørt vær så spyles han ikke.

Skrevet

Portugisisk vannhund med utstillingspels, bades etterfulgt av føn og børsting hver 14 dag. 

Skrevet

Elghund. Tørker bein etter hver tur, iblant mage og resten av kroppen om han er våt. Dusjes når han er synlig møkkete/stinker, og ved røyteperioder om jeg gidder. Dusjinga er for min og husets del, hunden kunne ikke brydd seg mindre😂

Anonymkode: fb5cc...c5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...